Strona 1 z 1

Wentylator Chłodnicy

: 23 wrz 2019, 20:16
autor: Rowitt777
Witajcie Ateca FR 2.0 TSI 4x4 przejechane 600 km. Jeśli wracam do garażu to przy około 90% postojów wentylator chłodnicy pracuje.Niezależnie czy klima jest załączona czy nie. Znacie takie przypadki ?. Przy moim poprzednim passacie CC też motor 2.0 TSI ale ten , który lubił olej, zdarzało się to sporadycznie.Pozdrawiam

Re: Wentylator Chłodnicy

: 23 wrz 2019, 20:41
autor: Rowitt777
Ja mam hak zainstalowany fabrycznie i też wentylator jest większy.Chyba faktycznie tak musi być. Pozdrawiam

Re: Wentylator Chłodnicy

: 24 wrz 2019, 8:06
autor: Luk4as
Na pewno większa chłodnica jest w VW Tiguan w wersji z hakiem bo kiedyś sprzedawca w VW mi to mówił ... więc i w Ateca może tak jest ...

Re: Wentylator Chłodnicy

: 24 wrz 2019, 8:46
autor: sailor 88
Luk4as pisze:
24 wrz 2019, 8:06
Na pewno większa chłodnica jest w VW Tiguan w wersji z hakiem bo kiedyś sprzedawca w VW mi to mówił ... więc i w Ateca może tak jest ...
W całej grupie VAG-a tak jest, jeżeli hak jest montowany fabrycznie. Z tym, że chłodnice są identyczne, natomiast wiatraki się różnią mocą i ilością (dwa zamiast jednego). To samo dotyczy różnych stref klimatycznych.

Re: Wentylator Chłodnicy

: 30 wrz 2019, 10:38
autor: Teo
Sailor, a przy preinstalacji haka takze 2 wentylatory, czy nie ?

Re: Wentylator Chłodnicy

: 30 wrz 2019, 11:26
autor: sailor 88
Teo pisze:
30 wrz 2019, 10:38
Sailor, a przy preinstalacji haka takze 2 wentylatory, czy nie ?
Różnie to bywa u poszczególnych producentów, trzeba pytać na bieżąco co wchodzi w skład tzw.preinstalacji. Wentylatory i sterownik układu chłodzenia zawsze można zmienić, a w całej preinstalacji najważniejsza jest wiązka dedykowana. Układ chłodzenia silnika bardzo często okazuje się niewystarczający w przypadku ciągnięcia cięższej przyczepy (np. campingowej). Podczas montażu haka holowniczego bardzo ważna jest również wymiana sterownika układu chłodzenia. W przypadku instalacji wiązki uniwersalnej nie ma możliwości instalacji nowego sterownika układu chłodzenia, system go nie wykryje. Sama wymiana wentylatora oraz sterownika, będzie niewystarczająca – niezbędna jest tutaj wiązka dedykowana. Posiadając samochód na gwarancji w przypadku jego przegrzania z zamontowaną wiązką uniwersalną, istnieje spore prawdopodobieństwo utraty/nieuznania gwarancji.

P.S. Tak na prawdę, okazjonalne ciąganie lekkich przyczepek w zwykłych warunkach nie stworzy problemów z układem chłodzenia, ale może mieć wpływ na zachowanie auta w czasie poślizgu lub gwałtownego hamowania. Magistrala centralna w momencie zapięcia przyczepy na kuli haka powinna dostać informację od jednego z czujników o zapiętym haku. W tym momencie dezaktywowane są wszystkie czujniki parkowania a cały system hamulcowy (ESP/ASR/ABS) zostaje przestrojony.