Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
Ja sprawdzałem po jeździe 160km/h i wychamowaniu auto nie zgasło z s/s przez 175 sek. wiec raczej 3 min wystarcza na schłodzenie turbiny.nkbor pisze: ↑02 cze 2017, 19:35Ale start /stop możesz dezaktywować za każdym odpaleniem silnika. Przy ponownym uruchamianiu musisz to zrobić ponownie . Więc co do norm emisji spalin to ona dalej jest zgodna z deklarowaną. Ja chciałam nie pamiętać o tym żeby go dezaktywować i zrobić to na stałe. Pytanie co czuje turbina jak gnasz 140 autostradą i zatrzymasz się na chwilkę na stacji? Tak niby dodatkowe chłodzenie ale czy wystarczy ? Trochę czasu jeżdżę TSI .
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Ateca Style 1.4 Manual
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
Z własnego doświadczenia nie kieruje się czasem tylko temperatura oleju. Nie cisnę poniżej 90 stopni Jak szarzuje to wiem, ze przegoniona turbina powinna chlodzić sie około 5 minut.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2017, 23:03 przez nkbor, łącznie zmieniany 1 raz.
Ateca Syle 1,4 TSI 150 KM /Manual / Nevada White/Alcantara Black /Media Plus/Kamera/Podgrzewana przednia szyba/Martwy Punkt i trochę dodatków
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
No w sumie to dobrze że dbasz o trbinkę ale nie należy przesadzać. Poprzednie 2 auta które miałem to były passaty b5fl w dieslu turbo u mnie przejechało 235kkm i całkiem dobrze sobie jeszcze radziło a drugi passat miał 265 kkm i jeździ do dzisiaj na oryginalnej turbinie do dzisiaj. A nigdy nie chłodziłem ich dłużej jak 3 min wiec uważam ze to wystarczający czas, ale każdy ma swoje zdanie i robi jak uważa.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 maja 2017, 13:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Ateca Style 1.4 Manual
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
Ok ja mam bardziej wysilony silnik, w którym turbina pracuje ciężej. Mialam Audi A3 1,9 TDI nie pilnowałam temperatury tak mocno, przejechalo 290 i dalej jeździ na tej turbinie. Obecnie mam 140 i zero spadku mocy od nowości.
Ateca Syle 1,4 TSI 150 KM /Manual / Nevada White/Alcantara Black /Media Plus/Kamera/Podgrzewana przednia szyba/Martwy Punkt i trochę dodatków
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
A mi się wydaje, że w naszych silnikach jest płaszcz wodny "chroniący" turbinę po zgaszeniu silnika
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
Postaram się wyręczyć salon
Być może po zgaszeniu silnika, szczególnie w garażu, słyszycie ciche buczenie (przez kilkadziesiąt sekund) gdy silnik jest porządnie nagrzany.To dodatkowa, elektryczna pompa w układzie chłodzenia.Z uwagi na zastosowanie chłodnicy powietrza doładowującego typu powietrze-ciecz chłodząca, silnik 1,4 TSI jest wyposażony w dwa układy chłodzenia. Jeden z nich odpowiada za chłodzenie jednostki napędowej, drugi jest odpowiedzialny za chłodzenie powietrza doładowującego oraz turbosprężarki. Oba łączą się w dwu punktach i mają wspólny zbiornik wyrównawczy. Układ chłodzenia powietrza doładowującego korzysta z dodatkowej chłodnicy umieszczonej w przedniej części komory silnikowej, a obieg w nim wymusza elektryczna pompa cyrkulacyjna. W czasie pracy silnika turbosprężarka jest chłodzona olejem, który smaruje także jej łożyska. Układ chłodzenia cieczowego włącza się w zależności od potrzeb, przy spełnieniu ściśle określonych parametrów. Pompa pracuje także po wyłączeniu silnika w czasie do 480 s, zapobiegając tworzeniu korków parowych w układzie chłodzenia turbosprężarki i układu EGR.
Tak wygląda ta pompa. Ma wirnik bezszczotkowy, ale nie należy do bezawaryjnych. Jak się zepsuje, silnik przechodzi w tryb awaryjny ze względu na brak chłodzenia zaworu recyrkulacji spalin i nietrzymania norm ekologicznych.
Być może po zgaszeniu silnika, szczególnie w garażu, słyszycie ciche buczenie (przez kilkadziesiąt sekund) gdy silnik jest porządnie nagrzany.To dodatkowa, elektryczna pompa w układzie chłodzenia.Z uwagi na zastosowanie chłodnicy powietrza doładowującego typu powietrze-ciecz chłodząca, silnik 1,4 TSI jest wyposażony w dwa układy chłodzenia. Jeden z nich odpowiada za chłodzenie jednostki napędowej, drugi jest odpowiedzialny za chłodzenie powietrza doładowującego oraz turbosprężarki. Oba łączą się w dwu punktach i mają wspólny zbiornik wyrównawczy. Układ chłodzenia powietrza doładowującego korzysta z dodatkowej chłodnicy umieszczonej w przedniej części komory silnikowej, a obieg w nim wymusza elektryczna pompa cyrkulacyjna. W czasie pracy silnika turbosprężarka jest chłodzona olejem, który smaruje także jej łożyska. Układ chłodzenia cieczowego włącza się w zależności od potrzeb, przy spełnieniu ściśle określonych parametrów. Pompa pracuje także po wyłączeniu silnika w czasie do 480 s, zapobiegając tworzeniu korków parowych w układzie chłodzenia turbosprężarki i układu EGR.
Tak wygląda ta pompa. Ma wirnik bezszczotkowy, ale nie należy do bezawaryjnych. Jak się zepsuje, silnik przechodzi w tryb awaryjny ze względu na brak chłodzenia zaworu recyrkulacji spalin i nietrzymania norm ekologicznych.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2017, 15:34 przez sailor 88, łącznie zmieniany 1 raz.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3727
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM
Nie no to się nazywa fachową odpowiedź. Dzięki wielkie sailor 88.
Mam tylko jedna uwagę i to do wszystkich userow edytuj cie posty zamiast klepnąć jeden pod drugim.
Posprzątałem --root
Mam tylko jedna uwagę i to do wszystkich userow edytuj cie posty zamiast klepnąć jeden pod drugim.
Posprzątałem --root
- Janisz
- Posty: 665
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 11 razy