Re: Jaki akumulator wybrać
: 31 lip 2021, 18:04
trzeba będzie otworzyć i zamknąć po kolei wszystkie okna.
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/viewtopic.php?f=24&t=1312
Nic złego się nie stanie po ponownym podpięciu akumulatora i uruchomieniu pojazdu wyskoczy mnóstwo błędów, ale po przejechaniu dosłownie kilku metrów wszystko wróci do normy, a po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu wszystkie systemy zostaną odpalone poprawnie.lukasz-jaworzno pisze: ↑31 lip 2021, 17:52Czy nie podpięcie 12V spowoduje jakieś problemy po podłączeniu nowego akumulatora?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
12 V, to 12 V i nie ważne skąd pochodzą, przecież źródła zasilania napięcia stałego można dowolnie łączyć równolegle w celu zwiększenia pojemności lub wydajności prądowej. Bardziej martwiłbym się o odłączenie zasilania i nawet słyszałem, czytałem wiele opinii, że można uszkodzić cenną elektronikę. Kiedyś było inaczej i można było bezpiecznie wymieniać bez podpinania zasilania rezerwowego z powodu braku aż takiej ilości elektroniki, ale teraz jest to wręcz w wielu przypadkach zakazane. I nie chodzi tu wyłącznie o skasowanie wskazań zegara, przebiegu dziennego, czy spalania, zapamiętane ustawienia lusterek, foteli, czy klimatyzacji, zaprogramowane stacje radiowe, konieczność wpisania PIN'u (na przykład u mnie).lukasz-jaworzno pisze: ↑31 lip 2021, 17:52Czy nie podpięcie 12V spowoduje jakieś problemy po podłączeniu nowego akumulatora?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kod: Zaznacz cały
Pamiętaj, że jeśli nieumiejętnie i nieostrożnie wykonasz podtrzymanie napięcia podczas wymiany akumulatora, możesz narobić szkód w elektronice samochodu.
Tu nie tyle chodzi o S&S, ale o inteligentne ładowanie, które utrzymuje akumulator w stanie permanentnego niedoładowania (zostawiając miejsce na odzysk energii) co skutkuje skróceniem żywotności akumulatora. Jest duże prawdopodobieństwo, że u Ciebie aku się kończy, aby to potwierdzić trzeba by było sprawdzić jego parametry elektryczne i fizyko-chemiczne.overheat pisze: ↑10 lis 2021, 22:13Hej, pojawił się u mnie taki problem, że start&stop się nie włącza. Pokazuje mi komunikat „Duże zapotrzebowanie na energię” i nawet jak wyłącze infotainment/klime/podgrzewanie siedzeń jest tak samo.
Dopiero jak 3 dni temu zrobiłem trasę 400km, to się chyba doładował aku i s&s wrócił. Parę dni w garażu, dzisiaj krótka trasa i s&s znowu wyświetla komunikat.
Generalnie prawie zawsze wyłączam s&s bo mi działa na nerwy, więc nawet nie miałbym nic przeciwko, tylko czy to wszystko nie oznacza że aku się kończy i muszę rozglądać się za nowym? Ma niecałe 4 lata i 60k km, tak jak pisałem, s&s prawie nie zaznał.