Turbo dziura, a ruszanie
- l3niwi3c
- Posty: 312
- Rejestracja: 20 paź 2017, 7:40
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150 KM XC
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Turbo dziura, a ruszanie
To moje pierwsze auto z automatem i turbiną.
Cały czas szukam sposobu żeby dynamiczniej ruszyć/włączać się do ruchu. Jak to przy turbo dziurze, naciskam pedał ni przez 1-2 s nic się nie dzieje. W brew pozorom to spore opóźnienie, gdy chcę wyjechać przed innym autem. Macie jakieś sposoby na zniwelowanie tej przypadłości?
Cały czas szukam sposobu żeby dynamiczniej ruszyć/włączać się do ruchu. Jak to przy turbo dziurze, naciskam pedał ni przez 1-2 s nic się nie dzieje. W brew pozorom to spore opóźnienie, gdy chcę wyjechać przed innym autem. Macie jakieś sposoby na zniwelowanie tej przypadłości?
Ateca XCELLENCE | 1.4 TSI 150KM FWD | DSG | Samoa Orange | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Pakiet Comfort+ | COMFORT ASSISTANT | Podgrzewana przednia szyba | Alarm | Elektrycznie i Bezdotykowo otwierane drzwi bagażnika | Wirtualny kokpit
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Turbo dziura, a ruszanie
To nie jest turbodziura, tylko opóźnienie DSG w połączeniu z charakterystyką pedału gazu.
Troszkę pomaga tryb sport, ale nie do końca. Nie wiem, czy jest sposób na wyeliminowanie tego. Zastanawiam się nad wypróbowaniem Pedal Boxa od DTE.
Wcześniej miałem Leona 1.4 TSI 122KM ze skrzynią manualną i tam nie było właściwie żadnego opóźnienia. Tyle, że w Leonie to ja kontrolowałem sprzęgło, a nie komputer Ale też pedał gazu w Leonie reagował zupełnie inaczej. Tryb Sport w Atece jest bliższy trybowi Normal w Leonie, czyli jest... w miarę normalny
W Leonie Normal był po prostu normalny, a Sport rzeczywiście zmieniał charakterystykę tak, że auto wydawało się znacznie bardziej dynamiczne (oczywiście do momentu wciśnięcia gazu do oporu).
W Atece Normal jest "wykastrowany", Eco jest bardzo "wykastrowany", a Sport jest w miarę normalny. I wszystkie niestety wprowadzają mniejsze lub większe opóźnienie w reakcji na gaz.
Zastanawiam się, czy to opóźnienie nie jest wprowadzone celowo, żeby "dać czas" Autoholdowi na odpuszczenie hamulców.
Troszkę pomaga tryb sport, ale nie do końca. Nie wiem, czy jest sposób na wyeliminowanie tego. Zastanawiam się nad wypróbowaniem Pedal Boxa od DTE.
Wcześniej miałem Leona 1.4 TSI 122KM ze skrzynią manualną i tam nie było właściwie żadnego opóźnienia. Tyle, że w Leonie to ja kontrolowałem sprzęgło, a nie komputer Ale też pedał gazu w Leonie reagował zupełnie inaczej. Tryb Sport w Atece jest bliższy trybowi Normal w Leonie, czyli jest... w miarę normalny
W Leonie Normal był po prostu normalny, a Sport rzeczywiście zmieniał charakterystykę tak, że auto wydawało się znacznie bardziej dynamiczne (oczywiście do momentu wciśnięcia gazu do oporu).
W Atece Normal jest "wykastrowany", Eco jest bardzo "wykastrowany", a Sport jest w miarę normalny. I wszystkie niestety wprowadzają mniejsze lub większe opóźnienie w reakcji na gaz.
Zastanawiam się, czy to opóźnienie nie jest wprowadzone celowo, żeby "dać czas" Autoholdowi na odpuszczenie hamulców.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Turbo dziura, a ruszanie
Szczerze mówiąc mnie to kusiło, ale PODOBNO VGP/VAG ostatnio bardziej restrykcyjnie podchodzi do kodowania i potrafią odebrać gwarancję na poszczególne elementy, jeśli kodowania im się nie zgadzają.
Wolę więc dmuchać na zimne i nic nie zmieniać w kodowaniu, dopóki samochód jest na gwarancji. W tym momencie ODB11 służy mi tylko do odczytu błędów i danych, oraz kodowania samochodu żony, który jest po gwarancji
Wolę więc dmuchać na zimne i nic nie zmieniać w kodowaniu, dopóki samochód jest na gwarancji. W tym momencie ODB11 służy mi tylko do odczytu błędów i danych, oraz kodowania samochodu żony, który jest po gwarancji
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Turbo dziura, a ruszanie
Jest to trochę irytujące, trzeba się przyzwyczaić.
Z chęcią bym przekodowal charakterystykę, ale właśnie ta gwarancja.
Jak jeździłem demo Tiguana czy Ateca z silnikiem 2.0 TDI (150 i 190 PS) to było tak samo, a tam były mokre dsg.
Z chęcią bym przekodowal charakterystykę, ale właśnie ta gwarancja.
Jak jeździłem demo Tiguana czy Ateca z silnikiem 2.0 TDI (150 i 190 PS) to było tak samo, a tam były mokre dsg.
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 01 paź 2018, 20:59
- Lokalizacja: Paris
- Samochód: ATECA FR 2.0 TSI+
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Turbo dziura, a ruszanie
Ja od siebie polecam pedalboxa mega różnica i możliwość konfiguracji pod siebie różnica jest ogromna na maksymslnym ustawieniu strach dotykać pedału idzie pełna parą miałem zmienione obd11 wcześniej ale po zainstalowaniu pedalboxa jest duuuuuużo lepiej.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 lip 2018, 16:21
- Samochód: Seat Ateca 2.0TSI DSG 4Drive XC Rodium Grey
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Turbo dziura, a ruszanie
2.0 TSI ma DSG i szczerze mówiąc nie zauważam zwłoki skrzyni podczas ruszania (może zbyt małe mam doświadczenie z automatami). Nie gaśnie, nie kanguruje - niezależnie czy pedał w podłogę, czy ruszanie muskaniem gazu (tu jest zwłoka jak się rusza - ale to zrozumiałe).
Ostatnio odbyłem na jazdę próbną Tarraco 2.0 TDI 190PS i przy ruszaniu (pedał w podłogę) najpierw nic (ruszył spokojnie), a po chwili plecy wbiło w oparcie - zdecydowanie wolę benzynę - liniowo wciska w fotel od samego początku. Zauważyłem też, że czasem zdejmując nogę z gazu podczas spokojnej jazdy (tryb D) auto czasem "trzymało bieg" i hamowało silnikiem, a czasem wbijało luz - nie wiem od czego to zależało (ustawień nie zmieniałem w trakcie jazdy).
Ostatnio odbyłem na jazdę próbną Tarraco 2.0 TDI 190PS i przy ruszaniu (pedał w podłogę) najpierw nic (ruszył spokojnie), a po chwili plecy wbiło w oparcie - zdecydowanie wolę benzynę - liniowo wciska w fotel od samego początku. Zauważyłem też, że czasem zdejmując nogę z gazu podczas spokojnej jazdy (tryb D) auto czasem "trzymało bieg" i hamowało silnikiem, a czasem wbijało luz - nie wiem od czego to zależało (ustawień nie zmieniałem w trakcie jazdy).
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
- Lokalizacja: Kraków i okolice
- Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Turbo dziura, a ruszanie
Potwierdzam, 2.0 TSI reaguje bez opóźnień, tymbardziej jak jedzie w trybie sport. Od miesiąca jeżdżę tylko w tym trybie i zauważyłem że mam mniejsze spalanie o ok 0.5 L. Poza tym jest zawsze wbity odpowiedni bieg nie ma zwłoki na zmianę przy przyspieszeniu. Silnik chyba też zadowolony bo radośnie mruczy w czasie jazdy.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka