Wentylator Chłodnicy
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 wrz 2019, 20:40
- Lokalizacja: Paczkowo k/Poznania
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Wentylator Chłodnicy
Witajcie Ateca FR 2.0 TSI 4x4 przejechane 600 km. Jeśli wracam do garażu to przy około 90% postojów wentylator chłodnicy pracuje.Niezależnie czy klima jest załączona czy nie. Znacie takie przypadki ?. Przy moim poprzednim passacie CC też motor 2.0 TSI ale ten , który lubił olej, zdarzało się to sporadycznie.Pozdrawiam
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 wrz 2019, 20:40
- Lokalizacja: Paczkowo k/Poznania
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wentylator Chłodnicy
Ja mam hak zainstalowany fabrycznie i też wentylator jest większy.Chyba faktycznie tak musi być. Pozdrawiam
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wentylator Chłodnicy
W całej grupie VAG-a tak jest, jeżeli hak jest montowany fabrycznie. Z tym, że chłodnice są identyczne, natomiast wiatraki się różnią mocą i ilością (dwa zamiast jednego). To samo dotyczy różnych stref klimatycznych.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wentylator Chłodnicy
Różnie to bywa u poszczególnych producentów, trzeba pytać na bieżąco co wchodzi w skład tzw.preinstalacji. Wentylatory i sterownik układu chłodzenia zawsze można zmienić, a w całej preinstalacji najważniejsza jest wiązka dedykowana. Układ chłodzenia silnika bardzo często okazuje się niewystarczający w przypadku ciągnięcia cięższej przyczepy (np. campingowej). Podczas montażu haka holowniczego bardzo ważna jest również wymiana sterownika układu chłodzenia. W przypadku instalacji wiązki uniwersalnej nie ma możliwości instalacji nowego sterownika układu chłodzenia, system go nie wykryje. Sama wymiana wentylatora oraz sterownika, będzie niewystarczająca – niezbędna jest tutaj wiązka dedykowana. Posiadając samochód na gwarancji w przypadku jego przegrzania z zamontowaną wiązką uniwersalną, istnieje spore prawdopodobieństwo utraty/nieuznania gwarancji.
P.S. Tak na prawdę, okazjonalne ciąganie lekkich przyczepek w zwykłych warunkach nie stworzy problemów z układem chłodzenia, ale może mieć wpływ na zachowanie auta w czasie poślizgu lub gwałtownego hamowania. Magistrala centralna w momencie zapięcia przyczepy na kuli haka powinna dostać informację od jednego z czujników o zapiętym haku. W tym momencie dezaktywowane są wszystkie czujniki parkowania a cały system hamulcowy (ESP/ASR/ABS) zostaje przestrojony.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...