Strona 40 z 63

Re: Silnik 1.5TSI

: 28 lis 2020, 16:30
autor: Kuchar
Ogólnie ten silnik od początku nosi ze sobą dozę ryzyka właśnie w postaci np poboru oleju.
Jest zrobiony na bazie poprzednika 1.4, który na samym swoim początku miał wiele wpadek i to z góry mnie zniechęciło, choć dzisiaj dokonałbym innego wyboru zakupowego (z 2.0TDI na 2.0TSI).

Re: Silnik 1.5TSI

: 06 gru 2020, 20:45
autor: piotrzet
Co do szarpania od końca marca mam leona 1,5 150 KM manual produkcja początek marca. I jeśli chodzi o szarpanie to występuje na 1 biegu po ruszeniu w garażu. Jest to właśnie kangurowanie. Wystarczy że silnik złapie trochę temperatury i problem ustępuje.
Także z tego co czytam to widzę, że różnie z tym jest.
Ostatnio jeździłem również Atecą z tym silnikiem i DSG tam w ogóle nie było czuć szarpania. Samochód demo już po FL.

Re: Silnik 1.5TSI

: 07 gru 2020, 9:57
autor: Amadeusz
sailor 88 pisze:
28 lis 2020, 11:43
Amadeusz pisze:
28 lis 2020, 10:51
No i zaczęły mi się jakieś przygody z olejem. Przebieg 47tyś. W ciągu 4 dni przejechałem 2,2tyś km. 3 razy zapaliła mi się sygnalizacja poziomu oleju dolałem w sumie 1,25l... :shock: W instrukcji wprawdzie pokazuje, że może brać do 0,5l/1000km ale dotychczas dolewałem 0,5l na 10tys km :?
Styl jazdy mi się nie zmienił 100% tych kilometrów ostatnich przejechałem ekspresówkami i autostradami 130-140km/h. Myślicie że są podstawy żeby to reklamować?
Rozumiem, że fizyczne wycieki wykluczyłeś(niedokręcony filtr, korek, uszczelka misy, uszczelniacz wału itp.)...bo jeśli nie, to obejrzyj osłonę pod silnikiem, przy takim ubytku powinno nieźle kapać. Jeżeli natomiast olej jest spalany w takiej ilości, musi to być wynikiem większej i poważniejszej usterki wewnętrznej np. pęknięty pierścień, tym bardziej, że stało się to nagle. Jak najbardziej zgłaszaj szybko do serwisu, bo jazda w takim stanie to ryzyko uszkodzenia katalizatora i filtra GPF, ale Ty go chyba jeszcze nie masz. Procedura serwisowego pomiaru jest upierdliwa, bo stosują metodę wagową.
Wstępna weryfikacja w serwisie nie wykazała zewnętrznie żadnych wycieków, natomiast przyznali, że tendencja zapisów z komputera (poziom -dolewka - dystans) jest niepokojąca. Zaplombowali mi króćce i umówiliśmy się za 1000km. Opłaty żadnej póki co nie pobrali, więc jakby ton rozmowy już zupełnie inny.

Re: Silnik 1.5TSI

: 07 gru 2020, 10:53
autor: sailor 88
Amadeusz pisze:
07 gru 2020, 9:57
Wstępna weryfikacja w serwisie nie wykazała zewnętrznie żadnych wycieków, natomiast przyznali, że tendencja zapisów z komputera (poziom -dolewka - dystans) jest niepokojąca. Zaplombowali mi króćce i umówiliśmy się za 1000km. Opłaty żadnej póki co nie pobrali, więc jakby ton rozmowy już zupełnie inny.
I to jest w/g mnie rzetelne podejście do problemu, oby tak dalej...

P.S. Informuj co będzie dalej.

Re: Silnik 1.5TSI

: 08 gru 2020, 12:29
autor: Rafiner
A co powiecie w temacie LSPI i ewentualne uszkodzenie pierścieni, stad ten pobór oleju ? Niby o silniku 1.5 tsi nie pisano pod tym kątem, ale kto wie. DSG jeździ na 1500 obr, czy zimny czy rozgrzany.

Re: Silnik 1.5TSI

: 08 gru 2020, 15:11
autor: sailor 88
Rafiner pisze:
08 gru 2020, 12:29
A co powiecie w temacie LSPI i ewentualne uszkodzenie pierścieni, stad ten pobór oleju ? Niby o silniku 1.5 tsi nie pisano pod tym kątem, ale kto wie. DSG jeździ na 1500 obr, czy zimny czy rozgrzany.
Jak najbardziej możliwa przyczyna, też o tym pomyślałem pisząc o uszkodzonym pierścieniu...Warto przeczytać: https://www.auto-swiat.pl/dobry-warszta ... yc/61tnshm

Re: Silnik 1.5TSI

: 08 gru 2020, 15:53
autor: Rafiner
Mnie też ten artykuł natchnął do napisania. Długo byłem na forum Opla Astry i tam temat samozapłonu był szeroko poruszany. Między innymi pod kątem uszkodzeń pierścieni.

Re: Silnik 1.5TSI

: 09 gru 2020, 0:14
autor: Misiek
sailor 88 pisze:
08 gru 2020, 15:11
Rafiner pisze:
08 gru 2020, 12:29
A co powiecie w temacie LSPI i ewentualne uszkodzenie pierścieni, stad ten pobór oleju ? Niby o silniku 1.5 tsi nie pisano pod tym kątem, ale kto wie. DSG jeździ na 1500 obr, czy zimny czy rozgrzany.
Jak najbardziej możliwa przyczyna, też o tym pomyślałem pisząc o uszkodzonym pierścieniu...Warto przeczytać: https://www.auto-swiat.pl/dobry-warszta ... yc/61tnshm
Nie ukrywam, że przeraził mnie ten artykuł. Niestety u mnie krótkie trasy dom praca i jakieś zakupy zdecydowanie przeważają i nie mając jeszcze tego silnika już jestem co najmniej zaniepokojony. Chyba że stosowanie się do zaleceń zawartych w artykule faktycznie wyeliminuje ewentualne problemy. Jednak z drugiej strony wiele samozaparcia, pilnowania się oraz uwagi wymagać będzie na przykład pamiętanie o utrzymywaniu wyższych obrotów do czasu rozgrzania silnika. Ne wiem tylko ile to mniej więcej powinno trwać, ale myślę, że aktualne przyzwyczajenie oraz sytuacja drogowa zaraz po uruchomieniu sprzyja szybszemu nagrzewaniu się silnika - rano wyjazd z garażu po płaskim (czyli bez obciążenia na przykład wyjazdem z piwnicy) plus praca na biegu jałowym przez kilka minut (zamknięcie garażu i bramy, przygotowanie się do jazdy), wolna jazda wąskimi i zatłoczonymi osiedlowymi uliczkami, a po pracy uruchomienie od razu po wejściu do samochodu i także jazda po wąskich osiedlowych uliczkach plus ogólnie mało forsowna jazda. Pozostałe zalecenia typu regularna wymiana dobrego oleju i solidne paliwo stosuję od zawsze, więc nie powinno być z tym problemu.

Re: Silnik 1.5TSI

: 13 sty 2021, 9:44
autor: Amadeusz
Amadeusz pisze:
07 gru 2020, 9:57
sailor 88 pisze:
28 lis 2020, 11:43
Amadeusz pisze:
28 lis 2020, 10:51
No i zaczęły mi się jakieś przygody z olejem. Przebieg 47tyś. W ciągu 4 dni przejechałem 2,2tyś km. 3 razy zapaliła mi się sygnalizacja poziomu oleju dolałem w sumie 1,25l... :shock: W instrukcji wprawdzie pokazuje, że może brać do 0,5l/1000km ale dotychczas dolewałem 0,5l na 10tys km :?
Styl jazdy mi się nie zmienił 100% tych kilometrów ostatnich przejechałem ekspresówkami i autostradami 130-140km/h. Myślicie że są podstawy żeby to reklamować?
Rozumiem, że fizyczne wycieki wykluczyłeś(niedokręcony filtr, korek, uszczelka misy, uszczelniacz wału itp.)...bo jeśli nie, to obejrzyj osłonę pod silnikiem, przy takim ubytku powinno nieźle kapać. Jeżeli natomiast olej jest spalany w takiej ilości, musi to być wynikiem większej i poważniejszej usterki wewnętrznej np. pęknięty pierścień, tym bardziej, że stało się to nagle. Jak najbardziej zgłaszaj szybko do serwisu, bo jazda w takim stanie to ryzyko uszkodzenia katalizatora i filtra GPF, ale Ty go chyba jeszcze nie masz. Procedura serwisowego pomiaru jest upierdliwa, bo stosują metodę wagową.
Wstępna weryfikacja w serwisie nie wykazała zewnętrznie żadnych wycieków, natomiast przyznali, że tendencja zapisów z komputera (poziom -dolewka - dystans) jest niepokojąca. Zaplombowali mi króćce i umówiliśmy się za 1000km. Opłaty żadnej póki co nie pobrali, więc jakby ton rozmowy już zupełnie inny.
Byłem na rekontroli po 2tyś km mieszanej jazdy z tego ok. 1tys po ekspresówkach. Poziom oleju ani drgnął.... Porobili zdjęcia, szkice i powiedzieli żebym do wymiany oleju (za ok 10tyś) przyjeżdzał na kontrolę co parę tysięcy. Plomby mi zostawili.
Żadnych opłat nie pobrali. Dziwna sprawa...

Re: Silnik 1.5TSI

: 26 lut 2021, 14:14
autor: Felix
Kuchar pisze:
28 lis 2020, 16:30
Ogólnie ten silnik od początku nosi ze sobą dozę ryzyka właśnie w postaci np poboru oleju.
Jest zrobiony na bazie poprzednika 1.4, który na samym swoim początku miał wiele wpadek i to z góry mnie zniechęciło, choć dzisiaj dokonałbym innego wyboru zakupowego (z 2.0TDI na 2.0TSI).
Dawno mnie tu nie było, to i odkopuję stare posty :)
1.5 jest zbudowany na bazie 1.4 TSI w wersji EA211.
1.4 EA211 nie miało żadnych problemów. To był bardzo dobry silnik (miałem go w Leonie). Jedyny poważniejszy problem o jakim wiem, to wariator/koło pasowe na wałku rozrządu, które potrafiło się rozsypać. Ale ten problem występował tylko w 1.2 TSI.
Problematyczne były silniki EA111, ale one nie mają nic wspólnego z EA211, poza nazwą. W/g producenta jedyną ich wspólną cechą (poza ogólną zasadą działania oczywiście) był... rozstaw cylindrów. Reszta była całkowicie przeprojektowana.