Spalanie Seat Ateca 2.0TDI 190kM 4Drive DSG7

Dyskusje techniczne na temat silników diesla
Tomass
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2018, 7:04
Lokalizacja: UK
Samochód: Leon 1.2 SE Tech DSG7
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie Seat Ateca 2.0TDI 190kM 4Drive DSG7

Post autor: Tomass »

Witam wszystkich. Poniewaz zastanaiwam sie nad 2.0 TDI a 2.0 Tsi, czy ktos moze wie czy dpf w tych silnikach jest jakos szczegolnie problematyczny, czy ktos zauwazyl procedure wypalania jesli jako taka byla, chodzi o uzytkowanie auta 70/30 miasto/lekka trasa. Z gory dziekuje i pozdrawiam



Sponsor

Re: Spalanie Seat Ateca 2.0TDI 190kM 4Drive DSG7

Sponsor


Awatar użytkownika
paprotek
Posty: 501
Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Spalanie Seat Ateca 2.0TDI 190kM 4Drive DSG7

Post autor: paprotek »

Tomass pisze:Witam wszystkich. Poniewaz zastanaiwam sie nad 2.0 TDI a 2.0 Tsi, czy ktos moze wie czy dpf w tych silnikach jest jakos szczegolnie problematyczny, czy ktos zauwazyl procedure wypalania jesli jako taka byla, chodzi o uzytkowanie auta 70/30 miasto/lekka trasa. Z gory dziekuje i pozdrawiam
Przez rok jeździłem 2.0 TDI CR po Warszawie, mniej więcej w stosunku 70/30 miasto/trasa i nigdy nie miałem problemów z wypalania DPFa. Ale to wszystko zależy od stylu jazdy i samej specyfiki miasta, po Warszawie jednak w miarę szybko da się jeździć;)

Wysłane z mojego Samsung Tab S2


Tomass
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2018, 7:04
Lokalizacja: UK
Samochód: Leon 1.2 SE Tech DSG7
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie Seat Ateca 2.0TDI 190kM 4Drive DSG7

Post autor: Tomass »

Dzieki paprotek za odpowiedz, a mozesz cos wrzucic o spalaniu, bo widzisz, probuje wybrac miedzy tymi dwoma silnikami a jak widze smigasz teraz tsi, ewnentualnie cos powiedziec wyzszosci jednego silnika nad drugim. Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
paprotek
Posty: 501
Rejestracja: 08 cze 2017, 6:49
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Spalanie Seat Ateca 2.0TDI 190kM 4Drive DSG7

Post autor: paprotek »

Mi ciężko coś powiedzieć o spalaniu TDI w Aptece, bo ja jeździłem z takim silnikiem w Passacie.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Spalanie Seat Ateca 2.0TDI 190kM 4Drive DSG7

Post autor: sailor 88 »

Tomass pisze:
24 kwie 2018, 18:44
Witam wszystkich. Poniewaz zastanaiwam sie nad 2.0 TDI a 2.0 Tsi, czy ktos moze wie czy dpf w tych silnikach jest jakos szczegolnie problematyczny, czy ktos zauwazyl procedure wypalania jesli jako taka byla, chodzi o uzytkowanie auta 70/30 miasto/lekka trasa. Z gory dziekuje i pozdrawiam
DPF problematyczny nie jest, pod warunkiem, że pokonujesz odcinki, na których silnik pracuje 25 minut i więcej. I wcale nie chodzi tu o trasę czy miasto jak się powszechnie sądzi, filtr wypali się nawet w miejskim korku, pod warunkiem, że nie będziemy przerywać tego procesu poprzez wyłączanie silnika. Oczywiście pojedyncze takie zdarzenia mogą mieć miejsca, ECU podejmie próbę wypalenia następnym razem, lub jeszcze następnym. Ale jeżeli założymy, że ktoś użytkuje auto permanentnie tylko na krótkich odcinkach, to po kilku nieudanych próbach wypalenia auto przejdzie w tryb awaryjny i konieczne będzie wypalanie serwisowe (około 300 PLN). Wielokrotne takie akcje spowodują konieczność wymiany filtra na nowy. Dlatego jedni przejeżdżają 200 tyś. i nawet nie zauważają, że proces wypalania ma miejsce, a inni wymieniają filtr po niewielkim przebiegu. W obecnych silnikach TDI spełniających normę EURO 6 proces wypalania jest inicjowany automatycznie co około 200km i nie ma absolutnie znaczenia czy jeździsz w trasie czy w mieście. Cały proces trwa 25 minut i składa się na niego faza nagrzewania, wypalania i studzenia. Różnica w spalaniu między 2.0 TSI a 2.0 TDI rośnie w zależności od stylu jazdy: jazda ekonomiczna-różnica około 2 l : jazda dynamiczna-różnica około 3-4 l : jazda bardzo dynamiczna 5-6 l a nawet więcej.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

lukasz-jaworzno
Posty: 101
Rejestracja: 14 sie 2017, 22:38
Lokalizacja: Jaworzno
Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0TDI DSG 190KM 4Drive DSG7
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie Seat Ateca 2.0TDI 190kM 4Drive DSG7

Post autor: lukasz-jaworzno »

U mnie dopalanie DPF następuje co ok. 500 km, jest to do zauważenia tylko w ruchu miejskim tzn. jak się zatrzymam.
Wtedy obroty ok. 1000 obr./min. i do tego wentylator na chłodnicy obroty ma maksymalne, a jak się wyjdzie do tyłu samochodu słychać i czuć :).
Trwa to ok. 10-20 min.
Ja osobiście staram się wtedy nie gasić tylko jak mam możliwość to przymusowo :) jadę dalej (ale biegi w tryb S, albo na manetkach ale obroty >2500), albo zostawiam samochód zapalony, ale wtedy co jakiś czas przegazuje go i wtedy za którymś razem obroty spadają na 800 obr./min. i dopalanie zakończone.
Na drodze jak jadę cały czas np. autostrada nie wyczuwam kiedy się dopala.

Tak robiłem w Berlingo i miałem przejechane ponad 240 000 km i nie miałem problemów z filtrem - tam był mokry FAP.

Tomass
Posty: 4
Rejestracja: 23 kwie 2018, 7:04
Lokalizacja: UK
Samochód: Leon 1.2 SE Tech DSG7
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie Seat Ateca 2.0TDI 190kM 4Drive DSG7

Post autor: Tomass »

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Wynika z tego ze dpf az tak problematyczny nie jest, w porownaniu z innymi markami. Zobaczymy jakie rabaty krzykna na silnik tdi bo cos sie tu ekolodzy zaczynaja bardzo bac silnikow diesla, wiec moze cos na cenie sie zmieni.
Pozdrawiam

lusiak
Posty: 25
Rejestracja: 27 sie 2017, 17:53
Samochód: CUPRA ATECA 2,0 Rodium Grey
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Spalanie Seat Ateca 2.0TDI 190kM 4Drive DSG7

Post autor: lusiak »

Wracając do tematu
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Jak widać mocno się starając, przy bardzo spokojnej (wolnej) jeździe można na zbiorniku 1000 km wykręcić :)

Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie Seat Ateca 2.0TDI 190kM 4Drive DSG7

Post autor: zinger »

zazdroszcze. u mnie w 1.4 benz 600 ciezko zrobic. zdecydiwanie za maly bak dali.

Awatar użytkownika
Zbyszek
Posty: 37
Rejestracja: 04 sty 2018, 21:18
Samochód: ATECA FR TDI 190 DSG Black Magic.
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Spalanie Seat Ateca 2.0TDI 190kM 4Drive DSG7

Post autor: Zbyszek »

Obrazek
ATECA FR TDI 190 DSG Black Magic.

ODPOWIEDZ