Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
prtg
Posty: 8
Rejestracja: 19 lis 2018, 16:08
Samochód: Focus
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.

Post autor: prtg »

W zeszlym tygodniu robilem olej przy okazji do tego zglosilem: mocne falowanie obrotów po starcie (nawet na cieplym), czasami kangur przy toczeniu sie na niskich obrotach zarówno na zimnym i cieplym silniku. Problem z fulllinkiem - sa dni gdy radio restartuje sie co pare minut przy sluchaniu muzyki.
Przy odbiorze dostalem informacje, ze wgrano nowszy sterownik na problemy z falowaniem, po przejechaniu 30km do domu dalbym wiare, jakby powiedzieli, ze wymienili silnik i DSG. Zniknelo wrazenie mikroszarpniec przy niskiej predkosci (nie mowie o kangurze), calkowicie inna reakcja na pedal przyspieszenia , wczesniej to wszystko bylo - z braku innego slowa powiem "szorstkie", teraz bardziej smooth bez straty osiagów. Silnik i skrzynia zaczely o wiele kulturalniej wspolpracowac przy normalniej jezdzie.
Po 200+km moge powiedziec, ze szarpania brak, falowanie na starcie zdarzylo sie raz. o kangurowaniu sie nie wypowiem, bo u mnie to wystepowalo losowo. kultura pracy napedu na duzy +.

A co do fulllinka - wydaje mi sie, ze Pan mowil ze wgrali nowszy soft (bardziej na silniku sie skupialem,wiec pewny na 100% nie jestem), ale nagle okazalo sie ze moje standardowe glosniki jednak umieja bas. Wczesniej narzekalem, ze dzwiek jest plaski jak z Kasprzaka, teraz nagle pojawily sie niskie tony. Myslalem, ze to na bazie hurraoptymizmu po zmianach w napedzie, ale jak wczoraj kolega stwierdzil, ze w koncu wymienilem te g** glosniki na cos lepszego, to podejrzewam,ze jednak soft pomogl ;)



Sponsor

Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.

Sponsor


arkadeusz
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2019, 12:58
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR 2.0 TDI 150KM DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.

Post autor: arkadeusz »

Pytanie do właścicieli Ateki lub innego auta z grupy VAG z silnikiem 1.5 TSI 150KM z DSG: czy rzeczywiście kangurowanie na automacie nie występuje i wszystko jest w porządku? Za tydzień mam odebrać moją FRkę i zacząłem się wahać...
Ateca FR 2.0 TDI 150KM DSG Nevada White
Comfort+, Comfort Assistant+, Alarm, Kessy

geranium
Posty: 285
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.

Post autor: geranium »

występuje ale w znacznie ograniczonym zakresie i wszystko zależy od stylu ruszania oraz temperatury silnika , obciążenia silnika(klimatyzacja) itd.
po prostu szybko zmienia bieg na wyższy..

vv52
Posty: 11
Rejestracja: 03 lip 2019, 10:08
Samochód: Ateca 1.5 TSI FR DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.

Post autor: vv52 »

geranium pisze:
14 sie 2019, 13:16
występuje ale w znacznie ograniczonym zakresie i wszystko zależy od stylu ruszania oraz temperatury silnika , obciążenia silnika(klimatyzacja) itd.
po prostu szybko zmienia bieg na wyższy..
Czy miałeś kiedykolwiek update softu?

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 1489
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
Podziękował: 182 razy
Otrzymał podziękowań: 174 razy

Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.

Post autor: Frodo »

geranium pisze:
14 sie 2019, 13:16
wszystko zależy od stylu ruszania oraz temperatury silnika , obciążenia silnika(klimatyzacja) itd.
Klimatyzacja itd. to najwyżej kilka kW (lub trochę więcej, ale nadal kilka "koni" jak kto woli), tak więc przynajmniej teoretycznie (czasem rzekomo coś zaczyna działać po rąbnięciu ;) ) nie powinno to mieć żadnego znaczenia - w sensie myślenia np. spróbuję włączyć lub wyłączyć AC by mi Ateca przestała skakać. PS. Dlatego jak dodamy gaz "do dechy" to samochód powinien automatycznie wyłączyć na chwilę klimatyzację.
Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.! :cry: -> Tig R 230 white; myślę o red Ateca? Cupra Ateca? Formentor? ;)

arkadeusz
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2019, 12:58
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR 2.0 TDI 150KM DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.

Post autor: arkadeusz »

Dołożyć 12-15k do 2.0?
Ateca FR 2.0 TDI 150KM DSG Nevada White
Comfort+, Comfort Assistant+, Alarm, Kessy

arkadeusz
Posty: 13
Rejestracja: 14 sie 2019, 12:58
Lokalizacja: Pomorskie
Samochód: Ateca FR 2.0 TDI 150KM DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.

Post autor: arkadeusz »

vv52 pisze:
14 sie 2019, 13:40
geranium pisze:
14 sie 2019, 13:16
występuje ale w znacznie ograniczonym zakresie i wszystko zależy od stylu ruszania oraz temperatury silnika , obciążenia silnika(klimatyzacja) itd.
po prostu szybko zmienia bieg na wyższy..
Czy miałeś kiedykolwiek update softu?
A Ty miałeś? Jakie wrażenia?
Ateca FR 2.0 TDI 150KM DSG Nevada White
Comfort+, Comfort Assistant+, Alarm, Kessy

Luk4as
Posty: 620
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.

Post autor: Luk4as »

moim zdaniem warto dolozyc niz pozniej marnowac czas na siedzenie w serwisie albo szykowanie pozwu zbiorowego ....

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 1489
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
Podziękował: 182 razy
Otrzymał podziękowań: 174 razy

Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.

Post autor: Frodo »

arkadeusz pisze:
14 sie 2019, 14:08
Dołożyć 12-15k do 2.0?
Jak stać, to brać. ;) PS. Tak jak Luk4as, nie brałbym 1.5 TSI do czasu aż będzie 99% pewność, że problem został rozwiązany (lepiej również 1.0 TSI jeśli ktoś jeździ spokojnie lub TDI jeśli dużo...).
Ostatnio zmieniony 14 sie 2019, 15:12 przez Frodo, łącznie zmieniany 1 raz.
Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.! :cry: -> Tig R 230 white; myślę o red Ateca? Cupra Ateca? Formentor? ;)

vv52
Posty: 11
Rejestracja: 03 lip 2019, 10:08
Samochód: Ateca 1.5 TSI FR DSG
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.5 - kangurowanie i inne problemy.

Post autor: vv52 »

arkadeusz pisze:
14 sie 2019, 14:10
vv52 pisze:
14 sie 2019, 13:40
geranium pisze:
14 sie 2019, 13:16
występuje ale w znacznie ograniczonym zakresie i wszystko zależy od stylu ruszania oraz temperatury silnika , obciążenia silnika(klimatyzacja) itd.
po prostu szybko zmienia bieg na wyższy..
Czy miałeś kiedykolwiek update softu?
A Ty miałeś? Jakie wrażenia?
Ja odbieram pod koniec września :)
Tutaj chyba widać dla silnika 05e906018R (fwd) najnowsza wersje dla Seata - 7421, pewnie wyjdzie jeszcze 9xxx
https://vag-flashinfo.de/index.php?part ... 06018R&as=

ODPOWIEDZ