Silnik 1.4 TSI (EA211)

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 223
Rejestracja: 31 gru 2016, 18:24
Lokalizacja: Radom
Samochód: Ateca 1.4T XC FWD

Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: majcher » 15 cze 2017, 23:44

Obrazek
Seat Ateca 1.4 TSI ACT 150KM XCELLENCE Rodium Grey

Sponsor

Silnik 1.4 TSI (EA211)

Sponsor


Krzysiek1979r
Posty: 36
Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: Krzysiek1979r » 11 lip 2019, 14:26

Może komuś się przyda test VW Golfa 1.4 TSI 122 KM 7DSG do 300 000 km, a właściwie do tą dokąd dojechał :-)
Poniżej link do testu
https://www.szybkiplik.pl/download/dc1d ... ebf50.html
Ostatnio zmieniony 11 lip 2019, 16:44 przez Krzysiek1979r, łącznie zmieniany 1 raz.

root
Administrator
Posty: 498
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Škoda Superb III Kombi 1.8 TSI

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: root » 11 lip 2019, 14:41

Niezła akcja… Najbardziej mi się podoba ile oleju tam musieli dolać…
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Ateki? Daj mu znać o naszym forum! :)

Krzysiek1979r
Posty: 36
Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: Krzysiek1979r » 11 lip 2019, 15:14

root pisze:
11 lip 2019, 14:41
Niezła akcja… Najbardziej mi się podoba ile oleju tam musieli dolać…
Prawie jak dwusuw :lol:

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 379
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: Frodo » 11 lip 2019, 16:38

Do tego jest to wersja niezbyt wysilona (tylko 122 konie) i DSG też miała stosunkowo lekką pracę (200 Nm), tak że raczej siebie nawzajem nie katowały i użytkownik też miał ograniczone możliwości robić coś źle… :shock:
Strach pomyśleć co by było np. po tuningu! Mogło się wydawać, że np. 150 i 250 to nic złego... :?
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpiedzenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Krzysiek1979r
Posty: 36
Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: Krzysiek1979r » 11 lip 2019, 16:46

Pytanie czy to jednostkowy przypadek czy ten typ tak ma. Szczególnie odnośnie silnika. Bo że sprzęgła w DSG lubią się zużyć po ok 150k to dosyć często o tym w necie.

root
Administrator
Posty: 498
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Škoda Superb III Kombi 1.8 TSI

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: root » 12 lip 2019, 10:31

Krzysiek1979r pisze:
11 lip 2019, 14:26
Może komuś się przyda test VW Golfa 1.4 TSI 122 KM 7DSG do 300 000 km, a właściwie do tą dokąd dojechał :-)
Poniżej link do testu
https://www.szybkiplik.pl/download/dc1d ... ebf50.html
Mogę się tym linkiem podzielić na innych forach?
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Ateki? Daj mu znać o naszym forum! :)

Awatar użytkownika
zinger
Posty: 345
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: zinger » 12 lip 2019, 11:12

Czy to dokladnie ta sama jednostka i skrzynia co w u nas tylko z obnizona moca?

root
Administrator
Posty: 498
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Škoda Superb III Kombi 1.8 TSI

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: root » 12 lip 2019, 13:09

2013 rok, więc jakaś poprzednia generacja.
Skrzynia pewnie ta sama, sucha. Dodatkowo nikt w niej nie wymieniał oleju, bo przecież wg producenta się tego nie robi.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Ateki? Daj mu znać o naszym forum! :)

Felix
Posty: 239
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: Felix » 12 lip 2019, 16:35

Między 1.4 150KM (Ateca) a 122KM (Golf z testu) jest trochę różnic. Inne turbo, zmienna geometria na wydechu w 150KM.
Generalnie powiem tak: sprzęgła po 150kkm mnie nie dziwią. W wielu przypadkach w skrzyniach manualnych padają wcześniej. A cena wymiany jest ceną wygody. To akurat jest dla mnie po prostu część eksploatacyjna. W Skrzyniach "tradycyjnych" też czasami padają przetworniki hydrokinetyczne.
Co do samego silnika, to 287kkm to i tak nie jest źle, biorąc pod uwagę, że na pewno samochód był na long life i był katowany. Nie sądzę, żeby panowie dziennikarze dbali o rozgrzanie oleju przed butowaniem, chłodzenie turbiny itp. Więc wynik nie jest taki zły. Miałem ten silnik w Leonie. Sprzedałem Leona przy ok. 82kkm i wtedy brał ok. 200-300ml oleju na 15kkm (co tyle wymieniałem). Jeżeli dziennikarze dolali 70 litrów oleju, to ten silnik naprawdę był katowany.
Oczywiście mogłoby być lepiej, tak jak w porównywanym z Golfem Mercedesie.
Inna sprawa, że przy moim użytkowaniu 287kkm to jakieś 14 lat jazdy - nie chcę tyle jeździć jednym samochodem ;)
Kupując nowy samochód nie ma się czym przejmować. Kupując używany... O ile samochód nie jest po flocie i nie ma 200kkm, też moim zdaniem jest ok.

@root, to jest ta sama generacja silnika co w Atece. EA211 zostało wprowadzone w 2012 roku w wersjach 122 i 140KM. Potem wprowadzili normę Euro6 i podnieśli moce na 125 i 150KM, ale to były zmiany w oprogramowaniu, silniki te same.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości