Strona 3 z 4

Re: GPF w benzynie

: 08 maja 2020, 9:07
autor: dario37
adbur pisze:
08 maja 2020, 2:51
Czy moja ateca ma GPF?Mam rozkodowany Vin i nic tam na ten temat nie ma . Silnik DAD 1.5 Tsi . Produkcja 18.06.2019.
Z tego co się orientuję,wszystkie benzyniaki 1.5 tsi posiadają już filtr cząstek stałych.

Re: GPF w benzynie

: 08 maja 2020, 9:27
autor: Eleonor
Mając GPF w 1.5 trzeba się czymś martwić ?
Jazda w mieście bardzo krótkie odcinki - ok 6 km w jedną stronę
Jakieś info się pokaże na ekranie czy coś w tym stylu ?

Re: GPF w benzynie

: 08 maja 2020, 11:10
autor: Rafiner
Ja tak jeżdżę i mam 2300km i narazie nic się nie wypalało. W sumie, to po 6km mam na koniec olej poniżej 60 stC. Nie wiem czy gpf włączy się, skoro całość nie jest zbytnio rozgrzana.

Re: GPF w benzynie

: 08 maja 2020, 13:56
autor: sailor 88
Filtr GPF w TSI jest dużo mniej kłopotliwy niż DPF w TDI. Silniki benzynowe generują dużo mniej sadzy i praktycznie tylko na zimno. Poza tym wyskoa temperatura spalin w silniku benzynowym umożliwia ciągłą regenerację pasywną. Natomiast regeneracja aktywna jest stosunkowo krótka, trwa zaledwie kilka minut i zdarza się praktycznie bardzo rzadko. Trwającą regenerację można poznać po:
- nieaktywnym trybie dwucylindrowym
- wyłączeniu systemu start-stop
- podniesieniu obrotów biegu jałowego do ok.1000/min.

Jednak co 2000 km sterownik silnika wymusza wypalanie filtra bez względu na stopień zapełnienia i inne parametry i jest to tzw. cykl niezależny.
W wyjątkowo niekorzystnych warunkach (np. jazda cały czas na odcinkach 2km) kiedy nie może odbyć się proces wypalania pasywnego, ani aktywnego, sterownik zgłosi potrzebę jazdy regeneracyjnej (zapali się kontrolka i obroty jałowe wzrosną do 1450/min). Należy wtedy kontynuować jazdę do zgaśnięcia kontrolki. Trzykrotne zbagatelizowanie tego, spowoduje przejście w tryb awaryjny i konieczność regeneracji serwisowej z wymianą oleju. A to już nieźle kosztuje...

Re: GPF w benzynie

: 08 maja 2020, 14:42
autor: Eleonor
@sailor 88
Dziękuje za szczegółowy opis :)

Re: GPF w benzynie

: 08 maja 2020, 16:02
autor: thecichy
sailor 88 pisze:
08 maja 2020, 13:56
... Trwającą regenerację można poznać po:
- nieaktywnym trybie dwucylindrowym
- wyłączeniu systemu start-stop
- podniesieniu obrotów biegu jałowego do ok.1000/min.

...
Czyli pierwsza minuta (może dwie) tuż po odpaleniu zimnego silnika? :)
(a jeżeli tak to znaczy, że codziennie rano?) ;)

Re: GPF w benzynie

: 08 maja 2020, 16:22
autor: sailor 88
thecichy pisze:
08 maja 2020, 16:02
sailor 88 pisze:
08 maja 2020, 13:56
... Trwającą regenerację można poznać po:
- nieaktywnym trybie dwucylindrowym
- wyłączeniu systemu start-stop
- podniesieniu obrotów biegu jałowego do ok.1000/min.

...
Czyli pierwsza minuta (może dwie) tuż po odpaleniu zimnego silnika? :)
(a jeżeli tak to znaczy, że codziennie rano?) ;)
W pierwszych minutach po odpaleniu silnika, nie ma niestety spełnionych warunków (temp. silnika i oleju) pozwalających sterownikowi na uruchomienie procedury regeneracji. Sam wskazałeś na podniesione obroty, nieaktywny system S&S i brak dezaktywacji cylindrów na zimnym silniku, więc tym bardziej nie oczekuj regeneracji zaraz po uruchomieniu. Te dwa stany się nigdy na siebie nie nakładają...

Re: GPF w benzynie

: 08 maja 2020, 20:00
autor: thecichy
Hehe :) sailor 88, spodziewałem się, że poważnie potraktujesz tą kwestię ale spoko -> to dobrze świadczy ;)
To był bardziej taki uśmiech z mojej strony do kierunku w którym tzw. "ekologia" zmierza 8-)

Re: GPF w benzynie

: 08 maja 2020, 21:56
autor: sailor 88
thecichy pisze:
08 maja 2020, 20:00
Hehe :) sailor 88, spodziewałem się, że poważnie potraktujesz tą kwestię ale spoko -> to dobrze świadczy ;)
To był bardziej taki uśmiech z mojej strony do kierunku w którym tzw. "ekologia" zmierza 8-)
Kwestie ekologiczne traktuję obecnie bardzo poważnie ;) , choć przyznaję bez bicia, że nie zawsze tak było. Co prawda jazda za kopcącym Autosanem lub Ikarusem nie należała do przyjemności, to eksploatacja własnego auta z DPF-em pierwotnie mnie nie zachwycała. Dziś jestem innego zdania i wybaczam swojej maszynie te kilka minut potrzebne czasem na wypalenie filtra. A wprowadzenie GPF-a w silnikach benzynowych uważam za jak najbardziej zasadne. Jak pokazuja badania, cząstki sadzy z diesel'a osadzają się w układzie oddechowym, który jest przygotowany w pewnym sensie na walkę z zanieczyszczeniami, ale nano cząstki sadzy pochodzące z benzynowych silników o wtrysku bezpośrednim mogą wnikać do krwiobiegu, tym samym do całego ustroju, a u ciężarnych kobiet nawet do płodu. Może więc te filtry to nie tylko samo zło...

Re: GPF w benzynie

: 02 cze 2020, 14:41
autor: root
sailor 88 pisze:
08 maja 2020, 13:56
W wyjątkowo niekorzystnych warunkach (np. jazda cały czas na odcinkach 2km) kiedy nie może odbyć się proces wypalania pasywnego, ani aktywnego, sterownik zgłosi potrzebę jazdy regeneracyjnej (zapali się kontrolka i obroty jałowe wzrosną do 1450/min). Należy wtedy kontynuować jazdę do zgaśnięcia kontrolki.
Jak długo to trwa?