Strona 8 z 12

Re: Jaki akumulator wybrać

: 04 mar 2021, 23:58
autor: sailor 88
Rafiner pisze:
04 mar 2021, 23:23
JACA system s/s nie działa ? tak jak pisał kiedyś Sailor88.
Uprzedzę odpowiedź...nie może działać, bo sterownik nie otrzymuje informacji o parametrach akumulatora.

Re: Jaki akumulator wybrać

: 05 mar 2021, 6:44
autor: Rafiner
Tak sądziłem, ale kombinowałem, że skoro auto nie widzi błędu, to może nie wyświetla komunikatu o S/S i system działa. Jakimś cudem np.

Ale widzę, że kolega ma najlepszy przypadek, nie działa i nie drażni komunikatami.

Re: Jaki akumulator wybrać

: 05 mar 2021, 8:50
autor: JACA
Rafiner pisze:
05 mar 2021, 6:44
Ale widzę, że kolega ma najlepszy przypadek, nie działa i nie drażni komunikatami.
Tak jest, nie działa i nie drażni ;) Gdyby się coś zmieniło to dam znać.

Re: Jaki akumulator wybrać

: 07 mar 2021, 20:42
autor: Rafiner
No i odłączyłem, zabezpieczyłem wtyczki, ale niestety po kilku minutach wyświetla mi Usterka systemu S/S na VC, który gaśnie po 30 sekundach.
Wciśnięcie przycisku S/S powoduje szybszy komunikat.

Sailor88 ty jeździsz od dawna tym komunikatem z tego co pisałeś, czyli nie mam się co bać, tylko tak jeździć.

Re: Jaki akumulator wybrać

: 07 mar 2021, 21:31
autor: sailor 88
Rafiner pisze:
07 mar 2021, 20:42
Sailor88 ty jeździsz od dawna tym komunikatem z tego co pisałeś, czyli nie mam się co bać, tylko tak jeździć.
Ja jeżdżę tak już 1,5 roku...i chwalę sobie, bo S&S i tak nie używałem nigdy, a akumulator w końcu ma prawidłowe parametry. Ale oczywiście nikogo nie namawiam do tego typu zmian, przedstawiam tylko swoje spostrzeżenia dotyczące działania niektórych układów, a decyzję każdy podejmuje sam...

Re: Jaki akumulator wybrać

: 07 mar 2021, 21:53
autor: Rafiner
sailor 88 pisze:
07 mar 2021, 21:31
Ja jeżdżę tak już 1,5 roku...i chwalę sobie, bo S&S i tak nie używałem nigdy, a akumulator w końcu ma prawidłowe parametry. Ale oczywiście nikogo nie namawiam do tego typu zmian, przedstawiam tylko swoje spostrzeżenia dotyczące działania niektórych układów, a decyzję każdy podejmuje sam...
Ja też nie używam S/S i mam taki nawyk wyłączanie, jak z pasami. Ręka sama idzie. Mam problem z niedoładowaniem, o czym pisałem. Jeżeli jakaś zmiana jest nie szkodliwa i nie ma konsekwencji w utracie gwarancji to jestem na tak. Stąd dzisiejsze odłączenie kabelków. Nie ukrywam, że informacje od Ciebie mnie do tego skłoniły i uspokoiły.

Re: Jaki akumulator wybrać

: 15 mar 2021, 11:01
autor: JACA
sailor 88 pisze:
04 mar 2021, 11:29
JACA pisze:
04 mar 2021, 9:25
Odłączyłem u siebie ten "magiczny" kabelek, najpierw na czas ładowania prostownikiem, później również na czas jazdy :) Co ciekawe, nie pojawił się u mnie błąd, o którym piszesz sailor 88.
Rzadko jeżdżę, więc co jakiś czas podłączam prostownik. W tej chwili, na odłączonym kabelku, w momencie podłączania prostownika pokazuje on napięcie akumulatora 12,8V gdy wcześniej było to tylko 12,3V.
Niektóre sterowniki rzeczywiście nie wyświetlają błędu...
Wczoraj jeżdżone bez kabelka ;) i system jednak "odezwał się".
Komunikat o błędzie S&S jest jednak tak krótki, że łatwo go nie zauważyć patrząc się przez chwilę gdzie indziej. Tak to przynajmniej u mnie wygląda :roll:

Re: Jaki akumulator wybrać

: 16 mar 2021, 22:54
autor: Rafiner
JACA - ja mam póki co wyj.... na ten komunikat. Auto zachowuje się normalnie. Przy każdej próbie włączenia S/S, czyli zatrzymanie auta, będzie wyświetlał błąd.

Re: Jaki akumulator wybrać

: 04 cze 2021, 0:03
autor: lukasz-jaworzno
sailor 88 pisze:
30 sty 2021, 16:09
Frodo pisze:
30 sty 2021, 15:25
@sailor88, EFB uchodzi za gorsze od AGM... Uważasz, że mimo to lepsze?
Lepsze...gorsze, względne pojęcie. Z technologicznego punktu widzenia AGM lepsze, bo akumulatory te osiągają czterokrotnie wyższą wydajność cykliczną w porównaniu do tradycyjnych akumulatorów, ale generalnie pod maskę się nie nadają, bo szybko wysychają w wysokiej temperaturze (elektrolit uwięziony między włóknami maty szklanej). Z reguły montowane są w kabinie lub bagażniku a dodatkowo są wyraźnie droższe. Natomiast EFB, to akumulator z elektrolitem płynnym, tyle że o wzmocnionej konstrukcji, celem zwiększenia odporności na przyjmowanie i oddawanie dużego ładunku energii (S&S, rekuperacja).Poza tym tańszy, odporny na temperaturę i przeładowanie (możliwość uzupełnienia wody).
Do ATK-i i tak nie zamontujesz, bo nie da się przekodować ładowania na AGM (fabrycznie zablokowane). Wychodziły kilka lat temu Superby z AGM'ami pod maską, ale VAG porzucił ten pomysł.
Poza tym, obecnie akumulatory nie wytrzymują długo, ze względu na system inteligentnego ładowania, który utrzymuje stopień naładowania akumulatora w 80%, celem zapewnienia "miejsca" dla przyjęcia odzyskiwanej energii. Nie służy to jednak akumulatorowi i na dłuższą metę powoduje trwałe zasiarczenie płyt i szybką degradację akumulatora.
Witajcie

Mam pytanie, bo czegoś nie rozumiem.
Sailor piszesz, że w Atekach nie montuję AGM.
Ja w swojej z 2017 r. mam AGM z Varty.
Szukam do siebie akumulatora, bo wydaj mi się że coraz słabiej z nim przy zapalaniu.
I jeszcze jedno z tego co przejrzałem to po wymianie bez kodowanie się nie obejdzie?

Re: Jaki akumulator wybrać

: 04 cze 2021, 10:31
autor: sailor 88
lukasz-jaworzno pisze:
04 cze 2021, 0:03
Witajcie

Mam pytanie, bo czegoś nie rozumiem.
Sailor piszesz, że w Atekach nie montuję AGM.
Ja w swojej z 2017 r. mam AGM z Varty.
Szukam do siebie akumulatora, bo wydaj mi się że coraz słabiej z nim przy zapalaniu.
I jeszcze jedno z tego co przejrzałem to po wymianie bez kodowanie się nie obejdzie?
Generalnie AGM w Atece to nie jest norma, jakieś tylko małe partie wychodziły z takimi akumulatorami i nie wiadomo jakie było tego uzasadnienie. Pierwotnie AGM'y montowano wyłącznie poza przedziałem silnikowym (kabina, bagażnik), a teraz jest różnie...Sam widzisz u siebie, stosunkowo krótko posłużył jak na AGM'a, myślę, że wysechł po prostu, ze względu na temperaturę w jakiej pracuje. Jeżeli chodzi o wymianę, to można wymienić bez kodowania, wszystko będzie działać normalnie, ale lepiej zakodować, bo sterownik będzie traktował akumulator jako nowy i od nowa mierzył jego zużycie, reszta się nie zmienia.

P.S. Większość stacjonarnych sklepów (warsztatów, serwisów) z akumulatorami oferuje usługę kodowania w cenie akumulatora.

Tu jest wszystko dokładnie wyjaśnione: https://akubiz.biz/artykuly/9-Artykuly/ ... chowe.html