Re: Jaki akumulator wybrać
: 04 mar 2021, 23:58
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/viewtopic.php?f=24&t=1312
Ja jeżdżę tak już 1,5 roku...i chwalę sobie, bo S&S i tak nie używałem nigdy, a akumulator w końcu ma prawidłowe parametry. Ale oczywiście nikogo nie namawiam do tego typu zmian, przedstawiam tylko swoje spostrzeżenia dotyczące działania niektórych układów, a decyzję każdy podejmuje sam...
Ja też nie używam S/S i mam taki nawyk wyłączanie, jak z pasami. Ręka sama idzie. Mam problem z niedoładowaniem, o czym pisałem. Jeżeli jakaś zmiana jest nie szkodliwa i nie ma konsekwencji w utracie gwarancji to jestem na tak. Stąd dzisiejsze odłączenie kabelków. Nie ukrywam, że informacje od Ciebie mnie do tego skłoniły i uspokoiły.sailor 88 pisze: ↑07 mar 2021, 21:31Ja jeżdżę tak już 1,5 roku...i chwalę sobie, bo S&S i tak nie używałem nigdy, a akumulator w końcu ma prawidłowe parametry. Ale oczywiście nikogo nie namawiam do tego typu zmian, przedstawiam tylko swoje spostrzeżenia dotyczące działania niektórych układów, a decyzję każdy podejmuje sam...
Wczoraj jeżdżone bez kabelka i system jednak "odezwał się".sailor 88 pisze: ↑04 mar 2021, 11:29Niektóre sterowniki rzeczywiście nie wyświetlają błędu...JACA pisze: ↑04 mar 2021, 9:25Odłączyłem u siebie ten "magiczny" kabelek, najpierw na czas ładowania prostownikiem, później również na czas jazdy Co ciekawe, nie pojawił się u mnie błąd, o którym piszesz sailor 88.
Rzadko jeżdżę, więc co jakiś czas podłączam prostownik. W tej chwili, na odłączonym kabelku, w momencie podłączania prostownika pokazuje on napięcie akumulatora 12,8V gdy wcześniej było to tylko 12,3V.
Witajciesailor 88 pisze: ↑30 sty 2021, 16:09Lepsze...gorsze, względne pojęcie. Z technologicznego punktu widzenia AGM lepsze, bo akumulatory te osiągają czterokrotnie wyższą wydajność cykliczną w porównaniu do tradycyjnych akumulatorów, ale generalnie pod maskę się nie nadają, bo szybko wysychają w wysokiej temperaturze (elektrolit uwięziony między włóknami maty szklanej). Z reguły montowane są w kabinie lub bagażniku a dodatkowo są wyraźnie droższe. Natomiast EFB, to akumulator z elektrolitem płynnym, tyle że o wzmocnionej konstrukcji, celem zwiększenia odporności na przyjmowanie i oddawanie dużego ładunku energii (S&S, rekuperacja).Poza tym tańszy, odporny na temperaturę i przeładowanie (możliwość uzupełnienia wody).
Do ATK-i i tak nie zamontujesz, bo nie da się przekodować ładowania na AGM (fabrycznie zablokowane). Wychodziły kilka lat temu Superby z AGM'ami pod maską, ale VAG porzucił ten pomysł.
Poza tym, obecnie akumulatory nie wytrzymują długo, ze względu na system inteligentnego ładowania, który utrzymuje stopień naładowania akumulatora w 80%, celem zapewnienia "miejsca" dla przyjęcia odzyskiwanej energii. Nie służy to jednak akumulatorowi i na dłuższą metę powoduje trwałe zasiarczenie płyt i szybką degradację akumulatora.
Generalnie AGM w Atece to nie jest norma, jakieś tylko małe partie wychodziły z takimi akumulatorami i nie wiadomo jakie było tego uzasadnienie. Pierwotnie AGM'y montowano wyłącznie poza przedziałem silnikowym (kabina, bagażnik), a teraz jest różnie...Sam widzisz u siebie, stosunkowo krótko posłużył jak na AGM'a, myślę, że wysechł po prostu, ze względu na temperaturę w jakiej pracuje. Jeżeli chodzi o wymianę, to można wymienić bez kodowania, wszystko będzie działać normalnie, ale lepiej zakodować, bo sterownik będzie traktował akumulator jako nowy i od nowa mierzył jego zużycie, reszta się nie zmienia.lukasz-jaworzno pisze: ↑04 cze 2021, 0:03Witajcie
Mam pytanie, bo czegoś nie rozumiem.
Sailor piszesz, że w Atekach nie montuję AGM.
Ja w swojej z 2017 r. mam AGM z Varty.
Szukam do siebie akumulatora, bo wydaj mi się że coraz słabiej z nim przy zapalaniu.
I jeszcze jedno z tego co przejrzałem to po wymianie bez kodowanie się nie obejdzie?