Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Rafiner
Posty: 236
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

Tylko, że Pertyn jest lobbystą grupy VAG.

Poza tym każdy wariant jest lobbowany, różnica polega tylko na tym kto się dopcha do rządów.
Dla mnie producenci i ekolodzy są siebie warci.
W sumie podoba mi się idea hybrydy i powinno to być wprowadzane na szeroką skalę od dawna, ale wg techniki toyoty, czyli duży silnik wolnossący plus elektryk. To co robią z mildhybrid to kolejna ściema producentów i testowanie aut na klientach.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 1494
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
Podziękował: 182 razy
Otrzymał podziękowań: 176 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Frodo »

Rafiner pisze:
18 lis 2020, 10:12
Tylko, że Pertyn jest lobbystą grupy VAG.
Może nie do końca. Z tego co pamiętam bardzo podobał mu się RAV4, a np. aktywny tempomat w Arteonie ostatnio tak opisał (kilkakrotne ostre hamowanie bez powodu), że całkowicie zdyskwalifikował flagowe auto VW. Q3 230 TSI z początku 2019 bardzo źle ocenił, a Tiga z tym silnikiem z połowy 2019 bardzo dobrze (z czym się zgadzam ;) ) - więc są jakieś różnice...
Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.! :cry: -> Tig R 230 white; myślę o red Ateca? Cupra Ateca? Formentor? ;)

root
Administrator
Posty: 664
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Škoda Superb III Kombi 1.8 TSI
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: root »

Jak dla mnie to on jest lobbystą Mazdy, bo strasznie pieje z zachwytów nad tymi samochodami, nie wiadomo w zasadzie czemu ;)
Miał też taki etap, że bardzo promował hybrydy Toyoty.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Ateki? Daj mu znać o naszym forum! :)

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 448
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: thecichy »

Rafiner pisze:
18 lis 2020, 10:12
Tylko, że Pertyn jest lobbystą grupy VAG.
...
Fakt powtarzania tej przerdzewiałej ploty pozostawię bez komentarza...
(w każdym razie gdyby kolega pooglądał i wysilił się posłuchać ze zrozumieniem to by wiedział, że wynika z tego coś zupełnie odmiennego)

Co do reszty, producenci od dawna przyznają, że są zmuszani do tego, co robią bo chcieliby pójść zupełnie inną drogą.
Za ten post autor thecichy otrzymał podziękowanie:
chris (18 lis 2020, 12:14)
Ocena: 7.14%

Rafiner
Posty: 236
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

thecichy pisze:
18 lis 2020, 11:30
Rafiner pisze:
18 lis 2020, 10:12
Tylko, że Pertyn jest lobbystą grupy VAG.
...
Fakt powtarzania tej przerdzewiałej ploty pozostawię bez komentarza...
(w każdym razie gdyby kolega pooglądał i wysilił się posłuchać ze zrozumieniem to by wiedział, że wynika z tego coś zupełnie odmiennego)
Nie no, rozpływa się nad Seatem, Skodą czy VW od zawsze. Narzekania są sporadyczne i na rzeczy oczywiste. I jako jedyny ma dostęp do VAG przed resztą youtuberów.
Akurat oglądam wszystkich testerów choćby dla porównania i wiem co mówi.
Co do Toyoty, to zachwycał się techniką hybrydową i tu się z nim zgadzam.
Piewcą i lobbystą Toyoty jest tatuś pseudo rajdowca. Wiadomo kto.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Bonifacy
Posty: 166
Rejestracja: 18 mar 2020, 12:27
Samochód: Seat Ateca 1.5 DSG Xperience
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Bonifacy »

Rafiner pisze:
18 lis 2020, 17:00

Piewcą i lobbystą Toyoty jest tatuś pseudo rajdowca. Wiadomo kto.
Ale w jego wykonaniu to zwykła reklama jest, o czym wiadomo.

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 1494
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
Podziękował: 182 razy
Otrzymał podziękowań: 176 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Frodo »

Rafiner pisze:
18 lis 2020, 17:00
Nie no, rozpływa się nad Seatem, Skodą czy VW od zawsze. Narzekania są sporadyczne i na rzeczy oczywiste.
Np. aktywny tempomat w najnowszym super drogim Arteonie kilka razy na kilkaset km gwałtownie hamuje zupełnie bez powodu, a na autostradzie potrafi natychmiast dostosowywać się do "30"... wyciągniętej z kapelusza. Q3 za około 300 tys. ma po WLTP silnik TSI, który nie jedzie, ale za to pije jak degenerat - więcej od mocniejszych silników z tej serii. Faktycznie same... oczywistości. ;)
Za ten post autor Frodo otrzymał podziękowanie:
chris (19 lis 2020, 10:24)
Ocena: 7.14%
Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.! :cry: -> Tig R 230 white; myślę o red Ateca? Cupra Ateca? Formentor? ;)

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 448
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: thecichy »

Frodo pisze:
18 lis 2020, 17:31
Rafiner pisze:
18 lis 2020, 17:00
Nie no, rozpływa się nad Seatem, Skodą czy VW od zawsze. Narzekania są sporadyczne i na rzeczy oczywiste.
Np. aktywny tempomat w najnowszym super drogim Arteonie kilka razy na kilkaset km gwałtownie hamuje zupełnie bez powodu, a na autostradzie potrafi natychmiast dostosowywać się do "30"... wyciągniętej z kapelusza. Q3 za około 300 tys. ma po WLTP silnik TSI, który nie jedzie, ale za to pije jak degenerat - więcej od mocniejszych silników z tej serii. Faktycznie same... oczywistości. ;)
Mało, za każdym razem bez ogródek objeżdża VAG za tanie tablety stosowane już w każdej marce grupy, włączając sytuację kiedy w Audi wyłączyły mu się podczas jazdy bez możliwości obsługi podstawowych fukncji, to bezdyskusyjny i w pełni obiektywny "cios". Przy ględzeniu o kilku udanych modelach Kia, Subaru czy Forda zdażyło mu się powiedzieć "... można proszę Volskwagena?".. ale kolega Rafiner pewnie nie oglądał.
Przepraszam ale będę bronił obiektywizmu Pertyna i dementował plotki tego typu, bo to najzwyczajniej w świecie nie uchodzi.
Za ten post autor thecichy otrzymał podziękowanie:
chris (19 lis 2020, 10:24)
Ocena: 7.14%

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 1494
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
Podziękował: 182 razy
Otrzymał podziękowań: 176 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Frodo »

Mi trudno powiedzieć na ile Petryn jest obiektywny. Ma jakiś swój punkt widzenia i czasem ciekawe informacje o wadach i zaletach, a czasem też zachwala rzeczy, w których ja nic dobrego nie widzę. Ogólnie cały ten wybór auta jest mocno subiektywny! ;)
Wracając do tematu, niektóre wady są ewidentnie naprawiane, ale czasem *strasznie trudno* zorientować się kiedy i w czym...
Podawałem już przykład mojego 230 TSI w Tigu, który wg wielu testów w prasie polskiej i zagranicznej (testy z 2018) ma *poważne problemy* z ruszaniem (lag), czego *nigdy* doświadczyłem przez kilka miesięcy i 8 tys. km mieszanej jazdy (Tigiem z połowy 2019). Jeżdżę dość dynamicznie, więc na pewno bym na to zwrócił uwagę. Jest wręcz przeciwnie... 8-) Był niedawno teardown Tiga po ponad 100 tys. km i w DSG na magnesie znaleźli ułamane kawałki.. synchronizatorów :o :!: :!: - wada rzekomo naprawiona w 2018 roku, ale gdzie znaleźć takie informacje... :?: :?: :?:
Ewidentnie są problematyczne egzemplarze 1.5 TSI 150 i zdaje się (czas pokaże!), że dobre - w każdym razie poprawione. Tylko VAG bardzo utrudnia ich rozróżnienie - pewnie ktoś policzył, że jednak opłaca się chować głowę w piasek... :?
Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.! :cry: -> Tig R 230 white; myślę o red Ateca? Cupra Ateca? Formentor? ;)

geranium
Posty: 286
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: geranium »

.....niektóre wady są ewidentnie naprawiane, ale czasem *strasznie trudno* zorientować się kiedy i w czym...
przerabiałem to w sobotę..
w piątek dzwonię do ASO czy nie ma jakieś akcji serwisowej oraz w sprawie przeglądu...

nie ma żadnej akcji serwisowej do mojego auta..

sobota rano przegląd ..akcja serwisowa dotycząca "mało mocy na niskich obrotach"..

fakt, po aktualizacji zniknął całkowicie problem "szarpania" na drugim biegu..

więc

Kod: Zaznacz cały

*strasznie trudno* zorientować się kiedy i w czym...
w moim przypadku noc cudów :D :D :D

ODPOWIEDZ