Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
kecaj
Posty: 97
Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: kecaj »

Eleonor pisze:
26 maja 2023, 8:52
To tylko zmiana w sterowniku - tuner zrobi to bez problemu
Można sobie wyłączyć żeglowanie, Act itd ... i np. przy okazji przeprogramować skrzynię
Można zrobić wiele... problemem dla tych co chcą jest gwarancja.



Sponsor

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Sponsor


Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Rafiner »

Endrju pisze:
24 maja 2023, 19:28
Tak było też przed liftem.
Ja mam przed liftem i mam zeglowanie na trybie D, ba E nie jezdze.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Rafiner »

kecaj pisze:
26 maja 2023, 11:10
Można zrobić wiele... problemem dla tych co chcą jest gwarancja.
Ja jestem 3,5 roku w gwarancji. Zakladam czekanie do przegladu na 4 rok, ale czasem jestem zdeterminowany zrobic wczesniej i zrobilbym to gdybym miał tunera na miejscu, a ze nie mam to opadaja emocje i czekam.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Endrju »

Rafiner pisze:
29 maja 2023, 23:07
Endrju pisze:
24 maja 2023, 19:28
Tak było też przed liftem.
Ja mam przed liftem i mam zeglowanie na trybie D, ba E nie jezdze.
To może coś na przeglądach aktualizowali bo nie było na pewno w pierwszych Atecach.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Rafiner »

Endrju pisze:
30 maja 2023, 15:35
Rafiner pisze:
29 maja 2023, 23:07
Endrju pisze:
24 maja 2023, 19:28
Tak było też przed liftem.
Ja mam przed liftem i mam zeglowanie na trybie D, ba E nie jezdze.
To może coś na przeglądach aktualizowali bo nie było na pewno w pierwszych Atecach.
Ja końcem 2020 miałem sktualizowane optogramowanie infotozrywki, ze niby akcja serwisowa. Nic wiecej mi nie robili, za kazdym razem dprawdzali czy jest jakas akcja producenta, ale nie bylo poza tym radiowym.
Mam to od nowosci. Sprawdzalem dzisiaj ba S nie ma.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Misiek »

Mimo że temat wątku jest o trybie dwucylindrowym, to widzę że ostatnio wyraźnie zszedł na tryb inercyjny (według Seata), czyli "po polsku" żeglowanie. Chciałem przypomnieć, że instrukcja obsługi mówi :
"Włączanie trybu inercyjnego. Warunek : dźwignia w położeniu D, nachylenie terenu mniejsze niż 12 % i prędkość od 20 do 130 km/h. Delikatnie zdjąć nogę z gazu".
oraz :
"Jeżeli pojazd wyposażony jest w SEAT Drive Profile, tryb inercyjny można włączyć w profilach Normal, Eco oraz Individual. W trybie Eco inercja włącza się zawsze, kiedy spełnione są warunki do jej użycia (nachylenie terenu mniejsze niż 12 % i prędkość od 20 do 130 km/h), niezależnie od tego, jak delikatnie kierowca zdejmuje nogę z gazu".
To tak celem przypomnienia kto, kiedy i w jakiej wersji ma, a kto nie ma i komu się włącza, a komu nie.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Endrju »

Zgadzam się z kolegą Misiek , jedynie zapis ten jest w aktualnej instrukcji a tponizej jest instrukcja z 2016.


Obrazek

Obrazek
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Misiek »

Endrju pisze:
31 maja 2023, 9:50
Zgadzam się z kolegą Misiek , jedynie zapis ten jest w aktualnej instrukcji a tponizej jest instrukcja z 2016.
...
Czyli ciągle coś modyfikują i nie można nic generalizować (u mnie jest tak, a u kogo innego inaczej), a szukać konkretnych informacji WYŁĄCZNIE w instrukcji elektronicznej lub papierowej przeznaczonej tylko do własnej wersji, rocznika, MR'a.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: Endrju »

Na to wychodzi, kiedyś trzeba było czekać do liftingu albo na nowy model żeby coś się zmieniło.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

kecaj
Posty: 97
Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.

Post autor: kecaj »

Misiek pisze:
31 maja 2023, 10:05
Endrju pisze:
31 maja 2023, 9:50
Zgadzam się z kolegą Misiek , jedynie zapis ten jest w aktualnej instrukcji a tponizej jest instrukcja z 2016.
...
Czyli ciągle coś modyfikują i nie można nic generalizować (u mnie jest tak, a u kogo innego inaczej), a szukać konkretnych informacji WYŁĄCZNIE w instrukcji elektronicznej lub papierowej przeznaczonej tylko do własnej wersji, rocznika, MR'a.
Instrukcje nie nadążają - to z mojego MJ:

Jeżeli pojazd wyposażony jest w SEAT Drive Profile››› strona 155, tryb inercyjny można włączyć w profilach Normal, Eco oraz Individual. W trybie Eco inercja włącza się zawsze,kiedy spełnione są warunki do jej użycia, niezależnie od tego, jak delikatnie kierowca zdejmuje nogę z gazu

najlepszy tekst można włączyć.... Ktoś próbował?
Według kodowania tryb inercyjny w moim aucie tylko w trybie ECO a instrukcja swoje... :D

ODPOWIEDZ