Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
Oczywiście, że hamownia przed i po
Rozważam w sumie 2 opcje:
1. Speed-buster
W Polsce box kosztuje 1600zł a za granicą 499€. Dystrybutor z DE twierdzi, że oferowany produkt w PL jest dokładnie taki sam. Zatem po co przepłacać
Skłaniam się ku niemu ze względu na dobre opinie na PL forum gdzie pakują to do Mercedesów z silnikiem AMG. Na niemieckich forach jest sporo o nim opisane ale z niemca to ja noga jestem. A tłumacząc translatorem wychodzi z tego "kupa" i ciężko się czegokolwiek sensownego doczytać.
2. Compsport
Box nie wiem jakiej firmy. Wiem, że jest 3 kanałowy. Box jest dostosowywany do auta. Mają możliwość wprowadzania w nim modyfikacji. Cena 2200zł (nie wiem czy netto czy brutto) ale w cenie jest hamownia. Gdzieś mi śmignęło, że mają w ofercie boxy firmy DIM Sport a na forum Leona, ktoś je polecał.
Jeżeli opcja 2 okaże się kwotą netto i doliczy się koszt dojazdu do Poznania to wychodzi na to, że opcja 2 jest prawie dwa razy droższa
Jak pisałem wcześniej. Kolega używał w Golfie 7 1.4 TSI najtańszego box'a RaceChip za 129€ i przez rok nic złego się nie wydarzyło.
Rozważam w sumie 2 opcje:
1. Speed-buster
W Polsce box kosztuje 1600zł a za granicą 499€. Dystrybutor z DE twierdzi, że oferowany produkt w PL jest dokładnie taki sam. Zatem po co przepłacać
Skłaniam się ku niemu ze względu na dobre opinie na PL forum gdzie pakują to do Mercedesów z silnikiem AMG. Na niemieckich forach jest sporo o nim opisane ale z niemca to ja noga jestem. A tłumacząc translatorem wychodzi z tego "kupa" i ciężko się czegokolwiek sensownego doczytać.
2. Compsport
Box nie wiem jakiej firmy. Wiem, że jest 3 kanałowy. Box jest dostosowywany do auta. Mają możliwość wprowadzania w nim modyfikacji. Cena 2200zł (nie wiem czy netto czy brutto) ale w cenie jest hamownia. Gdzieś mi śmignęło, że mają w ofercie boxy firmy DIM Sport a na forum Leona, ktoś je polecał.
Jeżeli opcja 2 okaże się kwotą netto i doliczy się koszt dojazdu do Poznania to wychodzi na to, że opcja 2 jest prawie dwa razy droższa
Jak pisałem wcześniej. Kolega używał w Golfie 7 1.4 TSI najtańszego box'a RaceChip za 129€ i przez rok nic złego się nie wydarzyło.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Ateca Style 1.4 Manual
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
Wszystko ok tylko takie ingerencje to chyba wchodzą w rachubę po gwarancji. Z tego co wiem każda ingerencja w samochodzie po za serwisem grozi jej utratą. Pytałam dealera o dezaktywację START /STOP i powiedział ,ze owszem z poziomu komputera ale dopiero po gwarancji. Każda ingerencja jest sprawdzana w ASO.
Ateca Syle 1,4 TSI 150 KM /Manual / Nevada White/Alcantara Black /Media Plus/Kamera/Podgrzewana przednia szyba/Martwy Punkt i trochę dodatków
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
Box nie pozostawia po sobie śladu zatem z gwarancją nie ma problemu. Co do START/STOP - zgadza się. Nie mogę go dezaktywować ponieważ dzięki temu systemowi auto osiąga niższa emisję spalin a musi być ona zgodna z zadeklarowaną.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Ateca Style 1.4 Manual
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
Ale start /stop możesz dezaktywować za każdym odpaleniem silnika. Przy ponownym uruchamianiu musisz to zrobić ponownie . Więc co do norm emisji spalin to ona dalej jest zgodna z deklarowaną. Ja chciałam nie pamiętać o tym żeby go dezaktywować i zrobić to na stałe. Pytanie co czuje turbina jak gnasz 140 autostradą i zatrzymasz się na chwilkę na stacji? Tak niby dodatkowe chłodzenie ale czy wystarczy ? Trochę czasu jeżdżę TSI .
Ateca Syle 1,4 TSI 150 KM /Manual / Nevada White/Alcantara Black /Media Plus/Kamera/Podgrzewana przednia szyba/Martwy Punkt i trochę dodatków
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
Tu się z Tobą nie zgodzę. W niektórych krajach np. Niemcy wysokość podatku drogowego uzależniona jest od emisji CO2. System START/STOP pomaga osiągnąć niższą emisję co przekłada się na niższy podatek.
I dodam, że ja non stop jeżdżę na wyłączonym trybie
I dodam, że ja non stop jeżdżę na wyłączonym trybie
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Ateca Style 1.4 Manual
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
To po co producent montuje przycisk pozwalający na dezaktywację?
Ateca Syle 1,4 TSI 150 KM /Manual / Nevada White/Alcantara Black /Media Plus/Kamera/Podgrzewana przednia szyba/Martwy Punkt i trochę dodatków
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
Wiesz co nie zagłębiam się w to za bardzo - szkoda życia na to. Nieraz czytałem to co opisałem wcześniej. Dzięki temu systemowi można osiągnąć niższą normę emisji spalin. W PL kompletnie nie ma to znaczenia (chyba, że chcesz być bardziej ECO) ale jak popatrzysz na zagraniczne fora to ludzie kupując auto patrzą na emisję spalin i robią kalkulację kosztów na przełomie np. kilku lat.
Oczywiście nie upieram się przy swoim
Oczywiście nie upieram się przy swoim
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Ateca Style 1.4 Manual
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
Ja też się nie upieram.
Czytałam na innych forach ,że te oszczędności wychodzą do tyłu gdy pada turbina.
Zamierzam przyzwyczaić się do stałego używania tego przycisku tak, jak dawniej trzeba było pamiętać o światłach
Czytałam na innych forach ,że te oszczędności wychodzą do tyłu gdy pada turbina.
Zamierzam przyzwyczaić się do stałego używania tego przycisku tak, jak dawniej trzeba było pamiętać o światłach
Ateca Syle 1,4 TSI 150 KM /Manual / Nevada White/Alcantara Black /Media Plus/Kamera/Podgrzewana przednia szyba/Martwy Punkt i trochę dodatków
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
A no to inna sprawa, że turbina szybciej może paść. Serwis ma to skalkulowane Chętnie Ci to wymienią po gwarancji za opłatą. Mamy 4 lata gwarancji ale myślę, że może pojeżdżę nawet 5. W sumie czas pokaże co będzie, może to będą 3 lata a może 5.
Cały czas marzę o Cuprze ST 4drive w DSG
A co do nawyku to szybko idzie go nabrać. Moja żona z automatu wsiada i wyłącza to ustrojstwo
Cały czas marzę o Cuprze ST 4drive w DSG
A co do nawyku to szybko idzie go nabrać. Moja żona z automatu wsiada i wyłącza to ustrojstwo
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Ateca Style 1.4 Manual
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
Ach ta Cupra będzie kolejna mąż nie odpuści
Ateca Syle 1,4 TSI 150 KM /Manual / Nevada White/Alcantara Black /Media Plus/Kamera/Podgrzewana przednia szyba/Martwy Punkt i trochę dodatków