Pewnie. Jak ktoś chce może udostępniać.root pisze: ↑12 lip 2019, 10:31Mogę się tym linkiem podzielić na innych forach?Krzysiek1979r pisze: ↑11 lip 2019, 14:26Może komuś się przyda test VW Golfa 1.4 TSI 122 KM 7DSG do 300 000 km, a właściwie do tą dokąd dojechał
Poniżej link do testu
https://www.szybkiplik.pl/download/dc1d ... ebf50.html
Silnik 1.4 TSI (EA211)
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)
Wersje 122/125KM różnią się nieco od 140/150 osprzętem i rozrządem. Dół silnika jest taki sam, z tego co wiem.
Natomiast odpowiadające sobie wersje Euro5 i Euro6 nie różnią się "sprzętowo" tylko programowo. Czyli:
- w wersjach 122 I 125KM siedzą te same graty
- w wersjach 140 I 150KM siedzą te same graty
- wersje 122 I 125KM różnią się względem 140 i 150KM.
Jest jeden wyjątek, czyli silnik 150KM ACT. Od pozostałych wersji 140/150KM różni się obecnością ACT i tylko tym. Ten właśnie siedzi w Atece.
- zinger
- Posty: 439
- Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
- Lokalizacja: Kraków
- Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)
Czyli ten 122 z testowanego golfa to nie to samo co u nas wiec nie ma sensu wyciaganie wnioskow z tego testow z mojego pkt widzenia.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)
Różni się softem, turbiną i rozrządem (ACT i zmienna geometria na wydechu). Reszta ta sama, w tym dół silnika, który to w tym wypadku zawiódł.
Więc test tego Golfa można bezpośrednio przenieść na Atecę 1.4. Przynajmniej moim zdaniem.
Ale tak jak pisałem - nie ma co panikować, bo po pierwsze 287kkm to wcale nie jest tak mało, a po drugie przy zachowaniu podstawowych zasad przy eksploatacji ten wynik byłby prawdopodobnie zdecydowanie lepszy.
Więc test tego Golfa można bezpośrednio przenieść na Atecę 1.4. Przynajmniej moim zdaniem.
Ale tak jak pisałem - nie ma co panikować, bo po pierwsze 287kkm to wcale nie jest tak mało, a po drugie przy zachowaniu podstawowych zasad przy eksploatacji ten wynik byłby prawdopodobnie zdecydowanie lepszy.
- michal 76
- Posty: 573
- Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
- Podziękował: 77 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)
Panowie po przeczytaniu tego artykułu mam wrażenie że VW miał skończyć pierwszy żywot. To nie przystoi aby Mercedes marka premium była gorsza od VW samochód dla ludu.
Ale tak konkretnie
1. Silnik powyżej 200 tys zaczął brać olej i słychać pracę turbiny - nikt tego nie naprawia
2. Co się dzieje z olejem? Dostaje się do wydechu i kolektora dolotowego
3. Następuje przepalenie tłoka - pytanie od czego, wiadomo że proces spalania paliwa to precyzyjna sprawa i nie chodzi tylko o moc silnika zużycie paliwa ale też o temperaturę pracy silnika. Jaki udział miał spalany olej z układu dolotowego tego nikt nie przeanalizował
Wniosek jest chyba prosty mamy przepalony tłok (skutek) i uszkodzoną turbinę (przyczyna). Myślę żeby w porę wymienili turbinę to ten silnik by jeździł dalej
Ale tak konkretnie
1. Silnik powyżej 200 tys zaczął brać olej i słychać pracę turbiny - nikt tego nie naprawia
2. Co się dzieje z olejem? Dostaje się do wydechu i kolektora dolotowego
3. Następuje przepalenie tłoka - pytanie od czego, wiadomo że proces spalania paliwa to precyzyjna sprawa i nie chodzi tylko o moc silnika zużycie paliwa ale też o temperaturę pracy silnika. Jaki udział miał spalany olej z układu dolotowego tego nikt nie przeanalizował
Wniosek jest chyba prosty mamy przepalony tłok (skutek) i uszkodzoną turbinę (przyczyna). Myślę żeby w porę wymienili turbinę to ten silnik by jeździł dalej