Strona 7 z 12

Re: Jaki akumulator wybrać

: 16 lut 2021, 22:23
autor: Misiek
sailor 88 pisze:
16 lut 2021, 12:53
Misiek pisze:
16 lut 2021, 3:08
Nie wiem, czy sprawdziłoby się to w wersji z podłączeniem na stałe, ale włączające się razem z oświetleniem nóg mogłoby być fajnie, trzeba byłoby to obejrzeć na żywo po zmroku.
Tak właśnie to u mnie działa, po otwarciu drzwi rozświetla się od zera do maksimum, a po zamknięciu powoli gaśnie. Po zapaleniu świateł jest aktywne cały czas, razem z oświetleniem ambiente w drzwiach, oświetleniem pokręteł i przycisków oraz oświetleniem na nogi, zgodnie z ustawionym natężeniem jasności świecenia w menu. Po otwarciu drzwi wieczorem też wzrasta jasność do max. a po zamknięciu wraca do ustawionego poziomu. Na żywo wygląda dużo lepiej niż na zdjęciu, a nawet w dzień kiedy oświetlenie nie działa stanowi fajny akcent kolorystyczny podkreślający deskę rozdzielczą i tunel środkowy. Ale oczywiście w/g uznania, bo nie każdemu musi się podobać...
No to super, zapowiada się co najmniej nieźle, dzięki za szczegółowe wyjaśnienia. Trzeba by było to kiedyś obejrzeć "na żywo". :D

Re: Jaki akumulator wybrać

: 18 lut 2021, 8:43
autor: Skippy
Mam takie pytanko, stoję przed zakupem akumulatora do Seata i zastanawiam się zakupem 74Ah 700A - jednak nie wiem jakiej marki wybrać, ktoś może coś polecić co ma u siebie?

Re: Jaki akumulator wybrać

: 18 lut 2021, 9:16
autor: Kuchar
Z doświadczeń z różnych aut nie polecałbym Ci żadnego konkretu, bo na własnym przykładzie widzę, że jest loteria z tymi akumulatorami.
Takie najtańsze "noname" zwykle wytrzymują ~2/3lata, markowe zwykle trochę lepiej, ale też bez rewelacji.

Re: Jaki akumulator wybrać

: 18 lut 2021, 10:21
autor: sailor 88
Skippy pisze:
18 lut 2021, 8:43
Mam takie pytanko, stoję przed zakupem akumulatora do Seata i zastanawiam się zakupem 74Ah 700A - jednak nie wiem jakiej marki wybrać, ktoś może coś polecić co ma u siebie?
Obecnie jedne z najlepszych pod kątem technologii produkcji i zastosowanych materiałów to ukraińska AMEGA (najlepsza jest Amega 7) i austriacki Banner. Dobry jest też Moll, takiego prawdopodobnie miałeś, ale trzeba szukać tych produkowanych na pierwszy montaż. Ja najbardziej polecałbym Amegę, jest produkowana na linii produkcyjnej Molla, poza tym ma najlepsze możliwe parametry w obudowie tej wielkości (L-3). Tu przykłady:
AMEGA-https://allegro.pl/oferta/akumulator-am ... e4db5c0193

BANNER-https://allegro.pl/oferta/akumulator-ba ... 9369276435

Moll-https://allegro.pl/oferta/akumulator-mo ... 8924099655

Re: Jaki akumulator wybrać

: 18 lut 2021, 10:35
autor: Kuchar
O sailor jak zawsze zagiął, bo nawet nie miałem nigdy styczności z Amegą albo nie zakodowałem, że takową miałem.
Kiedyś to Bosche dobrze trzymały choć teraz to już porażka, Varta też była kiedyś lepsza, ale na dzień dzisiejszy chyba nie jest najgorsza i wytrzyma trochę dłużej niż "noname".

Re: Jaki akumulator wybrać

: 26 lut 2021, 9:05
autor: marko8512
marko8512 pisze:
30 sty 2021, 10:44
Witam niestety mój fabryczny aku już niedomaga i poszukuję czegoś dobrego

wstępnie myślę o takim :
https://specpart.pl/specpart-akumulator ... -760a.html

co sądziecie lub co innego polecacie ?

acteca 2016 rok 2.0 tdi z systemem start stop
Ostatecznie zdecydowałem się na aku w technologii EFB, postawiłem na ukraińskiego FORSE
https://specpart.pl/specpart-akumulator ... ysoki.html
poczytałem sporo opinii i ludzie sobie chwalą znajomy sprzedawca również potwierdził mi że faktycznie są dobre- zobaczymy co czas pokaże :D

Re: Jaki akumulator wybrać

: 02 mar 2021, 14:48
autor: root
Kuchar pisze:
18 lut 2021, 10:35
O sailor jak zawsze zagiął, bo nawet nie miałem nigdy styczności z Amegą albo nie zakodowałem, że takową miałem.
Tylko, że spamer ma raczej w poważaniu jego odpowiedź :lol:

Re: Jaki akumulator wybrać

: 04 mar 2021, 9:25
autor: JACA
sailor 88 pisze:
10 lut 2021, 15:38
root pisze:
10 lut 2021, 14:23
A co jeśli się odłączy kabelek od akumulatora, który to rzekomo ma wyłączać start-stop? On to chyba służy właśnie do tego inteligentnego ładowania, nie?
Sterownik przechodzi w tryb ładowania obciążeniowo-temperaturowy, który ma za zadanie dbać o kondycję akumulatora i utrzymywać stopień naładowania w 100%, przy okazji system S&S ulega czasowej dezaktywacji. Po ponownym podłączeniu wtyczki wszystko wraca do stanu poprzedniego. Po odłączeniu sterownik zgłasza błąd systemu S&S i na wyświetlaczu pojawia się jednorazowy komunikat po pierwszym zatrzymaniu auta, po każdym uruchomieniu silnika. Jest to tylko komunikat informacyjny, nie skutkujący niczym. Osobiście od 2 lat jeżdżę z odłączonym kabelkiem, wpinałem tylko na czas przeglądu w serwisie.
Odłączyłem u siebie ten "magiczny" kabelek, najpierw na czas ładowania prostownikiem, później również na czas jazdy :) Co ciekawe, nie pojawił się u mnie błąd, o którym piszesz sailor 88.
Rzadko jeżdżę, więc co jakiś czas podłączam prostownik. W tej chwili, na odłączonym kabelku, w momencie podłączania prostownika pokazuje on napięcie akumulatora 12,8V gdy wcześniej było to tylko 12,3V.

Re: Jaki akumulator wybrać

: 04 mar 2021, 11:29
autor: sailor 88
JACA pisze:
04 mar 2021, 9:25
Odłączyłem u siebie ten "magiczny" kabelek, najpierw na czas ładowania prostownikiem, później również na czas jazdy :) Co ciekawe, nie pojawił się u mnie błąd, o którym piszesz sailor 88.
Rzadko jeżdżę, więc co jakiś czas podłączam prostownik. W tej chwili, na odłączonym kabelku, w momencie podłączania prostownika pokazuje on napięcie akumulatora 12,8V gdy wcześniej było to tylko 12,3V.
Niektóre sterowniki rzeczywiście nie wyświetlają błędu, mam w rodzinie Toledo 1,4TSI i też błędu nie wyświetla, a mój tak. A co do napięcia to sam widzisz, że teraz akumulator jest utrzymywany w 100% naładowaniu.

Re: Jaki akumulator wybrać

: 04 mar 2021, 23:23
autor: Rafiner
JACA system s/s nie działa ? tak jak pisał kiedyś Sailor88.