Dodatki do paliwa w silnikach diesla
- TomeL
- Posty: 670
- Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
- Lokalizacja: Galicja
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Dodatki do paliwa w silnikach diesla
Jakie jest Wasze zdanie/doświadczenia w stosowaniu dodatków na różne dolegliwości lub zapobiegawczo w dieslach? Zastanawiam się nad płynem do filtra DPF z racji moich krótkich przebiegów. Czy warto dmuchać na zimne?
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla
Płynów do DPF nie polecam. Są one z reguły oparte o tlenek ceru, który co prawda obniża temp. wypalania sadzy o około 100 st. C, ale pozostaje w filtrze zapopielając go. Poza tym główne kryterium procesu wypalania filtra, to czas pracy silnika i jego temperatura, a zawartość sadzy jest prawie na ostatnim miejscu, więc stosowanie takich dodatków w/g mnie jest zbędnym wydatkiem. Co innego w filtrach "mokrych", gdzie wypalanie jest krótsze i wspomagane z urzędu takim dodatkiem, dawkowanym automatycznie do zbiornika (auta francuskie). Interwał wypalania w trasie będzie dłuższy, a w mieście krótszy i nic tego nie zmieni, a już na pewno dodatki. Współczesne filtry są bardzo sprawne i wytrzymałe, nie to co kiedyś. Natomiast jeżeli filtr się "zużyje" to i tak zapcha się popiołem a nie sadzą. Czyszczenie takiego filtra w profesjonalnej firmie to ok. 500 PLN. Współczesne filtry z grupy VAG-a wytrzymują 200 tyś. i więcej. Należy unikać zbyt częstego przerywania procesu wypalania i to wszystko. Pieniądze przeznaczone na płyn do filtra raczej przeznaczyłbym na paliwo premium, lub dobry dodatek do ON. Dbałość o układ wtryskowy i proces spalania jest ważniejszy, DPF obroni się sam. Mam drugie auto z DPF-em i jest OK. Pierwsze (VW Jetta) przekroczyło 250 tyś. km i nic się nie dzieje, a auto jeździ praktycznie tylko po mieście (2x w roku dalej). Z dodatków do ON polecam ARCHOIL AR6900-D MAX.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- TomeL
- Posty: 670
- Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
- Lokalizacja: Galicja
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla
Dzięki Sailor, zatem na razie nic nie będę kombinował.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
- TomeL
- Posty: 670
- Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
- Lokalizacja: Galicja
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla
W pierwszym roku posiadania auta miałem regularne trasy do Krakowa autostradą, gdzie mogłem spokojnie rozgrzać i odpalić filtr. Teraz już nie i miałem obawy. A ten Archoil używasz regularnie i od początku czy od większych przebiegów?
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla
Tak, używam regularnie przy każdym tankowaniu, w ogóle dopieszczam Atecę maksymalnie, bo nie zamierzam się z nią szybko rozstawać. W poprzednim aucie stosowałem dodatek w postaci koncentratu, raz na parę tysięcy kilometrów(Archoil 6400-D MAX). Dobra opcja jak ktoś się nie chce bawić za każdym tankowaniem.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla
Skoro jesteśmy już w temacie dodatków do paliwa, do 2.0TSI, które lubią borykać się z problemem osadzającego się nagaru stosuję coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/millers-petro ... 7657609733
pytanie brzmi, czy to co robię jest słuszne i ma sens?
https://allegro.pl/oferta/millers-petro ... 7657609733
pytanie brzmi, czy to co robię jest słuszne i ma sens?
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla
Z tymi oktanami dodatkowymi to bym polemizował...Kuchar pisze: ↑02 mar 2020, 12:03Skoro jesteśmy już w temacie dodatków do paliwa, do 2.0TSI, które lubią borykać się z problemem osadzającego się nagaru stosuję coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/millers-petro ... 7657609733
pytanie brzmi, czy to co robię jest słuszne i ma sens?
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla
To dobry i sprawdzony produkt, jak najbardziej możesz stosować, czyści i smaruje pompę paliwową i wtryski, ale 2,0 TSI wolne jest od problemu osadzającego się nagaru. Ten silnik posiada podwójny układ wtryskowy (bezpośredni do cylindra i pośredni do kolektora ssącego). Pozostałe TSI (1.0, 1.4, 1.5) zmagają się z tym problemem, niestety i nawet tego typu dodatki nie pomagają, bo tam po prostu nie docierają.Kuchar pisze: ↑02 mar 2020, 12:03Skoro jesteśmy już w temacie dodatków do paliwa, do 2.0TSI, które lubią borykać się z problemem osadzającego się nagaru stosuję coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/millers-petro ... 7657609733
pytanie brzmi, czy to co robię jest słuszne i ma sens?
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Dodatki do paliwa w silnikach diesla
Super, dzięki!sailor 88 pisze: ↑02 mar 2020, 12:48To dobry i sprawdzony produkt, jak najbardziej możesz stosować, czyści i smaruje pompę paliwową i wtryski, ale 2,0 TSI wolne jest od problemu osadzającego się nagaru. Ten silnik posiada podwójny układ wtryskowy (bezpośredni do cylindra i pośredni do kolektora ssącego). Pozostałe TSI (1.0, 1.4, 1.5) zmagają się z tym problemem, niestety i nawet tego typu dodatki nie pomagają, bo tam po prostu nie docierają.Kuchar pisze: ↑02 mar 2020, 12:03Skoro jesteśmy już w temacie dodatków do paliwa, do 2.0TSI, które lubią borykać się z problemem osadzającego się nagaru stosuję coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/millers-petro ... 7657609733
pytanie brzmi, czy to co robię jest słuszne i ma sens?
Przy czym jedno "ale", odniosłeś się pewnie do 2.0TSI z Ateci, a chodziło mi akurat o starszą generację na pojedynczych wtryskach z problemami olejowymi choć mnie akurat nie dotyczy to jednak dobra wiedza dla potomnych
A co do liczby oktanowej to akurat nie interesuje mnie czy podnosi czy nie, i tak leje 98