Jaki akumulator wybrać
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Mój od początku był jakiś "trefny", co prawda nigdy nie odmówił posłuszeństwa, ale już po roku zaczęły pojawiać się błędy. Serwis tłumaczył to jazdą na krótkich odcinkach i polecał początkowo doładować, jednak po następnym zgłoszeniu, ładowali sami, a tester nadal wykazywał: "Akumulator dobry-naładuj", zdecydowano się więc na wymianę gwarancyjną, po której na stałe wyłączyłem S&S, a następnie inteligentne ładowanie. Sprawdzam parametry co jakiś czas i są wyśmienite, a od wymiany minęło 2,5 roku...Zawsze przed zimą i po zimie ładuję akumulator do napięcia 16,2V. Mam też na stałe wpięty woltomierz, więc widzę na bieżąco w jakiej kondycji jest akumulator i jak jest ładowany.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
@Frodo, dziwi mnie, że dyskusja idzie w tym kierunku, bo nie rozumiem czego chcesz dowieść? Nikt nie jest głupi, ani sterownik, ani tym bardziej inżynier, który go programuje, to wszystko są świadome działania z określonych względów i chyba dobrze wiesz, że chodzi o ekologię i związane z tym normy, których nieprzestrzeganie grozi wysoką karą finansową. Wymyśla się więc sposoby, aby te normy spełnić, ale z różnym skutkiem dla niektórych podzespołów.
Czy uważasz również, że działania proekologiczne w kierunku poprawy jakości spalin są zawsze korzystne dla silnika? Zawracanie spalin do komory spalania (EGR), tłumienie wypływu spalin (DPF,GPF), dolewanie mocznika (SCR), dolewanie Bio-dodatków do paliw itp. to chyba nie są systemy opracowane przez inżynierów dla poprawienia sprawności i osiągów silników...
Czy uważasz również, że działania proekologiczne w kierunku poprawy jakości spalin są zawsze korzystne dla silnika? Zawracanie spalin do komory spalania (EGR), tłumienie wypływu spalin (DPF,GPF), dolewanie mocznika (SCR), dolewanie Bio-dodatków do paliw itp. to chyba nie są systemy opracowane przez inżynierów dla poprawienia sprawności i osiągów silników...
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Dlatego nigdy nie polecałem nikomu jakiejkolwiek zmiany lub przeróbki w aucie, opisuję tylko co zrobiłem u siebie i dlaczego. Natomiast Ty, będąc orędownikiem inżynierskiej myśli technicznej postępujesz wbrew ich zaleceń!!! Czyżby byli głupkami zalecając wymianę oleju co 30 tyś. km???
@Frodo pisze:
"Wczoraj zrobiłem pierwszą wymiankę (przy 3300km) w VW w Bednarku, miałem swoje "zabawki" (olej Shell Helix Ultra AV-L 0W30 504/507, filtr Knecht OX835D). Zapłaciłem oszałamiające 111zł (wymiana z korkiem), machnąłem pyszne espresso, poprzymierzałem się do T-Cross'a i byłem bardzo miło obsłużony prz..."
Mało tego, kupujesz OBD11 i zmieniasz zaprogramowane przez inżynierów sterowniki, nawet te mające wpływ na bezpieczeństwo!!!!!!!!!!!
@Frodo pisze:
Eldar, czy da się wyłączyć lub opóźnić komunikat lane assist: "przejmij kierowanie!"?
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
PS. mam od Ciebie OBD11 PRO i aktualnie jakieś 112 pkt jeśli to coś pomoże.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 04 sty 2020, 16:11
- Samochód: Seat Ateca 1.5tsi
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Chciałbym zapytać czysto teoretycznie który to kabel przy akumulatorze jest odpowiedzialny za to "inteligentne" ładowanie?
Seat Ateca 1.5tsi FR
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Przy klemie ujemnej jest mały czujniki-moduł w który jest wpięta mała wtyczka z kabelkami, po rozpięciu złącza sterownik nie otrzymuje sygnału, więc ładowanie akumulatora przechodzi w tryb obciążeniowo-temperaturowy, czyli taki jak we wszystkich autach bez inteligentnego ładowania.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 719
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
czy warto przestawiać EFB na EFB+ (oczywiście wiadomo że musi być akumulator EFB+)
czy ma to jakiś sens ale skora są 2 wartości do zakodowania ?
czy ma to jakiś sens ale skora są 2 wartości do zakodowania ?
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Prąd ładowania (natężenie-A) w obu systemach jest taki sam, czyli zdolność alternatora do zasilania odbiorników i ładowania akumulatora jest identyczna i odpięcie wtyczki niczego nie zmienia. Różnica polega na tym, że przy odłączonym systemie, alternator pokrywa aktualne zapotrzebowanie na energię i utrzymuje akumulator na 100% naładowania, natomiast przy działającym systemie inteligentnego ładowania alternator pokrywa zapotrzebowanie odbiorników prądu na energię, ale nie doładowuje akumulatora do końca, tzn. jest on utrzymywany w stanie 80% naładowania. Jest to celowe i umożliwia przyjęcie dużej porcji energii w momencie hamowania silnikiem, a odłączenie ładowania na czas przyspieszania jest korzystne, bo alternator nie obciąża wtedy silnika, więc masz więcej koników na koła i mniej spalonego paliwa. Oba systemy są z założenia dobre i wydolne prądowo, a inteligentne ładowanie przy dużym udziale jazdy miejskiej może dawać jakieś oszczędności na paliwie, a auto żwawiej przyspiesza.Frodo pisze: ↑13 lut 2021, 21:07Tylko są w ogóle takie auta?
Tzn. mam wrażenie, że system ten został dodatny w związku *ze zwiększonym prądem ładowania* z systemem start-stop (ładujemy większym prądem by móc częściej uruchamiać rozrusznik).
Czyli nie jest to to samo, brak inteligentnego ładowania sprawdza się dobrze w innych warunkach...
Czy masz pewność, że po odłączeniu sterownika prąd ładowania jest ograniczony do wartości z aut bez inteligentnego ładowania? To mnie zastanawia...
I teraz najważniejsze, czyli to w czym tkwi problem...
@Frodo, chodzi tylko o kondycję akumulatora, który w stanie permanentnego niedoładowania szybciej się degraduje, bo akumulator kwasowy "lubi" być naładowany w 100%. Ale dla spełnienia norm emisji spalin nikt nie przejmuje się akumulatorem. I to wszystko.... gdyby zastosowali akumulator Li-ion, nigdy nie odłączałbym tego kabelka!!!!
P.S. Co robi Toyota, aby zachować normy emisji spalin??? W czasie przyspieszania i co gorsza podczas pracy silnika na biegu jałowym odłączana jest sprężarka klimatyzacji. Niby nic, praktycznie się tego nie zauważa, ale kolega pojechał nową Avensis na wczasy nad morze, i trafił na korek na trasie Rumia-Reda. Dwie godziny w upale 32*C, na asfalcie z dwójką dzieci w aucie, a klima przestała działać. Oczywiście od razu do serwisu, a tam gotowa nota serwisowa producenta do przeczytania, bo co chwilę ktoś przyjeżdża...
- Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Niczego absolutnie to nie zmieni i nie ma wpływu na nic, bo to tylko niewielka różnica w budowie akumulatora (dodatek grafitu), a oba typy działają identycznie. A pole kodowania (EFB) i (EFB+) jest po to, aby nie było wątpliwości przy kodowaniu na podstawie etykiety na akumulatorze. Jeden dostawca/producent robi EFB, a inny EFB+.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Jaki akumulator wybrać
Bo jest większy, ale tylko jak zdejmiesz nogę z gazu, czyli hamujesz silnikem....a jaki jest udział czasowy takiego stanu, to są chwile, bo większość jeździmy z nogą na gazie, więc w mieście jakoś to się sprawdza, a i w rachunkach ekologicznych można ująć.Frodo pisze: ↑13 lut 2021, 23:15Dzięki. Spróbuję jeszcze coś poszukać na ten temat bo wychodziłem z założenia, że "start stop with recuperation" co widziałem w jakimś ang. cenniku Ateki sugeruje, że prąd ładowania jest wtedy większy... co też pasowało mi do zostawienia 20% wolnych, co wydaje się dużo za dużo na zwykłe ładowanie... w takich warunkach oscylowanie wokół 95% lub nawet więcej chyba nie byłoby problemem.
Z Toyotą skandal jeśli tak jest - dobrze że nie kupiłem RAV PHEV!
Podobnie jest z hybrydą, ktoś kupuje, bo mało pali...Owszem, ale znowu w mieście, na trasie odwrotnie, spalanie wzrasta bo ciągniesz dodatkowe kilogramy (silnik i baterie).
Napisać lub powiedzieć można wszystko, szczególnie dla kasy...
Jak będziesz miał wolną chwilę obejrzyj to:
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...