Strona 10 z 63

Re: Silnik 1.5TSI

: 12 lut 2019, 0:30
autor: Mmaniak2
W posiadaniu 1.5 z manualem. Skakania nie ma. Jedynie to na drugim biegu jak masz za niskie obroty czyli ok 1tys. to musisz chwilę poczekać. Czasem się zdarzy. Więc ogólnie wszystko jest Oki.

Re: Silnik 1.5TSI

: 12 lut 2019, 11:36
autor: Felix
@Teo, jest "skakanie", wystarczy poczytać fora, zarówno to jak i angielskie Atecaforums. Występuje również z DSG (u mnie czasem szarpie na zimnym silniku). Być może nie dotyczy to każdego egzemplarza. Dealer Cię okłamał, tak zwyczajnie.
Szczerze mówiąc nie widzę powodu, dla którego miałoby to dotyczyć Skody i VW, a Seata już nie. To są te same silniki, te same skrzynie i ten sam soft...
Ja problem zgłosiłem przy okazji wymiany oleju i serwis znalazł TPI, że VW pracuje nad rozwiązaniem problemu i ma być nowy soft. To samo mówią na forum w UK. Kiedy, tego nie wiadomo, ale biorąc pod uwagę skalę problemu i to, jak długo pracują nad rozwiązaniem, chyba nie jest to taki prosty fix.
Wygląda na to, że problem jest związany z obecnością GPF (inny soft silnika, która musi uwzględniać obecność GPF, bardziej stłumiony przepływ spalin, wypalanie filtra). Nie słyszałem o takich problemach we wcześniejszych 1.5, bez GPF (Ibiza, Arona, nawet Karoq 1.5 którym jeździłem przez weekend na test nie miał tego problemu).

Re: Silnik 1.5TSI

: 12 lut 2019, 11:45
autor: Amadeusz
U mnie rzadko bo rzadko, ale zdarza się brak reakcji na pedał gazu na 1. Skakania nie zaobserwowałem.

Re: Silnik 1.5TSI

: 12 lut 2019, 11:51
autor: Felix
Brak reakcji na gaz zdarzył mi się 2 razy. Na szczęście na parkingu, więc nie stwarzało to zagrożenia. Ale w przeciwieństwie do "kangurowania" to może być niebezpieczne...

Re: Silnik 1.5TSI

: 12 lut 2019, 11:58
autor: Amadeusz
Felix pisze:
12 lut 2019, 11:51
Brak reakcji na gaz zdarzył mi się 2 razy. Na szczęście na parkingu, więc nie stwarzało to zagrożenia. Ale w przeciwieństwie do "kangurowania" to może być niebezpieczne...
Tak zawsze na zimnym silniku póki co przy wyjeździe zmiejsca parkingowego.

Re: Silnik 1.5TSI

: 12 lut 2019, 20:42
autor: chris

Re: Silnik 1.5TSI

: 12 lut 2019, 20:48
autor: chris
Felix pisze:
12 lut 2019, 11:36
Wygląda na to, że problem jest związany z obecnością GPF (inny soft silnika, która musi uwzględniać obecność GPF, bardziej stłumiony przepływ spalin, wypalanie filtra). Nie słyszałem o takich problemach we wcześniejszych 1.5, bez GPF (Ibiza, Arona, nawet Karoq 1.5 którym jeździłem przez weekend na test nie miał tego problemu).
@Felix niestety nie bo jezdziłem Karoqiem 1.5 TSI DSG7 bez GPF i niestety także szarpał przy ruszaniu z miejsca w trybie D ;)
O dziwo testowałem też wersję 1.0 TSI DSG7 też bez GPF i problem ten nie występował wcale w trybie D i S :?
Moim zdaniem coś jest nie tak z softem samego silnika 1.5 TSI :(

Re: Silnik 1.5TSI

: 12 lut 2019, 22:10
autor: Andrżejuuuu
Możliwe, że coś jest z tym GPF, bo mój tego nie ma :)

Re: Silnik 1.5TSI

: 13 lut 2019, 9:26
autor: Felix
chris pisze:
12 lut 2019, 20:48
@Felix niestety nie bo jezdziłem Karoqiem 1.5 TSI DSG7 bez GPF i niestety także szarpał przy ruszaniu z miejsca w trybie D ;)
O dziwo testowałem też wersję 1.0 TSI DSG7 też bez GPF i problem ten nie występował wcale w trybie D i S :?
Moim zdaniem coś jest nie tak z softem samego silnika 1.5 TSI :(
No widzisz, ja w Karoqu tego nie doświadczyłem. Z tego faktu, oraz ze względu na brak narzekań na takie zachowanie ze strony właścicieli "starszych" samochodów z 1.5 TSI (vide wpisy Andrżejuuuu), wysnułem wniosek o powiązaniu problemu z GPF. Wcześniej po prostu go nie było i soft silnika oraz układ wydechowy były inne.
Pytanie jeszcze czy mówimy o takim samym szarpaniu? :)

Re: Silnik 1.5TSI

: 15 lut 2019, 9:18
autor: remar
Witajcie. Mam Ibizę 1,5TSI z 2018 roku bez GPF i potwierdzam szarpanie przy ruszaniu i wolnej jeździe na jedynce czyli problem nie leży po stronie GPF. Zresztą problem sygnalizowany jest na wszystkich forach aut z tym silnikiem. U mnie zmiana trybu jazdy na sport likwiduje problem szarpania.