No to super, zapowiada się co najmniej nieźle, dzięki za szczegółowe wyjaśnienia. Trzeba by było to kiedyś obejrzeć "na żywo".sailor 88 pisze: ↑16 lut 2021, 12:53Tak właśnie to u mnie działa, po otwarciu drzwi rozświetla się od zera do maksimum, a po zamknięciu powoli gaśnie. Po zapaleniu świateł jest aktywne cały czas, razem z oświetleniem ambiente w drzwiach, oświetleniem pokręteł i przycisków oraz oświetleniem na nogi, zgodnie z ustawionym natężeniem jasności świecenia w menu. Po otwarciu drzwi wieczorem też wzrasta jasność do max. a po zamknięciu wraca do ustawionego poziomu. Na żywo wygląda dużo lepiej niż na zdjęciu, a nawet w dzień kiedy oświetlenie nie działa stanowi fajny akcent kolorystyczny podkreślający deskę rozdzielczą i tunel środkowy. Ale oczywiście w/g uznania, bo nie każdemu musi się podobać...
Jaki akumulator wybrać
-
- Posty: 2444
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 lis 2020, 12:16
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Jaki akumulator wybrać
Mam takie pytanko, stoję przed zakupem akumulatora do Seata i zastanawiam się zakupem 74Ah 700A - jednak nie wiem jakiej marki wybrać, ktoś może coś polecić co ma u siebie?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2021, 9:01 przez Skippy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Z doświadczeń z różnych aut nie polecałbym Ci żadnego konkretu, bo na własnym przykładzie widzę, że jest loteria z tymi akumulatorami.
Takie najtańsze "noname" zwykle wytrzymują ~2/3lata, markowe zwykle trochę lepiej, ale też bez rewelacji.
Takie najtańsze "noname" zwykle wytrzymują ~2/3lata, markowe zwykle trochę lepiej, ale też bez rewelacji.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Obecnie jedne z najlepszych pod kątem technologii produkcji i zastosowanych materiałów to ukraińska AMEGA (najlepsza jest Amega 7) i austriacki Banner. Dobry jest też Moll, takiego prawdopodobnie miałeś, ale trzeba szukać tych produkowanych na pierwszy montaż. Ja najbardziej polecałbym Amegę, jest produkowana na linii produkcyjnej Molla, poza tym ma najlepsze możliwe parametry w obudowie tej wielkości (L-3). Tu przykłady:
AMEGA-https://allegro.pl/oferta/akumulator-am ... e4db5c0193
BANNER-https://allegro.pl/oferta/akumulator-ba ... 9369276435
Moll-https://allegro.pl/oferta/akumulator-mo ... 8924099655
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
O sailor jak zawsze zagiął, bo nawet nie miałem nigdy styczności z Amegą albo nie zakodowałem, że takową miałem.
Kiedyś to Bosche dobrze trzymały choć teraz to już porażka, Varta też była kiedyś lepsza, ale na dzień dzisiejszy chyba nie jest najgorsza i wytrzyma trochę dłużej niż "noname".
Kiedyś to Bosche dobrze trzymały choć teraz to już porażka, Varta też była kiedyś lepsza, ale na dzień dzisiejszy chyba nie jest najgorsza i wytrzyma trochę dłużej niż "noname".
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 sty 2021, 10:40
- Samochód: acteca
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Jaki akumulator wybrać
Ostatecznie zdecydowałem się na aku w technologii EFB, postawiłem na ukraińskiego FORSEmarko8512 pisze: ↑30 sty 2021, 10:44Witam niestety mój fabryczny aku już niedomaga i poszukuję czegoś dobrego
wstępnie myślę o takim :
https://specpart.pl/specpart-akumulator ... -760a.html
co sądziecie lub co innego polecacie ?
acteca 2016 rok 2.0 tdi z systemem start stop
https://specpart.pl/specpart-akumulator ... ysoki.html
poczytałem sporo opinii i ludzie sobie chwalą znajomy sprzedawca również potwierdził mi że faktycznie są dobre- zobaczymy co czas pokaże
-
- Administrator
- Posty: 732
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 775 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
-
- Posty: 308
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
- Lokalizacja: TG
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Odłączyłem u siebie ten "magiczny" kabelek, najpierw na czas ładowania prostownikiem, później również na czas jazdy Co ciekawe, nie pojawił się u mnie błąd, o którym piszesz sailor 88.sailor 88 pisze: ↑10 lut 2021, 15:38Sterownik przechodzi w tryb ładowania obciążeniowo-temperaturowy, który ma za zadanie dbać o kondycję akumulatora i utrzymywać stopień naładowania w 100%, przy okazji system S&S ulega czasowej dezaktywacji. Po ponownym podłączeniu wtyczki wszystko wraca do stanu poprzedniego. Po odłączeniu sterownik zgłasza błąd systemu S&S i na wyświetlaczu pojawia się jednorazowy komunikat po pierwszym zatrzymaniu auta, po każdym uruchomieniu silnika. Jest to tylko komunikat informacyjny, nie skutkujący niczym. Osobiście od 2 lat jeżdżę z odłączonym kabelkiem, wpinałem tylko na czas przeglądu w serwisie.
Rzadko jeżdżę, więc co jakiś czas podłączam prostownik. W tej chwili, na odłączonym kabelku, w momencie podłączania prostownika pokazuje on napięcie akumulatora 12,8V gdy wcześniej było to tylko 12,3V.
--
Jaca
Jaca
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Niektóre sterowniki rzeczywiście nie wyświetlają błędu, mam w rodzinie Toledo 1,4TSI i też błędu nie wyświetla, a mój tak. A co do napięcia to sam widzisz, że teraz akumulator jest utrzymywany w 100% naładowaniu.JACA pisze: ↑04 mar 2021, 9:25Odłączyłem u siebie ten "magiczny" kabelek, najpierw na czas ładowania prostownikiem, później również na czas jazdy Co ciekawe, nie pojawił się u mnie błąd, o którym piszesz sailor 88.
Rzadko jeżdżę, więc co jakiś czas podłączam prostownik. W tej chwili, na odłączonym kabelku, w momencie podłączania prostownika pokazuje on napięcie akumulatora 12,8V gdy wcześniej było to tylko 12,3V.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...