Wymiana oleju - a filtr powietrza

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 922
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 99 razy

Re: Wymiana oleju - a filtr powietrza

Post autor: sailor 88 »

Lava pisze:
31 paź 2019, 11:07
Witam. Czy jest ktoś kto sam sobie wymienia olej i filtr oleju we własnym garażu , pomijając aso. Czy przy 2.0 tsi trzeba odkręcić całą pokrywę od dołu, żeby odkręcić korek.
Tak, trzeba zdjąć osłonę termiczną silnika (9 wkrętów Torx i 3 śruby Torx).


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Re: Wymiana oleju - a filtr powietrza

Sponsor


Awatar użytkownika
Lava
Posty: 127
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy

Re: Wymiana oleju - a filtr powietrza

Post autor: Lava »

Powinni zrobić coś na zasadzie małych otwieranych dzwiczek.
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

Online
Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 1508
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.! -> Tig
Podziękował: 189 razy
Otrzymał podziękowań: 180 razy

Re: Wymiana oleju - a filtr powietrza

Post autor: Frodo »

sailor 88 pisze:
31 paź 2019, 11:37
Lava pisze:
31 paź 2019, 11:07
Witam. Czy jest ktoś kto sam sobie wymienia olej i filtr oleju we własnym garażu , pomijając aso. Czy przy 2.0 tsi trzeba odkręcić całą pokrywę od dołu, żeby odkręcić korek.
Tak, trzeba zdjąć osłonę termiczną silnika (9 wkrętów Torx i 3 śruby Torx).
Stare dobre czasy, gdy wszystko było odsłonięte!
PS. Ktoś pewnie pomyśli, że wspominam modę na mini, ale moja pamięć nie sięga tak daleko… ;)
Ateca 2.0 TSI FR red R.I.P.! :cry: -> Tig R 230 white; myślę o red Ateca? Cupra Ateca? Formentor? ;)

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 922
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 99 razy

Re: Wymiana oleju - a filtr powietrza

Post autor: sailor 88 »

Lava pisze:
31 paź 2019, 12:04
Powinni zrobić coś na zasadzie małych otwieranych dzwiczek.
Zdjęcie tej osłony to raptem pięć minut roboty, a serwis olejowy to okazja by zerknąć na silnik, przekładnię i osprzęt od dołu pod kątem nieszczelności, wycieków, uszkodzeń itp. i to nawet w nowym aucie!!! Ale na upartego można olej wyssać od góry i nie odkręcać osłony...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 127
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy

Re: Wymiana oleju - a filtr powietrza

Post autor: Lava »

Ja jestem za zalaniem od dołu. A na serwis odwiedzę w tedy kiedy oni przewidują, jeśli nic wcześniej nie wyskoczy.
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 922
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 99 razy

Re: Wymiana oleju - a filtr powietrza

Post autor: sailor 88 »

szczekas pisze:
31 paź 2019, 11:24
To ja się podłączę pod temat: kiedy warto zrobić pierwszą wymianę oleju w DSG i Haldexie? Nie interesuje mnie to co mówi ASO tylko to co naprawdę warto zrobić :D
W Twojej "mokrej" DSG interwał wymiany jest co 60 tyś.km, ale każda częstsza zmiana jakiegokolwiek płynu eksploatacyjnego na pewno wpłynie pozytywnie na mechanizm. Jeżeli ja miałbym w aucie taki napęd jak Ty i zamierzał jeździć dłużej, skróciłbym wymiany w DSG do 50 tyś.km. W przeciwnym razie działasz na korzyść przyszłego nabywcy ;) .
Natomiast jeżeli chodzi o Haldex, to obecne konstrukcje należą do V generacji i nie posiadają wymiennego filtra, a jest to układ hydrauliczny ze sprzęgłem ciernym, więc w trudnych warunkach eksploatacji może dochodzić do silnego nagrzewania tarczek sprzęgła, przez co następuje przyspieszona degradacja oleju, a powstające produkty tarcia zanieczyszczają układ hydrauliczny. Takie warunki pracy nie sprzyjają długiej żywotności oleju, którego na dodatek jest w takim sprzęgle niewiele. Dużo zależy więc od rzeczywistego sposobu eksploatacji auta. Producent sprzęgła zaleca wymianę co 30 tyś km, producenci aut różnie, co 3 lata (bez względu na przebieg), co 60 tyś, co 120 tyś., a nawet wcale :shock:
Ja w Atece przy delikatnej (normalnej) jeździe wymieniałbym co 60 tyś km, a przy ostrej ( częsty sprint spod świateł) co 30 tyś.km.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 127
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy

Re: Wymiana oleju - a filtr powietrza

Post autor: Lava »

Takie szybkie pytanko, czujniki ciśnienia są w kołach ? Czy zczytywane z ABS?
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 922
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 99 razy

Re: Wymiana oleju - a filtr powietrza

Post autor: sailor 88 »

Lava pisze:
31 paź 2019, 17:14
Takie szybkie pytanko, czujniki ciśnienia są w kołach ? Czy zczytywane z ABS?
Z ABS-u...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 127
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy

Re: Wymiana oleju - a filtr powietrza

Post autor: Lava »

Sailor 88 powinieneś napisać książkę techniczną, będę pierwszy w kolejce do kupna.
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

Awatar użytkownika
szczekas
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, 17:35
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Wymiana oleju - a filtr powietrza

Post autor: szczekas »

Dzięki wielkie Sailor! Jak zwykle Twoja odpowiedź przewyższyła moje oczekiwania :)
Robię około 12k km rocznie, więc Haldex zrobie po około 36k km, a DSG wyjdzie prawie idealnie 50k km :)
Ateca FR | 2.0 TSI 190KM | DSG7 | 4Drive | Rodium Grey | Felgi 18" PERFORMANCE 36/3 | Alcantara Black | Comfort Assistant | Podgrzewana przednia szyba | Navi | Alarm | Elektryczna klapa bagażnika | Beats Sound System

ODPOWIEDZ