Silnik 1.4 TSI (EA211)
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)
Może komuś się przyda test VW Golfa 1.4 TSI 122 KM 7DSG do 300 000 km, a właściwie do tą dokąd dojechał
Poniżej link do testu
https://www.szybkiplik.pl/download/dc1d ... ebf50.html
Poniżej link do testu
https://www.szybkiplik.pl/download/dc1d ... ebf50.html
Ostatnio zmieniony 11 lip 2019, 16:44 przez Krzysiek1979r, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
-
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 cze 2018, 20:17
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 7DSG Xcellence,Audi Q7 3.0TDI
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)
Pytanie czy to jednostkowy przypadek czy ten typ tak ma. Szczególnie odnośnie silnika. Bo że sprzęgła w DSG lubią się zużyć po ok 150k to dosyć często o tym w necie.
-
- Administrator
- Posty: 732
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 772 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)
Mogę się tym linkiem podzielić na innych forach?Krzysiek1979r pisze: ↑11 lip 2019, 14:26Może komuś się przyda test VW Golfa 1.4 TSI 122 KM 7DSG do 300 000 km, a właściwie do tą dokąd dojechał
Poniżej link do testu
https://www.szybkiplik.pl/download/dc1d ... ebf50.html
-
- Administrator
- Posty: 732
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 772 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)
2013 rok, więc jakaś poprzednia generacja.
Skrzynia pewnie ta sama, sucha. Dodatkowo nikt w niej nie wymieniał oleju, bo przecież wg producenta się tego nie robi.
Skrzynia pewnie ta sama, sucha. Dodatkowo nikt w niej nie wymieniał oleju, bo przecież wg producenta się tego nie robi.
-
- Posty: 339
- Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
- Samochód: Seat Leon FR
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)
Między 1.4 150KM (Ateca) a 122KM (Golf z testu) jest trochę różnic. Inne turbo, zmienna geometria na wydechu w 150KM.
Generalnie powiem tak: sprzęgła po 150kkm mnie nie dziwią. W wielu przypadkach w skrzyniach manualnych padają wcześniej. A cena wymiany jest ceną wygody. To akurat jest dla mnie po prostu część eksploatacyjna. W Skrzyniach "tradycyjnych" też czasami padają przetworniki hydrokinetyczne.
Co do samego silnika, to 287kkm to i tak nie jest źle, biorąc pod uwagę, że na pewno samochód był na long life i był katowany. Nie sądzę, żeby panowie dziennikarze dbali o rozgrzanie oleju przed butowaniem, chłodzenie turbiny itp. Więc wynik nie jest taki zły. Miałem ten silnik w Leonie. Sprzedałem Leona przy ok. 82kkm i wtedy brał ok. 200-300ml oleju na 15kkm (co tyle wymieniałem). Jeżeli dziennikarze dolali 70 litrów oleju, to ten silnik naprawdę był katowany.
Oczywiście mogłoby być lepiej, tak jak w porównywanym z Golfem Mercedesie.
Inna sprawa, że przy moim użytkowaniu 287kkm to jakieś 14 lat jazdy - nie chcę tyle jeździć jednym samochodem
Kupując nowy samochód nie ma się czym przejmować. Kupując używany... O ile samochód nie jest po flocie i nie ma 200kkm, też moim zdaniem jest ok.
@root, to jest ta sama generacja silnika co w Atece. EA211 zostało wprowadzone w 2012 roku w wersjach 122 i 140KM. Potem wprowadzili normę Euro6 i podnieśli moce na 125 i 150KM, ale to były zmiany w oprogramowaniu, silniki te same.
Generalnie powiem tak: sprzęgła po 150kkm mnie nie dziwią. W wielu przypadkach w skrzyniach manualnych padają wcześniej. A cena wymiany jest ceną wygody. To akurat jest dla mnie po prostu część eksploatacyjna. W Skrzyniach "tradycyjnych" też czasami padają przetworniki hydrokinetyczne.
Co do samego silnika, to 287kkm to i tak nie jest źle, biorąc pod uwagę, że na pewno samochód był na long life i był katowany. Nie sądzę, żeby panowie dziennikarze dbali o rozgrzanie oleju przed butowaniem, chłodzenie turbiny itp. Więc wynik nie jest taki zły. Miałem ten silnik w Leonie. Sprzedałem Leona przy ok. 82kkm i wtedy brał ok. 200-300ml oleju na 15kkm (co tyle wymieniałem). Jeżeli dziennikarze dolali 70 litrów oleju, to ten silnik naprawdę był katowany.
Oczywiście mogłoby być lepiej, tak jak w porównywanym z Golfem Mercedesie.
Inna sprawa, że przy moim użytkowaniu 287kkm to jakieś 14 lat jazdy - nie chcę tyle jeździć jednym samochodem
Kupując nowy samochód nie ma się czym przejmować. Kupując używany... O ile samochód nie jest po flocie i nie ma 200kkm, też moim zdaniem jest ok.
@root, to jest ta sama generacja silnika co w Atece. EA211 zostało wprowadzone w 2012 roku w wersjach 122 i 140KM. Potem wprowadzili normę Euro6 i podnieśli moce na 125 i 150KM, ale to były zmiany w oprogramowaniu, silniki te same.
-
- Administrator
- Posty: 732
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 772 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)
Nie rozumiem tych dwóch wypowiedzi w jednym poście. Niby inne silniki, ale te same…