Jaki akumulator wybrać

Dyskusje techniczne na temat silników diesla
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

tomal218 pisze:
08 lut 2021, 23:27
O co chodzi z tym efb i efb + czemu sa rozne aku w naszych autach ja mam efb kolega z forum z tego rocznika auto co moj i ma agm a ty masz efb+ nie wiem jaki rocznik auta moj my 18 oco w tym chodzi
Akumulatory na pierwszy montaż dostarczają różni producenci (np: Moll, Exide) i różnią się one zastosowaną technologią. Moll (EFB+) ma dodatek grafitu, który ma poprawić przepływ ładunków, a Exide (EFB) nie ma tego dodatku. Natomiast stosowanie różnych typów akumulatorów w poszczególnych modelach koncernu jest nie odgadnione i nie można dopatrzeć się żadnej prawidłowości. Potrafią stosować przez rok EFB, potem następne pół roku AGM i znowu powrót do EFB, oczywiście w tym samym modelu.


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Re: Jaki akumulator wybrać

Sponsor


Misiek
Posty: 2444
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 749 razy
Otrzymał podziękowań: 1204 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: Misiek »

sailor 88 pisze:
09 lut 2021, 0:05
tomal218 pisze:
08 lut 2021, 23:27
O co chodzi z tym efb i efb + czemu sa rozne aku w naszych autach ja mam efb kolega z forum z tego rocznika auto co moj i ma agm a ty masz efb+ nie wiem jaki rocznik auta moj my 18 oco w tym chodzi
Akumulatory na pierwszy montaż dostarczają różni producenci (np: Moll, Exide) i różnią się one zastosowaną technologią. Moll (EFB+) ma dodatek grafitu, który ma poprawić przepływ ładunków, a Exide (EFB) nie ma tego dodatku. Natomiast stosowanie różnych typów akumulatorów w poszczególnych modelach koncernu jest nie odgadnione i nie można dopatrzeć się żadnej prawidłowości. Potrafią stosować przez rok EFB, potem następne pół roku AGM i znowu powrót do EFB, oczywiście w tym samym modelu.
Może to zależy od tego u którego producenta wynegocjują lepszą cenę na kolejną partię / dostawę ?
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

patryk7133
Posty: 1079
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: patryk7133 »

Na niemieckim forum też jest podobna dyskusja miałem też link do artykułu Varta jakie są różnice pomiędzy AGM a EFB pisali tam to co @sailor 88, że AGM nie powinny być montowane w komorze silnika ze względu na temperatury otoczenia i temperatury generowane przez sam silnik.
Jednak producenci aut montują AGM i tak w VW AGM dają przeważnie do silników tdi z systemem S/S i do aut z silnikiem benzynowych z wymagającą elektroniką, tak więc trudno odgadnąć dlaczego w konkretnym modelu jest EFB, a w innym bliźniaczym na pierwszy rzut oka będzie zamontowany AGM.

bop
Posty: 34
Rejestracja: 18 kwie 2020, 17:36
Lokalizacja: Suwałki
Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: bop »

sailor 88 pisze:
08 lut 2021, 22:38
tomal218 pisze:
08 lut 2021, 21:27
I mozesz miec agm bo mozna to spokojnie zakodowac
No, różnie z tym kodowaniem bywa (pewnie zależy od sterownika), bo u mnie opcje różnych akumulatorów są, ale przekodować z EFB+ na AGM się nie da!!! Mogę zakodować tylko nowy akumulator, ale tego samego typu.
Takie pytanie na marginesie. Jak bym wymieniał akumulator AGM na też AGM ale np. innej pojemności, ciut wiekszy, 70Ah zamiast 68Ah to chyba kodować nic nie muszę, czy się myle?
A co sądzicie o marce FIAMM, chodzi o aku AGM?
Były:
1. Seat Ibiza 1.4 SE 60KM
2. Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG 140 KM
3. Seat Altea XL Style 2.0 TDI 170 KM
Jest:
Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 KM :D

bop
Posty: 34
Rejestracja: 18 kwie 2020, 17:36
Lokalizacja: Suwałki
Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: bop »

Ok. A jak to zrobić za pomocą VCDS, bo mam do niego dostęp a nie mam obd11?
Były:
1. Seat Ibiza 1.4 SE 60KM
2. Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG 140 KM
3. Seat Altea XL Style 2.0 TDI 170 KM
Jest:
Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 KM :D

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

bop pisze:
10 lut 2021, 11:31
Takie pytanie na marginesie. Jak bym wymieniał akumulator AGM na też AGM ale np. innej pojemności, ciut wiekszy, 70Ah zamiast 68Ah to chyba kodować nic nie muszę, czy się myle?
A co sądzicie o marce FIAMM, chodzi o aku AGM?
Aby kodowanie nowego akumulatora się przyjęło, nawet takiego samego, musisz zmienić numer seryjny akumulatora (tego obecnie zakodowanego) na kolejny, czyli ostatnią cyfrę powiększasz o jeden.
Fiamm, to niezłe akumulatory, trzecia siła akumulatorowa w Europie, ale jak każdy producent ma lepsze i gorsze modele w ofercie (tańsze i droższe). Widziałem test akumulatora FIAMM Titanium PRO 64Ah, wyszedł bardzo pozytywnie, ale to akumulator z elektrolitem płynnym.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

bop
Posty: 34
Rejestracja: 18 kwie 2020, 17:36
Lokalizacja: Suwałki
Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: bop »

Dobra, znalazłem jakiś filmik na YT. Widziałem tam opcje wpisania numerów z nalepki, albo wybór producenta, pojemności i nr seryjny ale np. marki Fiamm nie było tam do wyboru i nie ma na takim aku żadnych nalepek z kodami. I co wtedy? Co sie stanie jak wymienie aku bez kodowania i czy ewentualnie zmiana numeru na jakikolwiek inny niż był załatwi sprawę?
Były:
1. Seat Ibiza 1.4 SE 60KM
2. Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG 140 KM
3. Seat Altea XL Style 2.0 TDI 170 KM
Jest:
Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 KM :D

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

bop pisze:
10 lut 2021, 12:48
Dobra, znalazłem jakiś filmik na YT. Widziałem tam opcje wpisania numerów z nalepki, albo wybór producenta, pojemności i nr seryjny ale np. marki Fiamm nie było tam do wyboru i nie ma na takim aku żadnych nalepek z kodami. I co wtedy? Co sie stanie jak wymienie aku bez kodowania i czy ewentualnie zmiana numeru na jakikolwiek inny niż był załatwi sprawę?
Jeżeli nie zmienisz kodowania, sterownik będzie obsługiwał akumulator jako "stary". Tak, jak napisałem, zmień tylko numer na kolejny. U mnie było ileś tam jedynek, więc ostatnią zmieniłem na dwójkę, (111111111111>111111111112). Kody ani producent też u mnie nie działało. Poprawność kodowania można stwierdzić po zmianie wartości liczby określającej rezystancję wewnętrzną akumulatora. Po zakodowaniu nowego pojawi się nowa wartość, z reguły mniejsza np: 6,7>2,9.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

root
Administrator
Posty: 732
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 775 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: root »

sailor 88 pisze:
30 sty 2021, 16:09
Poza tym, obecnie akumulatory nie wytrzymują długo, ze względu na system inteligentnego ładowania
A co jeśli się odłączy kabelek od akumulatora, który to rzekomo ma wyłączać start-stop? On to chyba służy właśnie do tego inteligentnego ładowania, nie?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

root pisze:
10 lut 2021, 14:23
sailor 88 pisze:
30 sty 2021, 16:09
Poza tym, obecnie akumulatory nie wytrzymują długo, ze względu na system inteligentnego ładowania
A co jeśli się odłączy kabelek od akumulatora, który to rzekomo ma wyłączać start-stop? On to chyba służy właśnie do tego inteligentnego ładowania, nie?
Sterownik przechodzi w tryb ładowania obciążeniowo-temperaturowy, który ma za zadanie dbać o kondycję akumulatora i utrzymywać stopień naładowania w 100%, przy okazji system S&S ulega czasowej dezaktywacji. Po ponownym podłączeniu wtyczki wszystko wraca do stanu poprzedniego. Po odłączeniu sterownik zgłasza błąd systemu S&S i na wyświetlaczu pojawia się jednorazowy komunikat po pierwszym zatrzymaniu auta, po każdym uruchomieniu silnika. Jest to tylko komunikat informacyjny, nie skutkujący niczym. Osobiście od 2 lat jeżdżę z odłączonym kabelkiem, wpinałem tylko na czas przeglądu w serwisie.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Misiek (10 lut 2021, 22:36)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ