Zapocony silnik
: 09 lip 2018, 10:26
Czy znajdujecie już na swoich silnikach jakieś tzw zapocenia?
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/viewtopic.php?f=24&t=442
Oglądałem ostatnio dokładnie cały silnik (1.6 TDI po 17 tyś. km) w swoim aucie, przy okazji wymiany oleju. Wymaga to zdjęcia osłon, więc można obejrzeć z każdej strony. I okazało się...że jak na razie, wszystko jest absolutnie suche i czyste.
Endrju, a co tam od góry mogłeś zobaczyć!!! Obudowa filtra powietrza większość zasłania i należałoby ją wybudować, aby coś zobaczyć od góry. W silnikach TDI osłonę dźwiękochłonną ściągasz jednym ruchem, bo jest na wcisk, a filtr powietrza jest z boku i niczego nie zasłania, więc z tą prostotą jest dokładnie odwrotnie. Ale generalnie od góry i tak niewiele widać, bo wszelkie nieszczelności i wycieki spływają siłą grawitacji do dołu, po ścianach silnika. A osłona dolna (plastikowa płyta pod silnikiem) jest taka sama u Ciebie jak i u mnie. Aby coś dokładniej zobaczyć lub zrobić od dołu, trzeba niestety ją zdjąć!
To co wskazujesz, jest elementem mocującym(tuleja gumowa) plastikową podstawę, przez którą przechodzi plastikowy trzpień, na wcisk (ten łebek w środku ). Przed montażem w fabryce smaruje się tę tuleję tłuszczem w celu łatwiejszego montażu. To "zapocenie" u Ciebie to pozostałość tego smarowidła. Odpowietrzenie skrzyni jest na niej samej, dużo niżej i do tyłu i ma metalowy kapturek.
Będę się dalej upierał przy swoim! Wielkość akurat w tej kwestii nie ma znaczenia 1.4 TSI jest tak opleciony dookoła osprzętem, że zobaczysz co najwyżej wycieki (zapocenia) na części zewnętrznych podzespołów i węży doprowadzających. Z resztą i tak większość wycieków kierowcy zauważają dopiero po stwierdzeniu plam pod samochodem, kto dziś ogląda silniki w trakcie eksploatacji, poza małymi wyjątkami.