Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 paź 2018, 9:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Seat Ateca 1.4 Tsi 4Drive DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Witam, Posiadam Atecę w wersji 1.4 TSI z DSG i 4Drive, otóż kiedy tryb 2 cylindrowy się odpala na poziomie od 1400 do 1700 obrotów wyraźnie samochód zaczyna leciutko wibrować i głośniej chodzić, dodatkowo przy małych prędkościach jak załącza się ten tryb to słychać przy otwartej szybkie jakby coś trzaskało kiedy tryb się włącza i kiedy wyłącza. Problem mija kiedy 2 cylindry włączają się po przekroczeniu np. 100kmh albo już po prostu jest to nie odczuwalne ze względu na predkosc. Ale przy właśnie niskich prędkościach jest bardzo słabo... Wolałbym żeby tego nie było.. Da się to wyłączyć? , czy po prostu zgłaszać na gwarancje ? Auto ma przebieg 12.000 km. Miał ktoś podobnie ?
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Brzmi to niepokojąco, w szczególności to "trzaskanie"... Jak tak to właśnie słyszysz to niezależnie od tego, czy da się to wyłączyć czy nie (tego nie wiem) to lepiej to jak najszybciej zgłosić do ASO.
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 paź 2018, 9:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Seat Ateca 1.4 Tsi 4Drive DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Wejscie w tryb 2 cylidrowy zygnalizuje sie trzaśnieciem/pyknięciem w okolicy silnika ale słychać to tylko jak jadę z 30kmh , otwarte okno itd. Ale ogólnie przy obrotach 1400-1600 przejście z 2 cylindrów na 4 jest bardzo nie płynne, irytuje trochę , kiedy wchodzi w eco, zaczyna rezonować potem dodaje gazu , i znowu 4 cylindry i wtedy jest płynnie.
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Realizacja tego trybu odbywa się w sposób elektryczno-mechaniczny za pomocą cewki i przesuwnego rdzenia, może słyszysz więc, pracę elektromagnesu i jest to normalny odgłos a może coś jest "nie halo". Należałoby to sprawdzić na innym egzemplarzu, ale ja mam inny silnik niestety.
A działa to tak:
A działa to tak:
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Szczerze mówiąc nie przysłuchiwałem się czy słychać stukanie przy przełączaniu trybu, że ale u mnie (1.5) też czuć wibracje.
Natomiast u mnie nigdy ten tryb nie włącza się powyżej 80km/h (a i do tych 80 niezbyt często), więc ciężko mi powiedzieć jak wtedy pracuje. Tzn. włącza się powyżej 80, ale tylko przy hamowaniu silnikiem, więc wtedy siłą rzeczy wibracji nie będzie.
Natomiast u mnie nigdy ten tryb nie włącza się powyżej 80km/h (a i do tych 80 niezbyt często), więc ciężko mi powiedzieć jak wtedy pracuje. Tzn. włącza się powyżej 80, ale tylko przy hamowaniu silnikiem, więc wtedy siłą rzeczy wibracji nie będzie.
- michal 76
- Posty: 573
- Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
- Podziękował: 77 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Ja takich objawów nie mam. Tak naprawdę to gdyby nie kontrolka to by nie było wiadomo ile garów chodzi
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że w silniku mojego samochodu coś jest konkretnie zwalone.
Kangurowanie (przy DSG), brak reakcji na pedał gazu, wysokie spalanie, wibracje przy trybie dwucylindrowym, rzadko włączający się tryb dwucylindrowy, bardzo nierówna I dziwna praca po uruchomieniu (odgłos, jakby gdzieś puszczał wydech), klepanie zaworów (a przynajmniej tak to brzmi) i ogólnie głośna praca silnika (słychać go głośniej, niż w gorzej wyciszonym Leonie).
Znając życie serwis i tak powie, że wszystko jest ok (poza dwoma pierwszymi pozycjami, bo to już przyznali w TPI)...
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3730
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
No to faktycznie coś chyba nie halo. U mnie jedynie czasami jak silnik jeszcze nie osiągnie temperatury 90° a jadę po górkę i włączy się tryb 2 cylindrowy to ciut głośniej chodzi ale to naprawdę sporadycznie.
-
- Posty: 1086
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Tryb 2 cylindrowy - buczenie i wibracje.
Dokładnie !
Z tego, co czytam posty użytkowników Ateci z silnikiem 1,5 to powinni wycofać ten silnik z obiegu i jak najszybciej oddać pieniądze wszystkim, którzy kupili ten bubel i nie chodzi mi oczywiście tylko o tryb 2 cylindrowy.
Ps:Mam przejechane 45 000 km i nigdy nie odczuwałem skutków ubocznych przełączania się silnika w tryb 2 cylindrowy, a jeśli chodzi o samo jego włączanie to póki silnik nie był dobrze dotarty, ułożony to też włączał się bardzo sporadycznie w tym momencie włącza się prawie w każdym zakresie prędkości, a nawet nauczyłem się wymuszać jego załączania w określonych warunkach.
Pozdrawiam.
Z tego, co czytam posty użytkowników Ateci z silnikiem 1,5 to powinni wycofać ten silnik z obiegu i jak najszybciej oddać pieniądze wszystkim, którzy kupili ten bubel i nie chodzi mi oczywiście tylko o tryb 2 cylindrowy.
Ps:Mam przejechane 45 000 km i nigdy nie odczuwałem skutków ubocznych przełączania się silnika w tryb 2 cylindrowy, a jeśli chodzi o samo jego włączanie to póki silnik nie był dobrze dotarty, ułożony to też włączał się bardzo sporadycznie w tym momencie włącza się prawie w każdym zakresie prędkości, a nawet nauczyłem się wymuszać jego załączania w określonych warunkach.
Pozdrawiam.