Jaki akumulator wybrać

Dyskusje techniczne na temat silników diesla
Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: tomal218 »

"sailor 88" to ile wytrzymal twoj akumulator?


oso soplón !!! :lol:

Sponsor

Re: Jaki akumulator wybrać

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

tomal218 pisze:
11 lut 2021, 0:03
"sailor 88" to ile wytrzymal twoj akumulator?
Mój od początku był jakiś "trefny", co prawda nigdy nie odmówił posłuszeństwa, ale już po roku zaczęły pojawiać się błędy. Serwis tłumaczył to jazdą na krótkich odcinkach i polecał początkowo doładować, jednak po następnym zgłoszeniu, ładowali sami, a tester nadal wykazywał: "Akumulator dobry-naładuj", zdecydowano się więc na wymianę gwarancyjną, po której na stałe wyłączyłem S&S, a następnie inteligentne ładowanie. Sprawdzam parametry co jakiś czas i są wyśmienite, a od wymiany minęło 2,5 roku...Zawsze przed zimą i po zimie ładuję akumulator do napięcia 16,2V. Mam też na stałe wpięty woltomierz, więc widzę na bieżąco w jakiej kondycji jest akumulator i jak jest ładowany.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

@Frodo, dziwi mnie, że dyskusja idzie w tym kierunku, bo nie rozumiem czego chcesz dowieść? Nikt nie jest głupi, ani sterownik, ani tym bardziej inżynier, który go programuje, to wszystko są świadome działania z określonych względów i chyba dobrze wiesz, że chodzi o ekologię i związane z tym normy, których nieprzestrzeganie grozi wysoką karą finansową. Wymyśla się więc sposoby, aby te normy spełnić, ale z różnym skutkiem dla niektórych podzespołów.
Czy uważasz również, że działania proekologiczne w kierunku poprawy jakości spalin są zawsze korzystne dla silnika? Zawracanie spalin do komory spalania (EGR), tłumienie wypływu spalin (DPF,GPF), dolewanie mocznika (SCR), dolewanie Bio-dodatków do paliw itp. to chyba nie są systemy opracowane przez inżynierów dla poprawienia sprawności i osiągów silników...
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Misiek (11 lut 2021, 21:48)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

Frodo pisze:
11 lut 2021, 13:58
Wolny kraj, ale to dla mnie jak usuwanie osłony piły tarczowej by sobie ułatwić pracę - jak ktoś koniecznie chce to trudno mu zabronić, ale nie sugerował bym tego nikomu.
Dlatego nigdy nie polecałem nikomu jakiejkolwiek zmiany lub przeróbki w aucie, opisuję tylko co zrobiłem u siebie i dlaczego. Natomiast Ty, będąc orędownikiem inżynierskiej myśli technicznej postępujesz wbrew ich zaleceń!!! Czyżby byli głupkami zalecając wymianę oleju co 30 tyś. km???

@Frodo pisze:
"Wczoraj zrobiłem pierwszą wymiankę (przy 3300km) w VW w Bednarku, miałem swoje "zabawki" (olej Shell Helix Ultra AV-L 0W30 504/507, filtr Knecht OX835D). Zapłaciłem oszałamiające 111zł (wymiana z korkiem), machnąłem pyszne espresso, poprzymierzałem się do T-Cross'a i byłem bardzo miło obsłużony prz..."

Mało tego, kupujesz OBD11 i zmieniasz zaprogramowane przez inżynierów sterowniki, nawet te mające wpływ na bezpieczeństwo!!!!!!!!!!!

@Frodo pisze:
Eldar, czy da się wyłączyć lub opóźnić komunikat lane assist: "przejmij kierowanie!"?
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
PS. mam od Ciebie OBD11 PRO i aktualnie jakieś 112 pkt jeśli to coś pomoże.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Misiek (11 lut 2021, 21:50)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

adrian134
Posty: 31
Rejestracja: 04 sty 2020, 16:11
Samochód: Seat Ateca 1.5tsi
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: adrian134 »

Chciałbym zapytać czysto teoretycznie który to kabel przy akumulatorze jest odpowiedzialny za to "inteligentne" ładowanie?
Seat Ateca 1.5tsi FR

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

adrian134 pisze:
13 lut 2021, 14:20
Chciałbym zapytać czysto teoretycznie który to kabel przy akumulatorze jest odpowiedzialny za to "inteligentne" ładowanie?
Przy klemie ujemnej jest mały czujniki-moduł w który jest wpięta mała wtyczka z kabelkami, po rozpięciu złącza sterownik nie otrzymuje sygnału, więc ładowanie akumulatora przechodzi w tryb obciążeniowo-temperaturowy, czyli taki jak we wszystkich autach bez inteligentnego ładowania.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
adrian134 (14 lut 2021, 7:28)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: geranium »

czy warto przestawiać EFB na EFB+ (oczywiście wiadomo że musi być akumulator EFB+)
czy ma to jakiś sens ale skora są 2 wartości do zakodowania ?
Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

Frodo pisze:
13 lut 2021, 21:07
Tylko są w ogóle takie auta?
Tzn. mam wrażenie, że system ten został dodatny w związku *ze zwiększonym prądem ładowania* z systemem start-stop (ładujemy większym prądem by móc częściej uruchamiać rozrusznik).
Czyli nie jest to to samo, brak inteligentnego ładowania sprawdza się dobrze w innych warunkach...
Czy masz pewność, że po odłączeniu sterownika prąd ładowania jest ograniczony do wartości z aut bez inteligentnego ładowania? To mnie zastanawia...
Prąd ładowania (natężenie-A) w obu systemach jest taki sam, czyli zdolność alternatora do zasilania odbiorników i ładowania akumulatora jest identyczna i odpięcie wtyczki niczego nie zmienia. Różnica polega na tym, że przy odłączonym systemie, alternator pokrywa aktualne zapotrzebowanie na energię i utrzymuje akumulator na 100% naładowania, natomiast przy działającym systemie inteligentnego ładowania alternator pokrywa zapotrzebowanie odbiorników prądu na energię, ale nie doładowuje akumulatora do końca, tzn. jest on utrzymywany w stanie 80% naładowania. Jest to celowe i umożliwia przyjęcie dużej porcji energii w momencie hamowania silnikiem, a odłączenie ładowania na czas przyspieszania jest korzystne, bo alternator nie obciąża wtedy silnika, więc masz więcej koników na koła i mniej spalonego paliwa. Oba systemy są z założenia dobre i wydolne prądowo, a inteligentne ładowanie przy dużym udziale jazdy miejskiej może dawać jakieś oszczędności na paliwie, a auto żwawiej przyspiesza.
I teraz najważniejsze, czyli to w czym tkwi problem...
@Frodo, chodzi tylko o kondycję akumulatora, który w stanie permanentnego niedoładowania szybciej się degraduje, bo akumulator kwasowy "lubi" być naładowany w 100%. Ale dla spełnienia norm emisji spalin nikt nie przejmuje się akumulatorem. I to wszystko.... gdyby zastosowali akumulator Li-ion, nigdy nie odłączałbym tego kabelka!!!!

P.S. Co robi Toyota, aby zachować normy emisji spalin??? W czasie przyspieszania i co gorsza podczas pracy silnika na biegu jałowym odłączana jest sprężarka klimatyzacji. Niby nic, praktycznie się tego nie zauważa, ale kolega pojechał nową Avensis na wczasy nad morze, i trafił na korek na trasie Rumia-Reda. Dwie godziny w upale 32*C, na asfalcie z dwójką dzieci w aucie, a klima przestała działać. Oczywiście od razu do serwisu, a tam gotowa nota serwisowa producenta do przeczytania, bo co chwilę ktoś przyjeżdża...
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
Misiek (13 lut 2021, 23:10) • Frodo (13 lut 2021, 23:16)
Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

geranium pisze:
13 lut 2021, 21:22
czy warto przestawiać EFB na EFB+ (oczywiście wiadomo że musi być akumulator EFB+)
czy ma to jakiś sens ale skora są 2 wartości do zakodowania ?
Niczego absolutnie to nie zmieni i nie ma wpływu na nic, bo to tylko niewielka różnica w budowie akumulatora (dodatek grafitu), a oba typy działają identycznie. A pole kodowania (EFB) i (EFB+) jest po to, aby nie było wątpliwości przy kodowaniu na podstawie etykiety na akumulatorze. Jeden dostawca/producent robi EFB, a inny EFB+.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Jaki akumulator wybrać

Post autor: sailor 88 »

Frodo pisze:
13 lut 2021, 23:15
Dzięki. Spróbuję jeszcze coś poszukać na ten temat bo wychodziłem z założenia, że "start stop with recuperation" co widziałem w jakimś ang. cenniku Ateki sugeruje, że prąd ładowania jest wtedy większy... co też pasowało mi do zostawienia 20% wolnych, co wydaje się dużo za dużo na zwykłe ładowanie... w takich warunkach oscylowanie wokół 95% lub nawet więcej chyba nie byłoby problemem.
Z Toyotą skandal jeśli tak jest - dobrze że nie kupiłem RAV PHEV! :D
Bo jest większy, ale tylko jak zdejmiesz nogę z gazu, czyli hamujesz silnikem....a jaki jest udział czasowy takiego stanu, to są chwile, bo większość jeździmy z nogą na gazie, więc w mieście jakoś to się sprawdza, a i w rachunkach ekologicznych można ująć.
Podobnie jest z hybrydą, ktoś kupuje, bo mało pali...Owszem, ale znowu w mieście, na trasie odwrotnie, spalanie wzrasta bo ciągniesz dodatkowe kilogramy (silnik i baterie).
Napisać lub powiedzieć można wszystko, szczególnie dla kasy...
Jak będziesz miał wolną chwilę obejrzyj to:
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Frodo (14 lut 2021, 21:51)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ