Dodatki do paliwa w silnikach diesla

Dyskusje techniczne na temat silników diesla
Awatar użytkownika
TomeL
Posty: 664
Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
Lokalizacja: Galicja
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Dodatki do paliwa w silnikach diesla

Post autor: TomeL »

Jakie jest Wasze zdanie/doświadczenia w stosowaniu dodatków na różne dolegliwości lub zapobiegawczo w dieslach? Zastanawiam się nad płynem do filtra DPF z racji moich krótkich przebiegów. Czy warto dmuchać na zimne?

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka




Sponsor

Dodatki do paliwa w silnikach diesla

Sponsor


Online
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla

Post autor: sailor 88 »

TomeL pisze:
01 mar 2020, 7:03
Jakie jest Wasze zdanie/doświadczenia w stosowaniu dodatków na różne dolegliwości lub zapobiegawczo w dieslach? Zastanawiam się nad płynem do filtra DPF z racji moich krótkich przebiegów. Czy warto dmuchać na zimne?

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Płynów do DPF nie polecam. Są one z reguły oparte o tlenek ceru, który co prawda obniża temp. wypalania sadzy o około 100 st. C, ale pozostaje w filtrze zapopielając go. Poza tym główne kryterium procesu wypalania filtra, to czas pracy silnika i jego temperatura, a zawartość sadzy jest prawie na ostatnim miejscu, więc stosowanie takich dodatków w/g mnie jest zbędnym wydatkiem. Co innego w filtrach "mokrych", gdzie wypalanie jest krótsze i wspomagane z urzędu takim dodatkiem, dawkowanym automatycznie do zbiornika (auta francuskie). Interwał wypalania w trasie będzie dłuższy, a w mieście krótszy i nic tego nie zmieni, a już na pewno dodatki. Współczesne filtry są bardzo sprawne i wytrzymałe, nie to co kiedyś. Natomiast jeżeli filtr się "zużyje" to i tak zapcha się popiołem a nie sadzą. Czyszczenie takiego filtra w profesjonalnej firmie to ok. 500 PLN. Współczesne filtry z grupy VAG-a wytrzymują 200 tyś. i więcej. Należy unikać zbyt częstego przerywania procesu wypalania i to wszystko. Pieniądze przeznaczone na płyn do filtra raczej przeznaczyłbym na paliwo premium, lub dobry dodatek do ON. Dbałość o układ wtryskowy i proces spalania jest ważniejszy, DPF obroni się sam. Mam drugie auto z DPF-em i jest OK. Pierwsze (VW Jetta) przekroczyło 250 tyś. km i nic się nie dzieje, a auto jeździ praktycznie tylko po mieście (2x w roku dalej). Z dodatków do ON polecam ARCHOIL AR6900-D MAX.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
TomeL (31 paź 2020, 22:20)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
TomeL
Posty: 664
Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
Lokalizacja: Galicja
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla

Post autor: TomeL »

Dzięki Sailor, zatem na razie nic nie będę kombinował.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
TomeL
Posty: 664
Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
Lokalizacja: Galicja
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla

Post autor: TomeL »

W pierwszym roku posiadania auta miałem regularne trasy do Krakowa autostradą, gdzie mogłem spokojnie rozgrzać i odpalić filtr. Teraz już nie i miałem obawy. A ten Archoil używasz regularnie i od początku czy od większych przebiegów?

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Online
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla

Post autor: sailor 88 »

TomeL pisze:
01 mar 2020, 13:07
A ten Archoil używasz regularnie i od początku czy od większych przebiegów?
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Tak, używam regularnie przy każdym tankowaniu, w ogóle dopieszczam Atecę maksymalnie, bo nie zamierzam się z nią szybko rozstawać. W poprzednim aucie stosowałem dodatek w postaci koncentratu, raz na parę tysięcy kilometrów(Archoil 6400-D MAX). Dobra opcja jak ktoś się nie chce bawić za każdym tankowaniem.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
TomeL (31 paź 2020, 22:20)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
TomeL
Posty: 664
Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
Lokalizacja: Galicja
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla

Post autor: TomeL »

Dzięki

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla

Post autor: Kuchar »

Skoro jesteśmy już w temacie dodatków do paliwa, do 2.0TSI, które lubią borykać się z problemem osadzającego się nagaru stosuję coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/millers-petro ... 7657609733

pytanie brzmi, czy to co robię jest słuszne i ma sens? :D

dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla

Post autor: dario37 »

Kuchar pisze:
02 mar 2020, 12:03
Skoro jesteśmy już w temacie dodatków do paliwa, do 2.0TSI, które lubią borykać się z problemem osadzającego się nagaru stosuję coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/millers-petro ... 7657609733

pytanie brzmi, czy to co robię jest słuszne i ma sens? :D
Z tymi oktanami dodatkowymi to bym polemizował...
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Online
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla

Post autor: sailor 88 »

Kuchar pisze:
02 mar 2020, 12:03
Skoro jesteśmy już w temacie dodatków do paliwa, do 2.0TSI, które lubią borykać się z problemem osadzającego się nagaru stosuję coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/millers-petro ... 7657609733

pytanie brzmi, czy to co robię jest słuszne i ma sens? :D
To dobry i sprawdzony produkt, jak najbardziej możesz stosować, czyści i smaruje pompę paliwową i wtryski, ale 2,0 TSI wolne jest od problemu osadzającego się nagaru. Ten silnik posiada podwójny układ wtryskowy (bezpośredni do cylindra i pośredni do kolektora ssącego). Pozostałe TSI (1.0, 1.4, 1.5) zmagają się z tym problemem, niestety i nawet tego typu dodatki nie pomagają, bo tam po prostu nie docierają.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla

Post autor: Kuchar »

sailor 88 pisze:
02 mar 2020, 12:48
Kuchar pisze:
02 mar 2020, 12:03
Skoro jesteśmy już w temacie dodatków do paliwa, do 2.0TSI, które lubią borykać się z problemem osadzającego się nagaru stosuję coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/millers-petro ... 7657609733

pytanie brzmi, czy to co robię jest słuszne i ma sens? :D
To dobry i sprawdzony produkt, jak najbardziej możesz stosować, czyści i smaruje pompę paliwową i wtryski, ale 2,0 TSI wolne jest od problemu osadzającego się nagaru. Ten silnik posiada podwójny układ wtryskowy (bezpośredni do cylindra i pośredni do kolektora ssącego). Pozostałe TSI (1.0, 1.4, 1.5) zmagają się z tym problemem, niestety i nawet tego typu dodatki nie pomagają, bo tam po prostu nie docierają.
Super, dzięki!
Przy czym jedno "ale", odniosłeś się pewnie do 2.0TSI z Ateci, a chodziło mi akurat o starszą generację na pojedynczych wtryskach z problemami olejowymi choć mnie akurat nie dotyczy to jednak dobra wiedza dla potomnych :)
A co do liczby oktanowej to akurat nie interesuje mnie czy podnosi czy nie, i tak leje 98 ;)

ODPOWIEDZ