Akurat w temacie https://autokult.pl/27678,volkswagen-za ... ik-1-5-tsi
Mała ale jakże bardzo ważna informacja o której nie wszyscy z Was wiedzą
Jakiś czas temu silnik 1.5 TSI był szczegółowo omawiany na forum Skody Karoq i tam chłopaki stwierdzili jednoznacznie,
że wersja 150KM nie posiada jak to szumnie opisywano w necie,
turbiny o zmiennej geometrii łopatek ale "zwykłe" turbo https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtop ... 2&start=20
Re: Silnik 1.5TSI
: 28 lut 2021, 14:29
autor: chris
W sumie to chyba najważniejszą zmianą technologiczną w silniku 1.5 TSI 150KM w stosunku do 1.4 TSI 150KM będzie to,
że będzie on zużywał mniej oleju
Mała ale jakże bardzo ważna informacja o której nie wszyscy z Was wiedzą
Jakiś czas temu silnik 1.5 TSI był szczegółowo omawiany na forum Skody Karoq i tam chłopaki stwierdzili jednoznacznie,
że wersja 150KM nie posiada jak to szumnie opisywano w necie,
turbiny o zmiennej geometrii łopatek ale "zwykłe" turbo
Tutaj też chyba o tym pisaliśmy kiedyś.
Generalnie wszystkie materiały marketingowe o silniku 1.5 TSI dotyczą wersji 130KM. To ten silnik ma turbinę o zmiennęj geometrii i pracuje w cyklu Millera. Zmienna geometria jest wymagana właśnie ze względu na cykl pracy. Wersja 150KM ma zwykłą turbinę i pracuje w cyklu Otta. Ale o tym VW już "zapomniał" nam powiedzieć
Generalnie z mojego doświadczenia 1.5 150KM pali dużo więcej (przynajmniej u mnie) niż 1.4. Względem mojego poprzedniego Leona Ateca pali ok. 30% więcej. Natomiast podobno wersja 130KM rzeczywiście jest oszczędna, tylko dużo mniej żwawa.
W sumie to chyba najważniejszą zmianą technologiczną w silniku 1.5 TSI 150KM w stosunku do 1.4 TSI 150KM będzie to,
że będzie on zużywał mniej oleju
1.4 EA211 nie miał jakichś większych problemów ze zużywaniem oleju. Ja raz dolałem 1L na 15tyś km, ale 50% mojego przebiegu to były autostrady, na których zużycie oleju zawsze jest większe. Zwykle dolewka między wymianami (co 15kkm) to było ok. 0,5L.
Natomiast zmian technologicznych w 1.5 jest więcej, ale tylko dla wersji 130KM, której w Atece nie ma. Patrz wyżej.
Ateca jest wyższa i cięższa trudno żeby paliła mniej. Jak porównujesz to porównuj 2 identyczne samochochody, a nie SUV-a z kombi czy hatchbackiem
Re: Silnik 1.5TSI
: 01 mar 2021, 20:59
autor: Rafiner
Mnie turbina nie interesuje, bo auto przyśpiesza lepiej niż wystarczająco, a spalanie jest OK. Mi silnik 1.5 tsi pasuje, jak już to wolałbym nie mieć ACT, nawet kosztem spalania 0,3 l/100 km.
Mnie silnik 1.5 tsi pasuje, jak już to wolałbym nie mieć ACT, nawet kosztem spalania 0,3 l/100 km.
Generalnie ten system odłączania 2 cylindrów zastosowany przez VW to na dłuższą metę niezbyt mądry pomysł
bo dla silnika z pewnością zdrowe to nie jest
W dodatku niektórzy użytkownicy narzekają szczególnie zimą na dźwięk jaki wydaje ten silnik gdy pracuje na 2 cylindrach.
Opisują to jako lekki rezonans
Też tak macie
Mnie silnik 1.5 tsi pasuje, jak już to wolałbym nie mieć ACT, nawet kosztem spalania 0,3 l/100 km.
Generalnie ten system odłączania 2 cylindrów zastosowany przez VW to na dłuższą metę niezbyt mądry pomysł
bo dla silnika z pewnością zdrowe to nie jest
W dodatku niektórzy użytkownicy narzekają szczególnie zimą na dźwięk jaki wydaje ten silnik gdy pracuje na 2 cylindrach.
Opisują to jako lekki rezonans
Też tak macie
Nie mogę się z tym zgodzić przejechałem 80 TKM z tym silnikiem i nic się nie dzieje. Przełączanie na 2 cylindry niezauważalne w trybie Eco, czyli 2 cylindry są oszczędności w paliwie i nie dam złego słowa powiedzieć na silnik 1.4 tsi z systemem odłączania cylindrów.
Re: Silnik 1.5TSI
: 02 mar 2021, 9:34
autor: chris
No właśnie też jestem zaskoczony bo o ile w silniku 1.4 TSI nikt nie narzekał na ACT
o tyle w 1.5 TSI coraz więcej nieprzychylnych opinii można wyczytać na ten temat
Największy jednak problem w tym, że system ACT zawsze dezaktywuje dwa środkowe tłoki
co będzie miało w przyszłości opłakane skutki dla samego silnika a szczególnie dla jego żywotności