Strona 1 z 2

Silnik 1.4 TSI (EA211)

: 15 cze 2017, 23:44
autor: majcher
Obrazek

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

: 11 lip 2019, 14:26
autor: Krzysiek1979r
Może komuś się przyda test VW Golfa 1.4 TSI 122 KM 7DSG do 300 000 km, a właściwie do tą dokąd dojechał :-)
Poniżej link do testu
https://www.szybkiplik.pl/download/dc1d ... ebf50.html

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

: 11 lip 2019, 14:41
autor: root
Niezła akcja… Najbardziej mi się podoba ile oleju tam musieli dolać…

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

: 11 lip 2019, 15:14
autor: Krzysiek1979r
root pisze:
11 lip 2019, 14:41
Niezła akcja… Najbardziej mi się podoba ile oleju tam musieli dolać…
Prawie jak dwusuw :lol:

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

: 11 lip 2019, 16:46
autor: Krzysiek1979r
Pytanie czy to jednostkowy przypadek czy ten typ tak ma. Szczególnie odnośnie silnika. Bo że sprzęgła w DSG lubią się zużyć po ok 150k to dosyć często o tym w necie.

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

: 12 lip 2019, 10:31
autor: root
Krzysiek1979r pisze:
11 lip 2019, 14:26
Może komuś się przyda test VW Golfa 1.4 TSI 122 KM 7DSG do 300 000 km, a właściwie do tą dokąd dojechał :-)
Poniżej link do testu
https://www.szybkiplik.pl/download/dc1d ... ebf50.html
Mogę się tym linkiem podzielić na innych forach?

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

: 12 lip 2019, 11:12
autor: zinger
Czy to dokladnie ta sama jednostka i skrzynia co w u nas tylko z obnizona moca?

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

: 12 lip 2019, 13:09
autor: root
2013 rok, więc jakaś poprzednia generacja.
Skrzynia pewnie ta sama, sucha. Dodatkowo nikt w niej nie wymieniał oleju, bo przecież wg producenta się tego nie robi.

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

: 12 lip 2019, 16:35
autor: Felix
Między 1.4 150KM (Ateca) a 122KM (Golf z testu) jest trochę różnic. Inne turbo, zmienna geometria na wydechu w 150KM.
Generalnie powiem tak: sprzęgła po 150kkm mnie nie dziwią. W wielu przypadkach w skrzyniach manualnych padają wcześniej. A cena wymiany jest ceną wygody. To akurat jest dla mnie po prostu część eksploatacyjna. W Skrzyniach "tradycyjnych" też czasami padają przetworniki hydrokinetyczne.
Co do samego silnika, to 287kkm to i tak nie jest źle, biorąc pod uwagę, że na pewno samochód był na long life i był katowany. Nie sądzę, żeby panowie dziennikarze dbali o rozgrzanie oleju przed butowaniem, chłodzenie turbiny itp. Więc wynik nie jest taki zły. Miałem ten silnik w Leonie. Sprzedałem Leona przy ok. 82kkm i wtedy brał ok. 200-300ml oleju na 15kkm (co tyle wymieniałem). Jeżeli dziennikarze dolali 70 litrów oleju, to ten silnik naprawdę był katowany.
Oczywiście mogłoby być lepiej, tak jak w porównywanym z Golfem Mercedesie.
Inna sprawa, że przy moim użytkowaniu 287kkm to jakieś 14 lat jazdy - nie chcę tyle jeździć jednym samochodem ;)
Kupując nowy samochód nie ma się czym przejmować. Kupując używany... O ile samochód nie jest po flocie i nie ma 200kkm, też moim zdaniem jest ok.

@root, to jest ta sama generacja silnika co w Atece. EA211 zostało wprowadzone w 2012 roku w wersjach 122 i 140KM. Potem wprowadzili normę Euro6 i podnieśli moce na 125 i 150KM, ale to były zmiany w oprogramowaniu, silniki te same.

Re: Silnik 1.4 TSI (EA211)

: 12 lip 2019, 17:22
autor: root
Felix pisze:
12 lip 2019, 16:35
Między 1.4 150KM (Ateca) a 122KM (Golf z testu) jest trochę różnic. Inne turbo, zmienna geometria na wydechu w 150KM.
Felix pisze:
12 lip 2019, 16:35
@root, to jest ta sama generacja silnika co w Atece. EA211 zostało wprowadzone w 2012 roku w wersjach 122 i 140KM. Potem wprowadzili normę Euro6 i podnieśli moce na 125 i 150KM, ale to były zmiany w oprogramowaniu, silniki te same.
Nie rozumiem tych dwóch wypowiedzi w jednym poście. Niby inne silniki, ale te same…