Niethecichy pisze: ↑03 cze 2019, 6:40Wciskanie pedału gazu w podłogę nie jest dobrym rozwiązaniem przy żadnej skrzyni (nazwet manualnej), szczególnie podczas jazdy. Nie dość, że masz większe opóźnienie wynikające z większej liczby przełożeń (a DSG musi pokonać dwie zmiany rozdzielnie dla biegów parzystych i nieparzystych), to dostajesz obroty na tyle wysokie, że moment obrotowy staje się już mniej efektywny. Zdecydowanie powinieneś wyczuć miejsce wciśnięcia pedału gazu (mniej więcej w przedziale 50%-70%), które spowoduje zrzucenie jednego biegu (maksymalnie dwóch) uzyskując obroty, przy których moment obrotowy osiąga swoją "górkę" (poćwicz a zobaczysz, że znajdziesz), dzięki czemu uzyskasz lepsze efekty.
Wciskając gaz w podłogę daję autu wszystkie znaki jakie mogę dać, że ma przyspieszyć najszybciej jak tylko potrafi... i auto to robi tylko w swój pokraczny sposób. To o czym piszesz to workaround dla "wady" tej skrzyni.
Dobrze to wytłumaczył Thomas tutaj:
W skrócie - inżynierowie projektujący skrzynię wybrali lepsze przyspieszenie (wbrew temu co piszesz moment nie staje się mniej efektywny) kosztem tego, że auto sprawia wrażenie braku reakcji na pedał gazu. Albo jeszcze inaczej... wciskając pedał gazu do oporu - przez 1-2s nic się nie zadzieje ale przejedziesz kolejne 100m dużo szybciej niż zadając 50-70% na wejściu.
A wracając do tematu i smutnego zdania:
Chyba pozostaje próba przepychania się z serwisem albo rozwiązania zaproponowane na pierwszej stronie - OBD11.W 1.4 niestety trzeba brać poprawkę na lag