Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
chris
Posty: 309
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: chris »

Akurat w temacie ;)
Też się nad tym wcześniej zastanawiałem i daje to sporo do myślenia dlaczego VAG nie zastosował w hybrydach typu Plug-in
nowszego silnika 1.5 TSI 150KM tylko ten starszy 1.4 TSI 150KM :roll:
W dodatku skrzynia DSG jest o 6 przełożeniach czyli ta tzw. mokra a nie DSG 7 tzw. sucha :?:
Obawiam się ,że Pertyn może mieć rację i trudno się z Nim nie zgodzić,
dlaczego zastosowano właśnie takie rozwiązania w przypadku Plug-in Hybrid :?

https://youtu.be/IU3FElLJsL4?t=237
Za ten post autor chris otrzymał podziękowanie:
Frodo (23 wrz 2020, 18:32)
Ocena: 8.33%



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


vioox
Posty: 21
Rejestracja: 13 wrz 2020, 21:59
Samochód: 308 SW --> ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: vioox »

Ostatnio czytając artykuł o silniku 1.5 tsi pisali ze ze skrzynia dsg jest dostępna funkcja zeglowania ktora wylacza silnik... wcześniej zeglowanie to było ze skrzynia wzuca na luz... ktoś takie cos zauważył u siebie lub na jakism filmie ? :)

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 2278
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju »

Żeglowanie było i jest. Trzeba wybrać tryb jazdy Eco i po puszczeniu gazu jest żeglowanie.
Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Ramki klubowe chętnych proszę o wpisywanie się w temacie - https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... p=415#p415
Wlepki forumowe.https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... t=42
Obrazek

mczelny2401
Posty: 103
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: mczelny2401 »

Endrju pisze:
26 wrz 2020, 18:10
Żeglowanie było i jest. Trzeba wybrać tryb jazdy Eco i po puszczeniu gazu jest żeglowanie.
Jest ale nie wyłącza silnika ;)

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 2278
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Endrju »

No nie. To wrzucenie skrzyni na luz czyli bieg jałowy.
Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Ramki klubowe chętnych proszę o wpisywanie się w temacie - https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... p=415#p415
Wlepki forumowe.https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... t=42
Obrazek

Misiek
Posty: 244
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Póki co jeszcze Ford Galaxy, a w 2021 Ateca
Podziękował: 102 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Misiek »

vioox pisze:
26 wrz 2020, 15:15
Ostatnio czytając artykuł o silniku 1.5 tsi pisali ze ze skrzynia dsg jest dostępna funkcja zeglowania ktora wylacza silnik... wcześniej zeglowanie to było ze skrzynia wzuca na luz... ktoś takie cos zauważył u siebie lub na jakism filmie ? :)
Z tym wyłączaniem silnika, to może słyszałeś o wyłączaniu 2 cylindrów w sytuacji małego obciążenia : spokojnej jazdy z niewielką prędkością po płaskim ? I żeglowanie i wyłączanie 2 cylindrów widziałem i słyszałem na kilku pierwszych testach Ateki. Musisz poszukać wśród tych najdłuższych filmów na YT.
To dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

vioox
Posty: 21
Rejestracja: 13 wrz 2020, 21:59
Samochód: 308 SW --> ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: vioox »

https://www.autocentrum.pl/newsy/w-tym- ... l-sie-sam/

Wprawdzie nie seat... ale silnik sie zgadza...
Ale po głębszym rozeznaniu chyba to nie weszlo...
A może mild hybryd to ma... niewiem

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 349
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: michal 76 »

Ma działać do 130km/h - czyli na autostradzie też. I teraz pytanie wyobrażacie sobie sytuację że przy dowolnej prędkości na autostradzie Wasz samochód wyłączy Wam silnik? Bo przejdzie w tryb żeglowania 2.0 ?

Bonifacy
Posty: 76
Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
Samochód: VW Golf VII 1.4 TSI - Zamówiona Ateca 1.5 DSG
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Bonifacy »

Czy to żeglowanie to to samo, co "tryb inercyjny"?

W instrukcji tak o tym piszą:

Tryb inercyjny umożliwia pokonywanie pewnych
odległości bez używania pedału przyśpieszenia,
co oszczędza paliwo. Należy
przewidywać sytuację i używać trybu inercyjnego,
aby „pozwolić“ samochodowi „się toczyć“.
Włączanie trybu inercyjnego
Warunek: dźwignia w położeniu D, nachylenie
terenu mniejsze niż 12% i prędkość od 20 do
130 km/h.
● Delikatnie zdjąć nogę z gazu.
Na zestawie wskaźników pokaże się , włączony
bieg i chwilowe zużycie paliwa znikną,
a pojawi się słowo Inertia.
Skrzynia biegów automatycznie wyłączy się i
samochód będzie się swobodnie toczył, bez
efektu hamowania silnikiem. Podczas toczenia
się samochodu silnik pracuje na biegu jałowym.

Zatrzymywanie trybu inercyjnego
● Wcisnąć pedał hamulca lub gazu.
Aby używać trybu inercyjnego, wystarczy
zdjąć nogę z gazu.
Zastosowanie zarówno trybu inercyjnego
(= pokonywanie wydłużonych odcinków z
mniejszą ilością energii), jak i odłączania
inercyjnego (= krótsze odcinki pokonywane
bez wykorzystania paliwa) zmniejsza zużycie
paliwa i poprawia bilans emisji.
Jeżeli pojazd wyposażony jest w SEAT Drive
Profile ››› strona 240, tryb inercyjny można
włączyć w profilach Normal, Eco oraz Individual.
W trybie Eco inercja włącza się zawsze,
kiedy spełnione są warunki do jej użycia, niezależnie
od tego, jak delikatnie kierowca zdejmuje
nogę z gazu.

Jeżeli włączono Tryb inercyjny, przy zbliżaniu
się do przeszkody należy uwzględnić,
że pojazd nie będzie zwalniać w zwykły
sposób: ryzyko wypadku!
● Przy stosowaniu trybu inercyjnego przy
zjeżdżaniu odcinkami drogi o większym
spadku pojazdu może zwiększyć prędkość:
ryzyko wypadku!
● Jeżeli pojazdem kieruje inny kierowca,
należy go ostrzec o właściwościach trybu
inercyjnego.
● Komunikat dla kierowcy Inercja wyświetla
się tylko w zakładce bieżącego zużycia
paliwa. W trybie inercyjnym biegi nie
są już wyświetlane (na przykład, zamiast
„D“ lub „E“ pojawi się jedynie „D7“ lub
„E7“).
● Tryb inercyjny wyłącza się automatycznie
na wzniesieniach o nachyleniu powyżej
15%.
● W przypadku silników TDI i 2.0 TSI tryb
inercyjny działa wyłącznie w trybie jazdy
Eco.

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 349
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: michal 76 »

To co napisane wyżej to nowa wersja tego co opisujesz, z różnicą że w Naszych samochodach silnik pracuje na biegu jałowym, a w nowej wersji ma się wyłączyć.

ODPOWIEDZ