Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 maja 2019, 19:38
- Samochód: Seat
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
Podając vin w serwisie i oni powinni powiedzieć i każdy mechanik powinien odrazu to stwierdzić. Miałem z salonu skodę 1.6 tdi zwykłe sprzęgło przy każdej zmianie biegu szarpanie silnikiem. Nie wiem co było przyczyną oni też tego nie ustalili lub wiedzieli a nie zdradzili. Może była to wina sprzęgła gdyby było dwumasowe to by nie występowało.
-
Onlinesailor 88
- Posty: 1373
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 382 razy
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
Przede wszystkim koło zamachowe, a nie sprzęgło !!! Wszystkie silniki z systemem ACT (odłączanie cylindrów) mają dwumasowe koło zamachowe, więc 1,5 TSI również.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 maja 2019, 19:38
- Samochód: Seat
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
sailor88 tak masz rację koło zamachowe. Ale jeśli chodzi o to czy wszystkie silniki 1.5 tsi maja to koło dwumasowe ? Dziś wykonałem telefon do serwisu z pytaniem czy wszystkie silniki 1.5 tsi mają dwumasę odpowiedź możemy sprawdzić po nr vin.tzn mają czy nie mają jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem. Jutro podam mój vin i zobaczę co mi opowiedzą.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
Na pewno koło dwumasowe mają wszystkie 1.5 150KM, czyli wszystkie w Atece.
Nie mam pewności co do wersji 130KM, dostępnej w innych modelach. W przypadku 1.4 122KM było zwykle koło zamachowe.
Nie mam pewności co do wersji 130KM, dostępnej w innych modelach. W przypadku 1.4 122KM było zwykle koło zamachowe.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
Naprawde nie ma znaczenia czy kolo dwumasowe jest czy nie, proponuje zalozyc o tym osobny temat, jesli te przemyslenia sa dla kogos wazne. To jest temat o nowym sofcie jesli ktos go ma.
Bylo juz tyle teorii ile ludzi skad sie beirze to skakanie - ja juz czytalem o filtrze spalin, o smarowaniu (za malo oleju - i bylo to sensownie wyjasnione dlaczego taki efekt), a teraz kolo dwumasowe... Jesli ktos chce podyskutowac o przycyznie, to naprawde nie ten temat.
Bylo juz tyle teorii ile ludzi skad sie beirze to skakanie - ja juz czytalem o filtrze spalin, o smarowaniu (za malo oleju - i bylo to sensownie wyjasnione dlaczego taki efekt), a teraz kolo dwumasowe... Jesli ktos chce podyskutowac o przycyznie, to naprawde nie ten temat.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
No to w końcu nowy soft mam i ja. Od wczoraj.
Na razie przejechane ok. 200km, z czego większość autostradą/S-ką, więc ciężko jeszcze mówić o szczegółach.
Na pewno samochód zachowuje się lepiej w trybie D DSG. Do tej pory tryb D był tak mułowaty, że masakra. Teraz jest... normalnie.
Nowy soft wyeliminował nierówną pracę silnika po uruchomieniu, o której pisałem w innym wątku. Mam też wrażenie, że silnik ogólnie troszkę "ładniej" pracuje.
Ciężko mi powiedzieć, czy soft miał wpływ na spalanie. Z jednej strony dzisiaj w drodze do pracy uzyskałem jeden z lepszych wyników, jakie do tej pory miałem, z drugiej wczoraj na autostradzie spalanie było "w normie" (czyt. wysokie), ale dość mocno wiało, co mogłe przekłamać wynik.
Jak troszkę pojeżdżę i coś więcej zaobserwuję, to dam tutaj znać.
Generalnie na pierwszy rzut oka upgrade na pewno in plus.
Na razie przejechane ok. 200km, z czego większość autostradą/S-ką, więc ciężko jeszcze mówić o szczegółach.
Na pewno samochód zachowuje się lepiej w trybie D DSG. Do tej pory tryb D był tak mułowaty, że masakra. Teraz jest... normalnie.
Nowy soft wyeliminował nierówną pracę silnika po uruchomieniu, o której pisałem w innym wątku. Mam też wrażenie, że silnik ogólnie troszkę "ładniej" pracuje.
Ciężko mi powiedzieć, czy soft miał wpływ na spalanie. Z jednej strony dzisiaj w drodze do pracy uzyskałem jeden z lepszych wyników, jakie do tej pory miałem, z drugiej wczoraj na autostradzie spalanie było "w normie" (czyt. wysokie), ale dość mocno wiało, co mogłe przekłamać wynik.
Jak troszkę pojeżdżę i coś więcej zaobserwuję, to dam tutaj znać.
Generalnie na pierwszy rzut oka upgrade na pewno in plus.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 maja 2019, 19:38
- Samochód: Seat
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Nowy soft do 1.5 TSI - wrażenia.
Na forum T roc uk .Po aktualizacji oprogramowania po 10 dniach kangur wrócił opisuje jeden z forumowiczów. Totalna porażka widzę że nie mają i nie będą mieli rozwiązania. Tak jak tu wielokrotnie pisano są to koszta a zmiana oprogramowania ma tylko zatuszować prawdziwą usterkę. Są bezkarni wiedzą o tym . W Polsce czy choć jednemu właścicielowi udało się odrzucić samochód wątpię. W Anglii to tak ale nie tu. Mamy samochód którego nie uda się naprawić ani przyszłości sprzedać. Potencjalni nabywcy też czytają forum. Das Auto