Migająca kontrolka świec żarowych, brak mocy, tryb awaryjny - Seat Ateca 1.6 TDI
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lip 2024, 17:57
- Samochód: Seat Ateca 1.6 TDI
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Migająca kontrolka świec żarowych, brak mocy, tryb awaryjny - Seat Ateca 1.6 TDI
Problem rozwiązany. Samochód zatankowany "vervą" pod korek, dolany regenerator wtryskiwaczy z liqui moly, wymieniony filtr paliwa - błędy zniknęły, samochód działa bez zarzutów. Także dzięki za wszystkie podpowiedzi.
-
- Posty: 2982
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 959 razy
- Otrzymał podziękowań: 1522 razy
Re: Migająca kontrolka świec żarowych, brak mocy, tryb awaryjny - Seat Ateca 1.6 TDI
Czyli prawdopodobnie jednak powodem problemu było paliwo słabszej jakości, tym bardziej, że jak sam pisałeś było zalane na stacji "no name", czyli niewiadomego pochodzenia i składu. Dobre paliwo z dodatkami czyszczącymi plus markowy regenerator / oczyszczacz, a także nowy filtr paliwa już po krótkim czasie, po krótkim przebiegu zrobiły swoje. Silniki benzynowe są o wiele mniej czułe na jakość paliwa, ale diesle zdecydowanie warto tankować droższym, ale sprawdzonym paliwem lepszej jakości.
Kilkanaście, czy nawet i dwadzieścia parę lat temu, jak pojawiły się diesle na wysokociśnieniowym common railu, to wielokrotnie czytałem i słyszałem o przestrogach przed paliwem niskiej, gorszej jakości. Że źle współgra z ogromnym ciśnieniem (nawet 2500 barów), z wtryskiwaczami o mniejszej średnicy dyszy i nawet najlepsze filtry paliwa, czy separatory wody nie są w stanie polepszyć sytuacji.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie 

-
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 lip 2024, 17:57
- Samochód: Seat Ateca 1.6 TDI
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Migająca kontrolka świec żarowych, brak mocy, tryb awaryjny - Seat Ateca 1.6 TDI
Witam,
wracam po kilkumastu dniach bezproblemowej jazdy. W dniu wczorajszym jadąc ze stałą prędkością ok 140 km/h znów pojawiła się kontrolka świeć żarowych, komunikat "usterka systemu start - stop", tryb awaryjny. Od razu podejchałem do mechanika, podłączył samochód pod komputer - błąd P0299, problem z podciśnieniem turbiny. Mechanik stwierdził, że do wymiany "gruszka" turbiny, membrana, która znajduje się w środku prawdopodobnie z uwagi na upływ czasu się rozerwała. Miał ktoś podobny problem? Nie chce teraz wymianiać części za nie małe pieniądze, bo mechanikowi się wydaje...
wracam po kilkumastu dniach bezproblemowej jazdy. W dniu wczorajszym jadąc ze stałą prędkością ok 140 km/h znów pojawiła się kontrolka świeć żarowych, komunikat "usterka systemu start - stop", tryb awaryjny. Od razu podejchałem do mechanika, podłączył samochód pod komputer - błąd P0299, problem z podciśnieniem turbiny. Mechanik stwierdził, że do wymiany "gruszka" turbiny, membrana, która znajduje się w środku prawdopodobnie z uwagi na upływ czasu się rozerwała. Miał ktoś podobny problem? Nie chce teraz wymianiać części za nie małe pieniądze, bo mechanikowi się wydaje...