sailor88 pisze:Chłodzenie powietrza doładowującego w 2.0 TSI jest inne niż w pozostałych silnikach ....... dlatego też nie ma dodatkowej pompy elektrycznej w tym obiegu
Co w takim razie słychać w 2.0 TSI, bo też coś słychać po wyłączeniu silnika
A jakie to ma konsekwencje dla chłodzenia turbiny po jeździe? Mam rozumieć, że 2.0 nie adresuje tego problemu w żaden sposób? Nie dba o studzenie turbiny sam z siebie?
Swoją drogą w instrukcji do auta nie ma o tym ani słowa.
Mylisz dwie rzeczy, chłodzenie powietrza doładowującego silnik i chłodzenie turbosprężarki, która jest chłodzona olejem przepływającym przez nią, a w silnikach benzynowych dodatkowo włączona jest w obieg układu chłodzenia silnika w połączeniu z dodatkową pompą elektryczną lub bez niej. A współcześni producenci zmniejszają liczbę jakiejkolwiek ingerencji w funkcjonowanie auta, chcąc uczynić go maksymalnie bezobsługowym, czego z resztą oczekuje 90% klientów, tylko garstka rozkminia szczegóły. Myślisz, że jakaś na przykład bizneswoman nabywa auto i pierwsze co robi, to umawia się ze znajomą by omówić co dzieje się pod maską jej nowego nabytku??? Dla większości współczesnych kierowców sprzęgło to tylko pedał między gazem a hamulcem...Takie czasy...
przecież w automacie nie ma pedału sprzęgła miedzy gazem a hamulcem
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD
: 20 lip 2021, 20:59
autor: VVojteck
2.0 tsi jednak ma chłodzenie turbo (4:53 i 5.49)
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD
: 20 lip 2021, 21:31
autor: mczelny2401
To jest 2.0 tsi z czasów golfa VI
Re: Spalanie 1.4 TSI 150KM FWD
: 20 lip 2021, 21:43
autor: VVojteck
mczelny2401 pisze:To jest 2.0 tsi z czasów golfa VI
Tak, ale jak się przegląda różnice między gen 2 i 3/3b to nikt nie wspomina o obcięciu chłodzenia turbo. Myślę, że nie przeszło by niezauważone.