Silnik 1.4 TSI (EA211)

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 349
Rejestracja: 31 gru 2016, 18:24
Lokalizacja: Radom
Samochód: Cupra Formentor VZ
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: majcher »

Obrazek


Formentor VZ
Arona FR 1.0 DSG
był Ateca 1.4TSI

Sponsor

Silnik 1.4 TSI (EA211)

Sponsor


Krzysiek1979r
Posty: 80
Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: Krzysiek1979r »

Może komuś się przyda test VW Golfa 1.4 TSI 122 KM 7DSG do 300 000 km, a właściwie do tą dokąd dojechał :-)
Poniżej link do testu
https://www.szybkiplik.pl/download/dc1d ... ebf50.html
Ostatnio zmieniony 11 lip 2019, 16:44 przez Krzysiek1979r, łącznie zmieniany 1 raz.

root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 748 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: root »

Niezła akcja… Najbardziej mi się podoba ile oleju tam musieli dolać…

Krzysiek1979r
Posty: 80
Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: Krzysiek1979r »

root pisze:
11 lip 2019, 14:41
Niezła akcja… Najbardziej mi się podoba ile oleju tam musieli dolać…
Prawie jak dwusuw :lol:

Krzysiek1979r
Posty: 80
Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: Krzysiek1979r »

Pytanie czy to jednostkowy przypadek czy ten typ tak ma. Szczególnie odnośnie silnika. Bo że sprzęgła w DSG lubią się zużyć po ok 150k to dosyć często o tym w necie.

root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 748 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: root »

Krzysiek1979r pisze:
11 lip 2019, 14:26
Może komuś się przyda test VW Golfa 1.4 TSI 122 KM 7DSG do 300 000 km, a właściwie do tą dokąd dojechał :-)
Poniżej link do testu
https://www.szybkiplik.pl/download/dc1d ... ebf50.html
Mogę się tym linkiem podzielić na innych forach?

Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: zinger »

Czy to dokladnie ta sama jednostka i skrzynia co w u nas tylko z obnizona moca?

root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 748 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: root »

2013 rok, więc jakaś poprzednia generacja.
Skrzynia pewnie ta sama, sucha. Dodatkowo nikt w niej nie wymieniał oleju, bo przecież wg producenta się tego nie robi.

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: Felix »

Między 1.4 150KM (Ateca) a 122KM (Golf z testu) jest trochę różnic. Inne turbo, zmienna geometria na wydechu w 150KM.
Generalnie powiem tak: sprzęgła po 150kkm mnie nie dziwią. W wielu przypadkach w skrzyniach manualnych padają wcześniej. A cena wymiany jest ceną wygody. To akurat jest dla mnie po prostu część eksploatacyjna. W Skrzyniach "tradycyjnych" też czasami padają przetworniki hydrokinetyczne.
Co do samego silnika, to 287kkm to i tak nie jest źle, biorąc pod uwagę, że na pewno samochód był na long life i był katowany. Nie sądzę, żeby panowie dziennikarze dbali o rozgrzanie oleju przed butowaniem, chłodzenie turbiny itp. Więc wynik nie jest taki zły. Miałem ten silnik w Leonie. Sprzedałem Leona przy ok. 82kkm i wtedy brał ok. 200-300ml oleju na 15kkm (co tyle wymieniałem). Jeżeli dziennikarze dolali 70 litrów oleju, to ten silnik naprawdę był katowany.
Oczywiście mogłoby być lepiej, tak jak w porównywanym z Golfem Mercedesie.
Inna sprawa, że przy moim użytkowaniu 287kkm to jakieś 14 lat jazdy - nie chcę tyle jeździć jednym samochodem ;)
Kupując nowy samochód nie ma się czym przejmować. Kupując używany... O ile samochód nie jest po flocie i nie ma 200kkm, też moim zdaniem jest ok.

@root, to jest ta sama generacja silnika co w Atece. EA211 zostało wprowadzone w 2012 roku w wersjach 122 i 140KM. Potem wprowadzili normę Euro6 i podnieśli moce na 125 i 150KM, ale to były zmiany w oprogramowaniu, silniki te same.

root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 748 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: root »

Felix pisze:
12 lip 2019, 16:35
Między 1.4 150KM (Ateca) a 122KM (Golf z testu) jest trochę różnic. Inne turbo, zmienna geometria na wydechu w 150KM.
Felix pisze:
12 lip 2019, 16:35
@root, to jest ta sama generacja silnika co w Atece. EA211 zostało wprowadzone w 2012 roku w wersjach 122 i 140KM. Potem wprowadzili normę Euro6 i podnieśli moce na 125 i 150KM, ale to były zmiany w oprogramowaniu, silniki te same.
Nie rozumiem tych dwóch wypowiedzi w jednym poście. Niby inne silniki, ale te same…

ODPOWIEDZ