Akumulatory na pierwszy montaż dostarczają różni producenci (np: Moll, Exide) i różnią się one zastosowaną technologią. Moll (EFB+) ma dodatek grafitu, który ma poprawić przepływ ładunków, a Exide (EFB) nie ma tego dodatku. Natomiast stosowanie różnych typów akumulatorów w poszczególnych modelach koncernu jest nie odgadnione i nie można dopatrzeć się żadnej prawidłowości. Potrafią stosować przez rok EFB, potem następne pół roku AGM i znowu powrót do EFB, oczywiście w tym samym modelu.
Jaki akumulator wybrać
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 2444
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Może to zależy od tego u którego producenta wynegocjują lepszą cenę na kolejną partię / dostawę ?sailor 88 pisze: ↑09 lut 2021, 0:05Akumulatory na pierwszy montaż dostarczają różni producenci (np: Moll, Exide) i różnią się one zastosowaną technologią. Moll (EFB+) ma dodatek grafitu, który ma poprawić przepływ ładunków, a Exide (EFB) nie ma tego dodatku. Natomiast stosowanie różnych typów akumulatorów w poszczególnych modelach koncernu jest nie odgadnione i nie można dopatrzeć się żadnej prawidłowości. Potrafią stosować przez rok EFB, potem następne pół roku AGM i znowu powrót do EFB, oczywiście w tym samym modelu.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Na niemieckim forum też jest podobna dyskusja miałem też link do artykułu Varta jakie są różnice pomiędzy AGM a EFB pisali tam to co @sailor 88, że AGM nie powinny być montowane w komorze silnika ze względu na temperatury otoczenia i temperatury generowane przez sam silnik.
Jednak producenci aut montują AGM i tak w VW AGM dają przeważnie do silników tdi z systemem S/S i do aut z silnikiem benzynowych z wymagającą elektroniką, tak więc trudno odgadnąć dlaczego w konkretnym modelu jest EFB, a w innym bliźniaczym na pierwszy rzut oka będzie zamontowany AGM.
Jednak producenci aut montują AGM i tak w VW AGM dają przeważnie do silników tdi z systemem S/S i do aut z silnikiem benzynowych z wymagającą elektroniką, tak więc trudno odgadnąć dlaczego w konkretnym modelu jest EFB, a w innym bliźniaczym na pierwszy rzut oka będzie zamontowany AGM.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 18 kwie 2020, 17:36
- Lokalizacja: Suwałki
- Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Takie pytanie na marginesie. Jak bym wymieniał akumulator AGM na też AGM ale np. innej pojemności, ciut wiekszy, 70Ah zamiast 68Ah to chyba kodować nic nie muszę, czy się myle?
A co sądzicie o marce FIAMM, chodzi o aku AGM?
Były:
1. Seat Ibiza 1.4 SE 60KM
2. Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG 140 KM
3. Seat Altea XL Style 2.0 TDI 170 KM
Jest:
Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 KM
1. Seat Ibiza 1.4 SE 60KM
2. Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG 140 KM
3. Seat Altea XL Style 2.0 TDI 170 KM
Jest:
Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 KM
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 18 kwie 2020, 17:36
- Lokalizacja: Suwałki
- Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Ok. A jak to zrobić za pomocą VCDS, bo mam do niego dostęp a nie mam obd11?
Były:
1. Seat Ibiza 1.4 SE 60KM
2. Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG 140 KM
3. Seat Altea XL Style 2.0 TDI 170 KM
Jest:
Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 KM
1. Seat Ibiza 1.4 SE 60KM
2. Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG 140 KM
3. Seat Altea XL Style 2.0 TDI 170 KM
Jest:
Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 KM
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Aby kodowanie nowego akumulatora się przyjęło, nawet takiego samego, musisz zmienić numer seryjny akumulatora (tego obecnie zakodowanego) na kolejny, czyli ostatnią cyfrę powiększasz o jeden.
Fiamm, to niezłe akumulatory, trzecia siła akumulatorowa w Europie, ale jak każdy producent ma lepsze i gorsze modele w ofercie (tańsze i droższe). Widziałem test akumulatora FIAMM Titanium PRO 64Ah, wyszedł bardzo pozytywnie, ale to akumulator z elektrolitem płynnym.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 18 kwie 2020, 17:36
- Lokalizacja: Suwałki
- Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Dobra, znalazłem jakiś filmik na YT. Widziałem tam opcje wpisania numerów z nalepki, albo wybór producenta, pojemności i nr seryjny ale np. marki Fiamm nie było tam do wyboru i nie ma na takim aku żadnych nalepek z kodami. I co wtedy? Co sie stanie jak wymienie aku bez kodowania i czy ewentualnie zmiana numeru na jakikolwiek inny niż był załatwi sprawę?
Były:
1. Seat Ibiza 1.4 SE 60KM
2. Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG 140 KM
3. Seat Altea XL Style 2.0 TDI 170 KM
Jest:
Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 KM
1. Seat Ibiza 1.4 SE 60KM
2. Seat Altea Stylance 2.0 TDI DSG 140 KM
3. Seat Altea XL Style 2.0 TDI 170 KM
Jest:
Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive 190 KM
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Jeżeli nie zmienisz kodowania, sterownik będzie obsługiwał akumulator jako "stary". Tak, jak napisałem, zmień tylko numer na kolejny. U mnie było ileś tam jedynek, więc ostatnią zmieniłem na dwójkę, (111111111111>111111111112). Kody ani producent też u mnie nie działało. Poprawność kodowania można stwierdzić po zmianie wartości liczby określającej rezystancję wewnętrzną akumulatora. Po zakodowaniu nowego pojawi się nowa wartość, z reguły mniejsza np: 6,7>2,9.bop pisze: ↑10 lut 2021, 12:48Dobra, znalazłem jakiś filmik na YT. Widziałem tam opcje wpisania numerów z nalepki, albo wybór producenta, pojemności i nr seryjny ale np. marki Fiamm nie było tam do wyboru i nie ma na takim aku żadnych nalepek z kodami. I co wtedy? Co sie stanie jak wymienie aku bez kodowania i czy ewentualnie zmiana numeru na jakikolwiek inny niż był załatwi sprawę?
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Administrator
- Posty: 732
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 775 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
A co jeśli się odłączy kabelek od akumulatora, który to rzekomo ma wyłączać start-stop? On to chyba służy właśnie do tego inteligentnego ładowania, nie?
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Sterownik przechodzi w tryb ładowania obciążeniowo-temperaturowy, który ma za zadanie dbać o kondycję akumulatora i utrzymywać stopień naładowania w 100%, przy okazji system S&S ulega czasowej dezaktywacji. Po ponownym podłączeniu wtyczki wszystko wraca do stanu poprzedniego. Po odłączeniu sterownik zgłasza błąd systemu S&S i na wyświetlaczu pojawia się jednorazowy komunikat po pierwszym zatrzymaniu auta, po każdym uruchomieniu silnika. Jest to tylko komunikat informacyjny, nie skutkujący niczym. Osobiście od 2 lat jeżdżę z odłączonym kabelkiem, wpinałem tylko na czas przeglądu w serwisie.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...