Chłodzenie turbo w dieslu (2.0 TDI, 1.6 TDI)

Dyskusje techniczne na temat silników diesla
kecaj
Posty: 54
Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Chłodzenie turbo w dieslu (2.0 TDI, 1.6 TDI)

Post autor: kecaj »

coulomb pisze:
09 wrz 2022, 21:34
kecaj pisze:
09 wrz 2022, 15:28
Fiflak pisze:
09 wrz 2022, 15:07
Czekasz jeszcze chwilę przed zgaszeniem silnika (np po zjeździe na MOPa na autostradzie) czy gasisz od razu?
Jak wiem, że się będę zatrzymywał już nie "żyłuje" auta tylko spokojnie tak z 2/3 km jadę i jadąc już po MOP też to robię "na luzie". Po zaparkowaniu, gaszę. Słychać jak chodzi chłodzenie.
Mógłbyś doprecyzować co masz na myśli pisząc "spokojnie"? Np. w km/h?
Aby nie być zawalidrogą zwalniam do około 100 km/h i spokojnie dojeżdżam do MOP.



Sponsor

Re: Chłodzenie turbo w dieslu (2.0 TDI, 1.6 TDI)

Sponsor


kecaj
Posty: 54
Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: Chłodzenie turbo w dieslu (2.0 TDI, 1.6 TDI)

Post autor: kecaj »

coulomb pisze:
09 wrz 2022, 21:37
kecaj pisze:
09 wrz 2022, 9:45
W 1,5 TSI zarówno intercooler jak i turbosprężarka mają osobny układ chłodzenia i elektryczną pompę wody, aktywną przez 4 min po wyłączeniu silnika.
Ale chyba ten układ chłodzenia używa tej samej cieczy co reszta (silnik)?
Czy to jest ta sama pompa wody, która chłodzi cały silnik, czy całkowicie dodatkowa?

U siebie, po wyłączeniu silnika słyszę pompę i widze jak płyn chłodniczy wraca do zbiornika wężem przelewowym.
Osobna pompa elektryczna.

ODPOWIEDZ