Strona 15 z 16

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD

: 19 paź 2019, 13:59
autor: hunter123
Witam,
Troche dziwne te posty..
Jak sie chce, aby auto zuzywalo malo paliwa, zachecam aby kupic Tesle (0 spalania!!!) lub hybryde (3-4l/100) w miescie, na trasie to juz inna bajka..
Ja dwa razy (pierwszy i ostatni) zdecydowalem sie jechac zgodnie ze znakami i przepisami. Po 90 km wyszlo 5.2.., frajda z jazdy – zerowa!!. Wyprzedzaja jakies dziwne auta a i tiry probowaly.. 
Never ever!!
Mam gleboko w dudzie, czy auto spali 8 czy 10 litrow. Jesli nas stac na kupno auta za ponad 100k, spalanie nie powinno wyznacznikiem stanowiacym o jego wartosci/przydatnosci ..

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD

: 19 paź 2019, 18:54
autor: Luk4as
hunter123 no nie do konca ;)

Po to ludzie kupuja tesle zeby jezdzic za 0

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD

: 19 paź 2019, 19:39
autor: Grze_chu
To, że jadąc przspisowo wyprzedzany jesteś przez tiry i dziwne auta, to już standard w Polsce.
Nie wiem czy dozyje czasów, kiedy na drodze będzie kultura.
Mamy za niskie mandaty, za mało policji na drogach.
Jak się komuś spieszy, to polecam wyjechać 10 min wcześniej.
Jak ktoś chce zapierdalać to na tor lub do Niemiec na autostradę (tylko proszę się upewnić, że to odcinek bez ograniczeń, bo mandat zaboli).

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD

: 19 paź 2019, 21:56
autor: hetman72
hunter123 pisze:
19 paź 2019, 13:59
Witam,
Troche dziwne te posty..
Jak sie chce, aby auto zuzywalo malo paliwa, zachecam aby kupic Tesle (0 spalania!!!) lub hybryde (3-4l/100) w miescie, na trasie to juz inna bajka..
Ja dwa razy (pierwszy i ostatni) zdecydowalem sie jechac zgodnie ze znakami i przepisami. Po 90 km wyszlo 5.2.., frajda z jazdy – zerowa!!. Wyprzedzaja jakies dziwne auta a i tiry probowaly.. 
Never ever!!
Mam gleboko w dudzie, czy auto spali 8 czy 10 litrow. Jesli nas stac na kupno auta za ponad 100k, spalanie nie powinno wyznacznikiem stanowiacym o jego wartosci/przydatnosci ..
Ogólnie mam podobnie, często jak do pracy jadę, i nie mam ciśnienia na szybką jazdę to spalanie jest jak na 2.0 przyzwoite (nawet 7.5), ale często bliżej 10l, bo tu się kogoś wyprzedzi, tam kolumna TIRów jedzie i trzeba jednym rzutem to wyprzedzić, a wtedy spalanie skacze na 12-13l, nie ma zmiłuj.

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD

: 22 paź 2019, 11:55
autor: Felix
hunter123 pisze:
19 paź 2019, 13:59
Witam,
Troche dziwne te posty..
Jak sie chce, aby auto zuzywalo malo paliwa, zachecam aby kupic Tesle (0 spalania!!!) lub hybryde (3-4l/100) w miescie, na trasie to juz inna bajka..
Ja dwa razy (pierwszy i ostatni) zdecydowalem sie jechac zgodnie ze znakami i przepisami. Po 90 km wyszlo 5.2.., frajda z jazdy – zerowa!!. Wyprzedzaja jakies dziwne auta a i tiry probowaly.. 
Never ever!!
Mam gleboko w dudzie, czy auto spali 8 czy 10 litrow. Jesli nas stac na kupno auta za ponad 100k, spalanie nie powinno wyznacznikiem stanowiacym o jego wartosci/przydatnosci ..
Trochę dziwny ten post...
Jest wiele powodów, dla których ludzie piszą o spalaniu i tak jest na KAŻDYM forum motoryzacyjnym.
Jednym chodzi o oszczędności, innym o zasięg na jednym baku (który w Atece jest mały), a jeszcze innym o sprawdzenie, czy z ich samochodem jest wszystko ok (zbyt wysokie spalanie w porównaniu do innych egzemplarzy jakby nie potrzeć, sugeruje jakiś problem z samochodem). Pewnie znalazłoby się jeszcze wiele innych powodów.
Argument "Jesli nas stac na kupno auta za ponad 100k, spalanie nie powinno wyznacznikiem stanowiacym o jego wartosci/przydatnosci" to argument wprost z przedszkola.
Jak wytłumaczysz popularność samochodów typu Prosche Cayenne z Dieslem? Że niby każdy właściciel takiego Porsche potrzebuje wielkiego momentu obrotowego Diesla do ciągnięcia za samochodem łodzi? Bzdura. Nawet ludzie kupujący samochody po 500tys i więcej kupują Diesla, bo mniej pali i/lub ma większy zasięg.
Mi np. nie chodzi o to, że mnie nie stać nie paliwo. Przez ten litr więcej na setkę nie zbankrutuję. Ale jeśli przy spokojnej jeździe mój samochód pali o 10-20% więcej, niż inne z tym silnikiem, to wiem że gdzieś jest problem. Jeśli tryb dwucylindrowy włącza mi się max przy 80km/h, a innym przy 100km/h, to wiem, że gdzieś jest problem. I rozmowa o spalaniu pozwala mi to zrozumieć.
Inna sprawa, że jeżeli producent obiecuje, że nowy silnik jest bardziej skomplikowany niż stary, bo ma przez to palić o 10% mniej, a realnie pali o 10% więcej, to też warto o tym mówić.
Jeżeli Ty masz inne podejście, to po prostu nie zaglądaj do takich wątków i tyle. Przecież wiesz czego się w takim wątku spodziewać, prawda? To po kiego siać zamęt? Żeby się pochwalić, że Ciebie stać na przepalanie paliwa? Daj spokój...
Fragment o przepisowej jeździe to mistrzostwo świata po prostu... Może ja jestem jakiś dziwny, ale NIGDY nie próbował mnie wyprzedzić TIR, jak jechałem przepisowo...

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD

: 22 paź 2019, 18:41
autor: Grze_chu
TIR wyprzedza jak masz ograniczenie do 60-70 i zwolnisz, no bo jak tak można... . Ale jakimś cudem przy 90 też się czają na tyłku, mimo, że mogą jechać max 80.

Odnośnie spalania, ja z chęcią dopłacę do ekonomii i tym samym ekologii. Nawet jakbym 200k czy 300k zapłacił za samochód to spalanie mnie interesuje. Jeśli okres eksploatacji auta to 5 lat i przebieg 150-200 tys, to koszt paliwa może wynieść połowę wartości auta 150k km, 8l/100 w benzynie = 60 tys PLN)

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD

: 20 lip 2021, 10:52
autor: VVojteck
sailor 88 pisze:Postaram się wyręczyć salon ;)
Być może po zgaszeniu silnika, szczególnie w garażu, słyszycie ciche buczenie (przez kilkadziesiąt sekund) gdy silnik jest porządnie nagrzany.To dodatkowa, elektryczna pompa w układzie chłodzenia.Z uwagi na zastosowanie chłodnicy powietrza doładowującego typu powietrze-ciecz chłodząca, silnik 1,4 TSI jest wyposażony w dwa układy chłodzenia. Jeden z nich odpowiada za chłodzenie jednostki napędowej, drugi jest odpowiedzialny za chłodzenie powietrza doładowującego oraz turbosprężarki. Oba łączą się w dwu punktach i mają wspólny zbiornik wyrównawczy. Układ chłodzenia powietrza doładowującego korzysta z dodatkowej chłodnicy umieszczonej w przedniej części komory silnikowej, a obieg w nim wymusza elektryczna pompa cyrkulacyjna. W czasie pracy silnika turbosprężarka jest chłodzona olejem, który smaruje także jej łożyska. Układ chłodzenia cieczowego włącza się w zależności od potrzeb, przy spełnieniu ściśle określonych parametrów. Pompa pracuje także po wyłączeniu silnika w czasie do 480 s, zapobiegając tworzeniu korków parowych w układzie chłodzenia turbosprężarki i układu EGR.

Tak wygląda ta pompa. Ma wirnik bezszczotkowy, ale nie należy do bezawaryjnych. Jak się zepsuje, silnik przechodzi w tryb awaryjny ze względu na brak chłodzenia zaworu recyrkulacji spalin i nietrzymania norm ekologicznych.
Obrazek
A jak to wygląda w przypadku 2.0 tsi?


Ateca 2.0 tsi 4x4 preFL

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD

: 20 lip 2021, 11:22
autor: sailor 88
VVojteck pisze:
20 lip 2021, 10:52
A jak to wygląda w przypadku 2.0 tsi?
Chłodzenie powietrza doładowującego w 2.0 TSI jest inne niż w pozostałych silnikach, tzn. chłodnica jest typu "powietrze-powietrze", czyli płyn chłodzący nie bierze udziału w procesie chłodzenia, dlatego też nie ma dodatkowej pompy elektrycznej w tym obiegu. Taka sama pompa występuje jednak w obiegu ogrzewania tego silnika.

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD

: 20 lip 2021, 12:48
autor: VVojteck
A jakie to ma konsekwencje dla chłodzenia turbiny po jeździe? Mam rozumieć, że 2.0 nie adresuje tego problemu w żaden sposób? Nie dba o studzenie turbiny sam z siebie?

Swoją drogą w instrukcji do auta nie ma o tym ani słowa.


Ateca 2.0 tsi 4x4 preFL

Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD

: 20 lip 2021, 13:46
autor: sailor 88
VVojteck pisze:
20 lip 2021, 12:48
A jakie to ma konsekwencje dla chłodzenia turbiny po jeździe? Mam rozumieć, że 2.0 nie adresuje tego problemu w żaden sposób? Nie dba o studzenie turbiny sam z siebie?
Swoją drogą w instrukcji do auta nie ma o tym ani słowa.
Mylisz dwie rzeczy, chłodzenie powietrza doładowującego silnik i chłodzenie turbosprężarki, która jest chłodzona olejem przepływającym przez nią, a w silnikach benzynowych dodatkowo włączona jest w obieg układu chłodzenia silnika w połączeniu z dodatkową pompą elektryczną lub bez niej. A współcześni producenci zmniejszają liczbę jakiejkolwiek ingerencji w funkcjonowanie auta, chcąc uczynić go maksymalnie bezobsługowym, czego z resztą oczekuje 90% klientów, tylko garstka rozkminia szczegóły. Myślisz, że jakaś na przykład bizneswoman nabywa auto i pierwsze co robi, to umawia się ze znajomą by omówić co dzieje się pod maską jej nowego nabytku??? Dla większości współczesnych kierowców sprzęgło to tylko pedał między gazem a hamulcem...Takie czasy...