Jaki akumulator wybrać

Dyskusje techniczne na temat silników diesla
patryk7133
Posty: 1079
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: patryk7133 »

Mam w swojej Atece fabrycznie AGM Auto przeszło 3 lata pod chmurką i kamera w trybie parkingowym co prawda od początku mam błąd słaba bateria w kluczyku 2 i za wysoki prąd spoczynkowy czy coś takiego, ale akumulator jak na razie działa bez zarzutu.



Sponsor

Re: Jaki akumulator wybrać

Sponsor


adrian134
Posty: 31
Rejestracja: 04 sty 2020, 16:11
Samochód: Seat Ateca 1.5tsi
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: adrian134 »

sailor 88 pisze:
30 sty 2021, 19:34
Misiek pisze:
30 sty 2021, 18:34
Czy mógłbyś doprecyzować co masz na myśli pisząc "długo", jaka jest norma, średnia,
Właściwie sam sobie odpowiedziałeś...Obecnie ta średnia wynosi 3-4 lata, w porywach więcej, a kiedyś 5-7 lat i więcej. Oczywiście wiele czynników dodatkowych na to wpływa, ale głównie inteligentne ładowanie jest tego powodem. Twoja metoda z doładowywaniem teoretycznie dobra, ale mało skuteczna będzie w Atece, bo jeżeli nawet doładujesz akumulator prostownikiem do 100%, to po uruchomieniu auta ładowania nie będzie, aż do momentu osiągnięcia stanu naładowania 80% (przerabiałem to u siebie i mam na stałe podpięty woltomierz). A ładowarka CTEK jest profesjonalna w znaczeniu: bezobsługowa, nie uszkodzi akumulatora, nie wygotuje elektrolitu i można ją bez obaw podłączyć na dowolnie długo, ale jej napięcie końcowe nie jest w stanie w 100% uzupełnić ładunku i odbudować gęstości elektrolitu. Ale to co robisz jest zasadne i lepsze niż nic nie robienie. Warto jednak przynajmniej 2x w roku (przed zimą i po zimie) naładować akumulator do napięcia końcowego 16,2V, i z odbudową gęstości elektrolitu do 1,28g/cm, a to potrafią prostowniki i niektóre prawdziwie profesjonalne ładowarki mikroprocesorowe, czyli półautomatyczne z możliwością doboru wartości prądu i napięcia.

Przykładowa wypowiedź z innego forum:

"W 3,5 letnim Renault padł EFB, w Leonie 4 letnim padł EFB, mam wrażenie, że system odzyskiwania energii w 2 generacji systemach start/stop daje bardzo mocno be dupę tym aku mimo, że EFB i AGM mają być odporniejsze na takie patologiczne ładowanie jak teraz realizują nowoczesne samochody, tj. przestają je chwilami ładować przy równej jeździe, a przy hamowaniu silnikiem forsują duży prąd ładowania podwyższając mocno napięcie, żeby wpakować jak najwięcej ładunku podczas hamowania silnikiem czyli "odzyskać" jak najwięcej energii z hamowania.

W instrukcji, którejś marki piszą, że po 5 latach aku jest do wymiany z automatu i mam wrażenie, że czasy gdzie fabryczny aku wytrzymywał 8-9 lat odejdą bezpowrotnie, chyba, że producenci oprzytomnieją".
Kolego sailor 88 jak wg Ciebie powinno wyglądać doładowanie z odbudowa gęstości zakładając że posiadam ladowarke noco genius 5 z możliwością odsiarczenia akumulatora. Czy trzeba odpinać akumulator? Jeżeli tak to czy nie wyskoczą jakieś błędy i co na to gwarancja?
Seat Ateca 1.5tsi FR

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

adrian134 pisze:
06 lut 2021, 15:23
Kolego sailor 88 jak wg Ciebie powinno wyglądać doładowanie z odbudowa gęstości zakładając że posiadam ladowarke noco genius 5 z możliwością odsiarczenia akumulatora. Czy trzeba odpinać akumulator? Jeżeli tak to czy nie wyskoczą jakieś błędy i co na to gwarancja?
Po etapie ładowania zasadniczego, kiedy ładowarka zakończy proces, trzeba 2-3 krotnie uruchomić tryb "REPAIR", czyli impulsowe ładowanie odsiarczające. Efekty (gęstość elektrolitu) najlepiej zbadać za pomocą areometru, ale można przyjąć, że powinna zostać odbudowana. Nie ma potrzeby odpinania akumulatora, żadne błędy się nie pojawią. Tu masz dokładną recenzję NOCO GENIUS 5:

Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
adrian134 (06 lut 2021, 19:25)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

mczelny2401
Posty: 381
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: mczelny2401 »

Również polecam ten kanał bo na temat akumulatorów czy ladowania znajdzisz tam wszystko :)

bop
Posty: 34
Rejestracja: 18 kwie 2020, 17:36
Lokalizacja: Suwałki
Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: bop »

No i okazało się, że u mnie też siedzi Varta AGM. Mam auto od pół roku i podejrzewam, że to fabryczny. Takie dziwy.😀 Dowiedziałem się jak go chciałem podładować bo chwilowo u nas zima szaleje.
Były:
1. Seat Ibiza 1.4 SE 60KM
2. Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG 140 KM
3. Seat Altea XL Style 2.0 TDI 170 KM
Jest:
Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 KM :D

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

bop pisze:
08 lut 2021, 19:31
No i okazało się, że u mnie też siedzi Varta AGM. Mam auto od pół roku i podejrzewam, że to fabryczny. Takie dziwy.😀 Dowiedziałem się jak go chciałem podładować bo chwilowo u nas zima szaleje.
No to pamiętaj o ładowaniu AGM'a tylko ładowarką z trybem do takich akumulatorów, bo łatwo go nieodwracalnie uszkodzić!!!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 920
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: tomal218 »

patryk7133 pisze:
31 sty 2021, 18:07
Mam w swojej Atece fabrycznie AGM Auto przeszło 3 lata pod chmurką i kamera w trybie parkingowym co prawda od początku mam błąd słaba bateria w kluczyku 2 i za wysoki prąd spoczynkowy czy coś takiego, ale akumulator jak na razie działa bez zarzutu.
I mozesz miec agm bo mozna to spokojnie zakodowac
Obrazek
oso soplón !!! :lol:

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

Frodo pisze:
08 lut 2021, 21:10
Tak tylko głośno myślę czy na pewno potrzębuję nową ładowarkę do pewnie bardzo okazyjnego ładowania AGM?
Graniczne napięcie ładowania akumulatora AGM to 14,9V. Ładowarki mikroprocesorowe programowane są różnie, zwykle od 14,4 do 14,7V z ewentualną kompensacją niskotemperaturową (AGM Cold-poniżej 10*C) do 14,8V. Bardziej zaawansowane mogą mieć opcję AGM+ z napięciem 15,5V wyłącznie do ładowania nowoczesnych AGM'ów oznaczonych wyraźnie napisem AGM+. Większość ładowarek elektronicznych dostępnych na rynku, nawet tych najtańszych (z Biedronki/Lidla-69PLN) poradzi sobie z ładowaniem AGM'a, szczególnie jeśli chodzi o doładowanie, konserwację, bo z odtworzeniem parametrów rozładowanego akumulatora może już być trudno, a przynajmniej bardzo długo.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2021, 22:39 przez sailor 88, łącznie zmieniany 1 raz.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
Frodo (08 lut 2021, 22:37) • Misiek (09 lut 2021, 1:22)
Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

tomal218 pisze:
08 lut 2021, 21:27
I mozesz miec agm bo mozna to spokojnie zakodowac
No, różnie z tym kodowaniem bywa (pewnie zależy od sterownika), bo u mnie opcje różnych akumulatorów są, ale przekodować z EFB+ na AGM się nie da!!! Mogę zakodować tylko nowy akumulator, ale tego samego typu.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 920
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: tomal218 »

sailor 88 pisze:
08 lut 2021, 22:38
tomal218 pisze:
08 lut 2021, 21:27
I mozesz miec agm bo mozna to spokojnie zakodowac
No, różnie z tym kodowaniem bywa (pewnie zależy od sterownika), bo u mnie opcje różnych akumulatorów są, ale przekodować z EFB+ na AGM się nie da!!! Mogę zakodować tylko nowy akumulator, ale tego samego typu.
O co chodzi z tym efb i efb + czemu sa rozne aku w naszych autach ja mam efb kolega z forum z tego rocznika auto co moj i ma agm a ty masz efb+ nie wiem jaki rocznik auta moj my 18 oco w tym chodzi
oso soplón !!! :lol:

ODPOWIEDZ