Koło dwumasowe - problem
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 14 sie 2017, 22:38
- Lokalizacja: Jaworzno
- Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0TDI DSG 190KM 4Drive DSG7
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Koło dwumasowe - problem
Cześć
Mam przejechane 30 000 km. Kilka miesięcy temu zwróciłem uwagę, że podczas zapalania samochodu (zimny i ciepły) słychać w chwili rozruchu takie piszczenie. Myślałem, że to rozrusznik.
Po zgłoszeniu w serwisie okazało się, że w pewnych modelach silników 2.0 TDI może występować problem z kołem dwumasowym.
Jestem po wymianie gwarancyjnej - piszczenia brak.
Mam przejechane 30 000 km. Kilka miesięcy temu zwróciłem uwagę, że podczas zapalania samochodu (zimny i ciepły) słychać w chwili rozruchu takie piszczenie. Myślałem, że to rozrusznik.
Po zgłoszeniu w serwisie okazało się, że w pewnych modelach silników 2.0 TDI może występować problem z kołem dwumasowym.
Jestem po wymianie gwarancyjnej - piszczenia brak.
- Janisz
- Posty: 654
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Koło dwumasowe - problem
Ciekawe czy występuje to tylko w dieslach czy w benzynach też. Może coś mówił Ci o tym handlowiec?
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 14 sie 2017, 22:38
- Lokalizacja: Jaworzno
- Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0TDI DSG 190KM 4Drive DSG7
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Koło dwumasowe - problem
Jak dobrze go zrozumiałem dotyczy to silników diesla wyprodukowanych w Polkowicach.
Wysłane za pomocą Tapatalk
Wysłane za pomocą Tapatalk
- Janisz
- Posty: 654
- Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Koło dwumasowe - problem
Ważna informacja dla innych posiadaczy tego silnika. Nie wiesz czy robili akcję przywoławczą?
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 14 sie 2017, 22:38
- Lokalizacja: Jaworzno
- Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0TDI DSG 190KM 4Drive DSG7
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
- sailor 88
- Posty: 1351
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Seat Ateca Style|1,6TDI |
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 362 razy
Re: Koło dwumasowe - problem
Dodatkowo dotyczy tylko silników TDI połączonych z DSG. W silnikach połączonych z manualem dwumasa jest inna.lukasz-jaworzno pisze: ↑07 kwie 2018, 10:49Jak dobrze go zrozumiałem dotyczy to silników diesla wyprodukowanych w Polkowicach.
Wysłane za pomocą Tapatalk
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 23 lis 2017, 0:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Ateca 2.0 TDI 190
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Koło dwumasowe - problem
A można bliżej opisać ten pisk?
A czy były jeszcze jakieś objawy, dolegliwości? Szarpanie?
Po jakim przebiegu można było zaobserwować pierwsze symptomy?
A czy były jeszcze jakieś objawy, dolegliwości? Szarpanie?
Po jakim przebiegu można było zaobserwować pierwsze symptomy?
-
- Posty: 101
- Rejestracja: 14 sie 2017, 22:38
- Lokalizacja: Jaworzno
- Samochód: Seat Ateca Xcellence 2.0TDI DSG 190KM 4Drive DSG7
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Koło dwumasowe - problem
marcin dokładnie nie pamietam ale gdzieś koło 20 000 km zacząłem zwracam uwagę na ten pisk ze jest on słyszalny głośno i wyraźnie podczas zapalania.
Różnicy nie zauważyłem po wymianie.
Wysłane za pomocą Tapatalk
Różnicy nie zauważyłem po wymianie.
Wysłane za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 gru 2020, 1:27
- Samochód: Golf 7.5 R-style 2.0 tdi, (DCYA) DSG 7 (DQ381)
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Koło dwumasowe - problem
Cześć , czytam i też chciałem się podzielić , ponieważ też mam te objawy przy zapalaniu w moim aucie . Mianowicie pod czas rozruchu (pracy rozrusznika) słychać jak by pisk / skrzypienie jak by coś się tarło przy tym rozruszniku , ale to nie jest rozrusznik , a właśnie bardzo prawdopodone że to koło dwumasowe . W czasie jazdy niema żadnych problemów , wszystko cicho, ładnie i płynnie , natomiast przy rozruchu skrzypi jak 30 letni wrak.
Nie jestem posiadaczem ATECA , niestety mam Golfa MK7.5 z lipca 2017r. z silnikiem 2.0tdi , dsg 7 (dq381) przebieg 150k. Auto przeznaczone na rynek DE .. Tak naprawdę niema żadnej różnicy jest to wszystko z jednego pieca VAG ... i Muszę przyznać że kluczowe części które są stosowane po 2014 roku do VAG są marnej jakości, bardzo dużo braku i to na grubą skale . I to nie jest do końca wina VAG , bo koła dwumasowe to LUK , skrzypiące amory SACHS , opiłkujące Pompy CP4 Bosch można wymieniać jeszcze długo... dotyczy to również innych marek które mają tych dostawców...
Pisałem na forum Golfa VII odnośnie usterki wybieraka DSG której producentem jest słynny ZF ... (usterka powoduje sporadyczny błąd i komunikat na desce odnośnie pozycji wybieraka przy wysiadaniu z auta . winą jest mikroprzełącznik , koszt 150zl. + podejrzewam 500zl. za robociznę w ASO , na forach zagranicznych są manuale do samodzielnego montażu tego zestawu naprawczego ew.u mechanika w stodole:) ) ale np. w USA jest na to akcja serwisowa z tym wybierakiem (heh.... 900tys. samochodów do poprawki mają tam

Nie wspominam o aktualizacjach oprogramowania VAG do silników TDi , w lepszych konfiguracjach powodującym podwyższone spalanie , aktywną regeneracje DPF co 150km-200km. spadek mocy z 150koni na 125km. a w gorszych przypadkach auto przestaje normalnie jeździć i gaśnie , że by jechał trze wyłączyć dmuchawę i wszystko co może pobierać prąd ...
Takie czasy niestety , bo dobrze to już było . Trzymajcie się w zdrowiu .
- Za ten post autor Maks VW. Kraków otrzymał podziękowania (w sumie 2):
- Frodo (09 gru 2020, 7:02) • chris (09 gru 2020, 13:36)
- Ocena: 10.53%