Silnik 1.4 TSI (EA211)

Dyskusje techniczne na temat silników benzynowych
Krzysiek1979r
Posty: 80
Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: Krzysiek1979r »

root pisze:
12 lip 2019, 10:31
Krzysiek1979r pisze:
11 lip 2019, 14:26
Może komuś się przyda test VW Golfa 1.4 TSI 122 KM 7DSG do 300 000 km, a właściwie do tą dokąd dojechał :-)
Poniżej link do testu
https://www.szybkiplik.pl/download/dc1d ... ebf50.html
Mogę się tym linkiem podzielić na innych forach?
Pewnie. Jak ktoś chce może udostępniać.



Sponsor

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Sponsor


Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: Felix »

root pisze:
12 lip 2019, 17:22
Felix pisze:
12 lip 2019, 16:35
Między 1.4 150KM (Ateca) a 122KM (Golf z testu) jest trochę różnic. Inne turbo, zmienna geometria na wydechu w 150KM.
Felix pisze:
12 lip 2019, 16:35
@root, to jest ta sama generacja silnika co w Atece. EA211 zostało wprowadzone w 2012 roku w wersjach 122 i 140KM. Potem wprowadzili normę Euro6 i podnieśli moce na 125 i 150KM, ale to były zmiany w oprogramowaniu, silniki te same.
Nie rozumiem tych dwóch wypowiedzi w jednym poście. Niby inne silniki, ale te same…
Wersje 122/125KM różnią się nieco od 140/150 osprzętem i rozrządem. Dół silnika jest taki sam, z tego co wiem.
Natomiast odpowiadające sobie wersje Euro5 i Euro6 nie różnią się "sprzętowo" tylko programowo. Czyli:
- w wersjach 122 I 125KM siedzą te same graty
- w wersjach 140 I 150KM siedzą te same graty
- wersje 122 I 125KM różnią się względem 140 i 150KM.
Jest jeden wyjątek, czyli silnik 150KM ACT. Od pozostałych wersji 140/150KM różni się obecnością ACT i tylko tym. Ten właśnie siedzi w Atece.

Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: zinger »

Czyli ten 122 z testowanego golfa to nie to samo co u nas wiec nie ma sensu wyciaganie wnioskow z tego testow z mojego pkt widzenia.

Felix
Posty: 339
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: Felix »

Różni się softem, turbiną i rozrządem (ACT i zmienna geometria na wydechu). Reszta ta sama, w tym dół silnika, który to w tym wypadku zawiódł.
Więc test tego Golfa można bezpośrednio przenieść na Atecę 1.4. Przynajmniej moim zdaniem.
Ale tak jak pisałem - nie ma co panikować, bo po pierwsze 287kkm to wcale nie jest tak mało, a po drugie przy zachowaniu podstawowych zasad przy eksploatacji ten wynik byłby prawdopodobnie zdecydowanie lepszy.

uniorek
Posty: 60
Rejestracja: 05 lis 2017, 11:15
Samochód: Berlin
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: uniorek »

Witajcie

Być może przyczyną usterki w silniku jest LSPI ?

Awatar użytkownika
michal 76
Posty: 571
Rejestracja: 07 maja 2017, 10:04
Lokalizacja: Ostrołęka
Samochód: Seat Ateca 1.4 DSG XCELLENCE 4 Drive VW Passat
Podziękował: 77 razy
Otrzymał podziękowań: 145 razy

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

Post autor: michal 76 »

Panowie po przeczytaniu tego artykułu mam wrażenie że VW miał skończyć pierwszy żywot. To nie przystoi aby Mercedes marka premium była gorsza od VW samochód dla ludu.
Ale tak konkretnie
1. Silnik powyżej 200 tys zaczął brać olej i słychać pracę turbiny - nikt tego nie naprawia
2. Co się dzieje z olejem? Dostaje się do wydechu i kolektora dolotowego
3. Następuje przepalenie tłoka - pytanie od czego, wiadomo że proces spalania paliwa to precyzyjna sprawa i nie chodzi tylko o moc silnika zużycie paliwa ale też o temperaturę pracy silnika. Jaki udział miał spalany olej z układu dolotowego tego nikt nie przeanalizował

Wniosek jest chyba prosty mamy przepalony tłok (skutek) i uszkodzoną turbinę (przyczyna). Myślę żeby w porę wymienili turbinę to ten silnik by jeździł dalej

ODPOWIEDZ