Jaki akumulator wybrać
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Mam w swojej Atece fabrycznie AGM Auto przeszło 3 lata pod chmurką i kamera w trybie parkingowym co prawda od początku mam błąd słaba bateria w kluczyku 2 i za wysoki prąd spoczynkowy czy coś takiego, ale akumulator jak na razie działa bez zarzutu.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 04 sty 2020, 16:11
- Samochód: Seat Ateca 1.5tsi
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Kolego sailor 88 jak wg Ciebie powinno wyglądać doładowanie z odbudowa gęstości zakładając że posiadam ladowarke noco genius 5 z możliwością odsiarczenia akumulatora. Czy trzeba odpinać akumulator? Jeżeli tak to czy nie wyskoczą jakieś błędy i co na to gwarancja?sailor 88 pisze: ↑30 sty 2021, 19:34Właściwie sam sobie odpowiedziałeś...Obecnie ta średnia wynosi 3-4 lata, w porywach więcej, a kiedyś 5-7 lat i więcej. Oczywiście wiele czynników dodatkowych na to wpływa, ale głównie inteligentne ładowanie jest tego powodem. Twoja metoda z doładowywaniem teoretycznie dobra, ale mało skuteczna będzie w Atece, bo jeżeli nawet doładujesz akumulator prostownikiem do 100%, to po uruchomieniu auta ładowania nie będzie, aż do momentu osiągnięcia stanu naładowania 80% (przerabiałem to u siebie i mam na stałe podpięty woltomierz). A ładowarka CTEK jest profesjonalna w znaczeniu: bezobsługowa, nie uszkodzi akumulatora, nie wygotuje elektrolitu i można ją bez obaw podłączyć na dowolnie długo, ale jej napięcie końcowe nie jest w stanie w 100% uzupełnić ładunku i odbudować gęstości elektrolitu. Ale to co robisz jest zasadne i lepsze niż nic nie robienie. Warto jednak przynajmniej 2x w roku (przed zimą i po zimie) naładować akumulator do napięcia końcowego 16,2V, i z odbudową gęstości elektrolitu do 1,28g/cm, a to potrafią prostowniki i niektóre prawdziwie profesjonalne ładowarki mikroprocesorowe, czyli półautomatyczne z możliwością doboru wartości prądu i napięcia.
Przykładowa wypowiedź z innego forum:
"W 3,5 letnim Renault padł EFB, w Leonie 4 letnim padł EFB, mam wrażenie, że system odzyskiwania energii w 2 generacji systemach start/stop daje bardzo mocno be dupę tym aku mimo, że EFB i AGM mają być odporniejsze na takie patologiczne ładowanie jak teraz realizują nowoczesne samochody, tj. przestają je chwilami ładować przy równej jeździe, a przy hamowaniu silnikiem forsują duży prąd ładowania podwyższając mocno napięcie, żeby wpakować jak najwięcej ładunku podczas hamowania silnikiem czyli "odzyskać" jak najwięcej energii z hamowania.
W instrukcji, którejś marki piszą, że po 5 latach aku jest do wymiany z automatu i mam wrażenie, że czasy gdzie fabryczny aku wytrzymywał 8-9 lat odejdą bezpowrotnie, chyba, że producenci oprzytomnieją".
Seat Ateca 1.5tsi FR
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Po etapie ładowania zasadniczego, kiedy ładowarka zakończy proces, trzeba 2-3 krotnie uruchomić tryb "REPAIR", czyli impulsowe ładowanie odsiarczające. Efekty (gęstość elektrolitu) najlepiej zbadać za pomocą areometru, ale można przyjąć, że powinna zostać odbudowana. Nie ma potrzeby odpinania akumulatora, żadne błędy się nie pojawią. Tu masz dokładną recenzję NOCO GENIUS 5:adrian134 pisze: ↑06 lut 2021, 15:23Kolego sailor 88 jak wg Ciebie powinno wyglądać doładowanie z odbudowa gęstości zakładając że posiadam ladowarke noco genius 5 z możliwością odsiarczenia akumulatora. Czy trzeba odpinać akumulator? Jeżeli tak to czy nie wyskoczą jakieś błędy i co na to gwarancja?
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Również polecam ten kanał bo na temat akumulatorów czy ladowania znajdzisz tam wszystko
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 18 kwie 2020, 17:36
- Lokalizacja: Suwałki
- Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
No i okazało się, że u mnie też siedzi Varta AGM. Mam auto od pół roku i podejrzewam, że to fabryczny. Takie dziwy. Dowiedziałem się jak go chciałem podładować bo chwilowo u nas zima szaleje.
Były:
1. Seat Ibiza 1.4 SE 60KM
2. Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG 140 KM
3. Seat Altea XL Style 2.0 TDI 170 KM
Jest:
Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 KM
1. Seat Ibiza 1.4 SE 60KM
2. Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG 140 KM
3. Seat Altea XL Style 2.0 TDI 170 KM
Jest:
Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 KM
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
No to pamiętaj o ładowaniu AGM'a tylko ładowarką z trybem do takich akumulatorów, bo łatwo go nieodwracalnie uszkodzić!!!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- tomal218
- Posty: 920
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
I mozesz miec agm bo mozna to spokojnie zakodowacpatryk7133 pisze: ↑31 sty 2021, 18:07Mam w swojej Atece fabrycznie AGM Auto przeszło 3 lata pod chmurką i kamera w trybie parkingowym co prawda od początku mam błąd słaba bateria w kluczyku 2 i za wysoki prąd spoczynkowy czy coś takiego, ale akumulator jak na razie działa bez zarzutu.
oso soplón !!!
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Graniczne napięcie ładowania akumulatora AGM to 14,9V. Ładowarki mikroprocesorowe programowane są różnie, zwykle od 14,4 do 14,7V z ewentualną kompensacją niskotemperaturową (AGM Cold-poniżej 10*C) do 14,8V. Bardziej zaawansowane mogą mieć opcję AGM+ z napięciem 15,5V wyłącznie do ładowania nowoczesnych AGM'ów oznaczonych wyraźnie napisem AGM+. Większość ładowarek elektronicznych dostępnych na rynku, nawet tych najtańszych (z Biedronki/Lidla-69PLN) poradzi sobie z ładowaniem AGM'a, szczególnie jeśli chodzi o doładowanie, konserwację, bo z odtworzeniem parametrów rozładowanego akumulatora może już być trudno, a przynajmniej bardzo długo.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2021, 22:39 przez sailor 88, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
No, różnie z tym kodowaniem bywa (pewnie zależy od sterownika), bo u mnie opcje różnych akumulatorów są, ale przekodować z EFB+ na AGM się nie da!!! Mogę zakodować tylko nowy akumulator, ale tego samego typu.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- tomal218
- Posty: 920
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
O co chodzi z tym efb i efb + czemu sa rozne aku w naszych autach ja mam efb kolega z forum z tego rocznika auto co moj i ma agm a ty masz efb+ nie wiem jaki rocznik auta moj my 18 oco w tym chodzi
oso soplón !!!