Jaki akumulator wybrać
-
- Posty: 1086
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Nic złego się nie stanie po ponownym podpięciu akumulatora i uruchomieniu pojazdu wyskoczy mnóstwo błędów, ale po przejechaniu dosłownie kilku metrów wszystko wróci do normy, a po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu wszystkie systemy zostaną odpalone poprawnie.lukasz-jaworzno pisze: ↑31 lip 2021, 17:52Czy nie podpięcie 12V spowoduje jakieś problemy po podłączeniu nowego akumulatora?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ps: Odpinałem akumulator już kilkukrotnie.
-
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 759 razy
- Otrzymał podziękowań: 1220 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
12 V, to 12 V i nie ważne skąd pochodzą, przecież źródła zasilania napięcia stałego można dowolnie łączyć równolegle w celu zwiększenia pojemności lub wydajności prądowej. Bardziej martwiłbym się o odłączenie zasilania i nawet słyszałem, czytałem wiele opinii, że można uszkodzić cenną elektronikę. Kiedyś było inaczej i można było bezpiecznie wymieniać bez podpinania zasilania rezerwowego z powodu braku aż takiej ilości elektroniki, ale teraz jest to wręcz w wielu przypadkach zakazane. I nie chodzi tu wyłącznie o skasowanie wskazań zegara, przebiegu dziennego, czy spalania, zapamiętane ustawienia lusterek, foteli, czy klimatyzacji, zaprogramowane stacje radiowe, konieczność wpisania PIN'u (na przykład u mnie).lukasz-jaworzno pisze: ↑31 lip 2021, 17:52Czy nie podpięcie 12V spowoduje jakieś problemy po podłączeniu nowego akumulatora?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
https://allegro.pl/artykul/wymiana-akum ... cia-109149
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 727
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
piny były w latach 70 jako zabezpieczenie antykradzieżowe radia i tyle
gdzie w Atece wpisujesz jakiś PIN ?
Z tym się zgadzam w 100%
gdzie w Atece wpisujesz jakiś PIN ?
Z tym się zgadzam w 100%
Kod: Zaznacz cały
Pamiętaj, że jeśli nieumiejętnie i nieostrożnie wykonasz podtrzymanie napięcia podczas wymiany akumulatora, możesz narobić szkód w elektronice samochodu.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 25 gru 2017, 19:53
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Samochód: Ateca 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Hej, pojawił się u mnie taki problem, że start&stop się nie włącza. Pokazuje mi komunikat „Duże zapotrzebowanie na energię” i nawet jak wyłącze infotainment/klime/podgrzewanie siedzeń jest tak samo.
Dopiero jak 3 dni temu zrobiłem trasę 400km, to się chyba doładował aku i s&s wrócił. Parę dni w garażu, dzisiaj krótka trasa i s&s znowu wyświetla komunikat.
Generalnie prawie zawsze wyłączam s&s bo mi działa na nerwy, więc nawet nie miałbym nic przeciwko, tylko czy to wszystko nie oznacza że aku się kończy i muszę rozglądać się za nowym? Ma niecałe 4 lata i 60k km, tak jak pisałem, s&s prawie nie zaznał.
Dopiero jak 3 dni temu zrobiłem trasę 400km, to się chyba doładował aku i s&s wrócił. Parę dni w garażu, dzisiaj krótka trasa i s&s znowu wyświetla komunikat.
Generalnie prawie zawsze wyłączam s&s bo mi działa na nerwy, więc nawet nie miałbym nic przeciwko, tylko czy to wszystko nie oznacza że aku się kończy i muszę rozglądać się za nowym? Ma niecałe 4 lata i 60k km, tak jak pisałem, s&s prawie nie zaznał.
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Tu nie tyle chodzi o S&S, ale o inteligentne ładowanie, które utrzymuje akumulator w stanie permanentnego niedoładowania (zostawiając miejsce na odzysk energii) co skutkuje skróceniem żywotności akumulatora. Jest duże prawdopodobieństwo, że u Ciebie aku się kończy, aby to potwierdzić trzeba by było sprawdzić jego parametry elektryczne i fizyko-chemiczne.overheat pisze: ↑10 lis 2021, 22:13Hej, pojawił się u mnie taki problem, że start&stop się nie włącza. Pokazuje mi komunikat „Duże zapotrzebowanie na energię” i nawet jak wyłącze infotainment/klime/podgrzewanie siedzeń jest tak samo.
Dopiero jak 3 dni temu zrobiłem trasę 400km, to się chyba doładował aku i s&s wrócił. Parę dni w garażu, dzisiaj krótka trasa i s&s znowu wyświetla komunikat.
Generalnie prawie zawsze wyłączam s&s bo mi działa na nerwy, więc nawet nie miałbym nic przeciwko, tylko czy to wszystko nie oznacza że aku się kończy i muszę rozglądać się za nowym? Ma niecałe 4 lata i 60k km, tak jak pisałem, s&s prawie nie zaznał.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- tomal218
- Posty: 923
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
U mnie tez 4lata ale tylko 26kkm i aku ok nigdy nie ładowany jak wytrzyma jeszcze 2 lata to napisze co zrobilem i nie chodzi o odłączenie kabelka
oso soplón !!!
- Eleonor
- Posty: 349
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 wrz 2020, 19:37
- Samochód: Ateca 1,5 eco Tsi dsg
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- tomal218
- Posty: 923
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy