Silnik 1.5TSI

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Kuchar
Posty: 603
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: ATECA FR 2.0TDI
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kuchar »

Amadeusz pisze:
28 lis 2020, 12:43
:roll: Powiedzieli mi w serwisie że mogę przyjechać, ale jak nie będzie żadnych wycieków to jest po temacie bo nie zdarzyło im się, żeby te auta brały olej..... :oops: Jakbym się dalej upierał to robią test spuszczają olej, napełniają, plombuja, robią 200km i ważą jeżeli będzie wszystko OK to 1000zl na mój koszt. :roll:
I to jest właśnie ta gwarancja w nowych samochodach..



Sponsor

Re: Silnik 1.5TSI

Sponsor


Misiek
Posty: 493
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Póki co jeszcze Ford Galaxy, a w 2021 Ateca
Podziękował: 280 razy
Otrzymał podziękowań: 106 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Misiek »

Kuchar pisze:
28 lis 2020, 15:38
Amadeusz pisze:
28 lis 2020, 12:43
:roll: Powiedzieli mi w serwisie że mogę przyjechać, ale jak nie będzie żadnych wycieków to jest po temacie bo nie zdarzyło im się, żeby te auta brały olej..... :oops: Jakbym się dalej upierał to robią test spuszczają olej, napełniają, plombuja, robią 200km i ważą jeżeli będzie wszystko OK to 1000zl na mój koszt. :roll:
I to jest właśnie ta gwarancja w nowych samochodach..
Czyli niby masz wieloletnią gwarancję, ale tak na prawdę nie za bardzo, ewentualnie na wybrane, czytaj - ewidentne awarie, jak elektryczna klapa bagażnika i przełamany przewód.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Amadeusz
Posty: 172
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

Dziwne jest to, że ich kompletnie nie interesuje co może być na rzeczy w takiej rozmowie tylko za wszelką cenę chcą Cię przekonać, że to normalne, a jak dociskasz śrubę to Cię straszą kosztami.
Jeżeli 0,5l na 1000km jest normalne to jestem na granicy...

Tomektr
Posty: 72
Rejestracja: 24 cze 2018, 14:01
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Tomektr »

Zadzwoń do innego ASO nawet na drugim końcu Polski. Zobaczysz co tam powiedzą

Kuchar
Posty: 603
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: ATECA FR 2.0TDI
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Kuchar »

Ogólnie ten silnik od początku nosi ze sobą dozę ryzyka właśnie w postaci np poboru oleju.
Jest zrobiony na bazie poprzednika 1.4, który na samym swoim początku miał wiele wpadek i to z góry mnie zniechęciło, choć dzisiaj dokonałbym innego wyboru zakupowego (z 2.0TDI na 2.0TSI).

Online
Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 1508
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
Podziękował: 189 razy
Otrzymał podziękowań: 180 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Frodo »

Tu ktoś narzeka na to samo w Tigu: https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/1-5-tsi-bierze-olej/
Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.! :cry: -> Tig R 230 white; myślę o red Ateca? Cupra Ateca? Formentor? ;)

piotrzet
Posty: 87
Rejestracja: 06 gru 2020, 20:19
Samochód: Seat Leon ST 1,5 TSI 150 KM manual
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: piotrzet »

Co do szarpania od końca marca mam leona 1,5 150 KM manual produkcja początek marca. I jeśli chodzi o szarpanie to występuje na 1 biegu po ruszeniu w garażu. Jest to właśnie kangurowanie. Wystarczy że silnik złapie trochę temperatury i problem ustępuje.
Także z tego co czytam to widzę, że różnie z tym jest.
Ostatnio jeździłem również Atecą z tym silnikiem i DSG tam w ogóle nie było czuć szarpania. Samochód demo już po FL.

Amadeusz
Posty: 172
Rejestracja: 04 sie 2018, 10:59
Samochód: Ateca 1.5TSI Style
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Amadeusz »

sailor 88 pisze:
28 lis 2020, 11:43
Amadeusz pisze:
28 lis 2020, 10:51
No i zaczęły mi się jakieś przygody z olejem. Przebieg 47tyś. W ciągu 4 dni przejechałem 2,2tyś km. 3 razy zapaliła mi się sygnalizacja poziomu oleju dolałem w sumie 1,25l... :shock: W instrukcji wprawdzie pokazuje, że może brać do 0,5l/1000km ale dotychczas dolewałem 0,5l na 10tys km :?
Styl jazdy mi się nie zmienił 100% tych kilometrów ostatnich przejechałem ekspresówkami i autostradami 130-140km/h. Myślicie że są podstawy żeby to reklamować?
Rozumiem, że fizyczne wycieki wykluczyłeś(niedokręcony filtr, korek, uszczelka misy, uszczelniacz wału itp.)...bo jeśli nie, to obejrzyj osłonę pod silnikiem, przy takim ubytku powinno nieźle kapać. Jeżeli natomiast olej jest spalany w takiej ilości, musi to być wynikiem większej i poważniejszej usterki wewnętrznej np. pęknięty pierścień, tym bardziej, że stało się to nagle. Jak najbardziej zgłaszaj szybko do serwisu, bo jazda w takim stanie to ryzyko uszkodzenia katalizatora i filtra GPF, ale Ty go chyba jeszcze nie masz. Procedura serwisowego pomiaru jest upierdliwa, bo stosują metodę wagową.
Wstępna weryfikacja w serwisie nie wykazała zewnętrznie żadnych wycieków, natomiast przyznali, że tendencja zapisów z komputera (poziom -dolewka - dystans) jest niepokojąca. Zaplombowali mi króćce i umówiliśmy się za 1000km. Opłaty żadnej póki co nie pobrali, więc jakby ton rozmowy już zupełnie inny.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 922
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 99 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: sailor 88 »

Amadeusz pisze:
07 gru 2020, 9:57
Wstępna weryfikacja w serwisie nie wykazała zewnętrznie żadnych wycieków, natomiast przyznali, że tendencja zapisów z komputera (poziom -dolewka - dystans) jest niepokojąca. Zaplombowali mi króćce i umówiliśmy się za 1000km. Opłaty żadnej póki co nie pobrali, więc jakby ton rozmowy już zupełnie inny.
I to jest w/g mnie rzetelne podejście do problemu, oby tak dalej...

P.S. Informuj co będzie dalej.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 237
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Póki co Fabia 2
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.5TSI

Post autor: Rafiner »

A co powiecie w temacie LSPI i ewentualne uszkodzenie pierścieni, stad ten pobór oleju ? Niby o silniku 1.5 tsi nie pisano pod tym kątem, ale kto wie. DSG jeździ na 1500 obr, czy zimny czy rozgrzany.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

ODPOWIEDZ