Kontrola wypalania filtra DPF
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Kontrola wypalania filtra DPF
Dla posiadaczy silników TDI
Istnieje możliwość podglądu stopnia zapełnienia sadzą i popiołem filtra DPF, jak i podglądu samego procesu czynnej regeneracji filtra za pomocą aplikacji na Androida, czyli na ekranie smartfona. Oczywiście jest to też możliwe za pomocą urządzeń diagnostycznych (Obdeleven, VCDS), ale dużo bardziej skomplikowane i czasochłonne. Natomiast aplikacja VagDPF "wyciąga" wszystkie dane liczbowe (dodatkowo okraszone grafiką) związane z filtrem na ekran i pozwala je śledzić. Jeżeli ktoś, w ogóle jest zainteresowany procesem wypalania (szczególnie momentem jego rozpoczęcia) może w dowolnej chwili sprawdzić stopień zapełnienia sadzą i być przygotowanym na to, bo jak wiadomo częste przerywanie procesu wypalania jest dla niego niezbyt zdrowe.
Jak uruchomić aplikację:
1.Należy zakupić skaner diagnostyczny ELM 327, najtańszy za kilkanaście zł na Allegro lub kilka dolarów w Chinach. Można nim także sczytywać i kasować błędy(tylko ze sterownika silnika). Najlepsza jest wersja dwupłytkowa (starsza, V 1,5), bo nowe (V 2.1), jednopłytkowe nie ze wszystkimi autami chcą się połączyć:
2. Sciągamy ze strony aplikację Vag DPF ( ja mam wersję vag dpf 2.26.7 ) przenosimy na telefon i instalujemy. Można bezpośrednio ze Sklepu Play zainstalować wersję FREE, okrojoną do trzech parametrów.
3.Podpinamy ELM327 do gniazda OBD II, parujemy z telefonem i nawiązujemy połączenie. Po odświeżeniu (REFRESH) dotykamy ikony filtra, celem uzyskania permanentnego podglądu.
Istnieje możliwość podglądu stopnia zapełnienia sadzą i popiołem filtra DPF, jak i podglądu samego procesu czynnej regeneracji filtra za pomocą aplikacji na Androida, czyli na ekranie smartfona. Oczywiście jest to też możliwe za pomocą urządzeń diagnostycznych (Obdeleven, VCDS), ale dużo bardziej skomplikowane i czasochłonne. Natomiast aplikacja VagDPF "wyciąga" wszystkie dane liczbowe (dodatkowo okraszone grafiką) związane z filtrem na ekran i pozwala je śledzić. Jeżeli ktoś, w ogóle jest zainteresowany procesem wypalania (szczególnie momentem jego rozpoczęcia) może w dowolnej chwili sprawdzić stopień zapełnienia sadzą i być przygotowanym na to, bo jak wiadomo częste przerywanie procesu wypalania jest dla niego niezbyt zdrowe.
Jak uruchomić aplikację:
1.Należy zakupić skaner diagnostyczny ELM 327, najtańszy za kilkanaście zł na Allegro lub kilka dolarów w Chinach. Można nim także sczytywać i kasować błędy(tylko ze sterownika silnika). Najlepsza jest wersja dwupłytkowa (starsza, V 1,5), bo nowe (V 2.1), jednopłytkowe nie ze wszystkimi autami chcą się połączyć:
2. Sciągamy ze strony aplikację Vag DPF ( ja mam wersję vag dpf 2.26.7 ) przenosimy na telefon i instalujemy. Można bezpośrednio ze Sklepu Play zainstalować wersję FREE, okrojoną do trzech parametrów.
3.Podpinamy ELM327 do gniazda OBD II, parujemy z telefonem i nawiązujemy połączenie. Po odświeżeniu (REFRESH) dotykamy ikony filtra, celem uzyskania permanentnego podglądu.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Kontrola wypalania filtra DPF
Ojojoj...Sailor jak dobrze,że zakupiłem benzyniaka.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Kontrola wypalania filtra DPF
Ja tam się nie skarżę, a wręcz przeciwnie, mógłbym zacytować Twoje słowa w wersji odwrotnej!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 827
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Kontrola wypalania filtra DPF
Jak chce zdiagnozować DPF, to instaluje program do DPF, a jak normalnie silnik to inny program, tak ? Czyli jest to uniwersalne ?
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Kontrola wypalania filtra DPF
Normalny program do diagnozy silnika również pozwala na diagnozowanie parametrów filtra DPF, ale każdej wartości musiałbyś szukać osobno, a jest ich kilkanaście. Dlatego stworzono specjalną aplikację, która "wyciąga" wszystkie potrzebne parametry dotyczące filtra na ekran smartfona, niektóre są dodatkowo okraszone graficznie, więc masz w jednym czasie i miejscu podgląd na wszystko co potrzebne do oceny aktualnego stanu DPF.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 827
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Kontrola wypalania filtra DPF
Genialne. Oglądałem filmiki na you.... kurcze można panować nad czasem wypalania i nie zaskakiwać się. Super by było jakbym mogl sam decydować o wcześniejszym wypalaniu po np 90% zapelnieniu. Np jadę trasę, i mam 30 km do domu, cyk i wypalone zanim dojade.
Czy to urządzenie można mieć cały czas wpiete ? Sprawdzam kiedy chce.
Czy to urządzenie można mieć cały czas wpiete ? Sprawdzam kiedy chce.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Kontrola wypalania filtra DPF
No niestety, sam nie możesz inicjować procesu wypalania, chyba że w trybie serwisowym i masz urządzenie do tego (VAS, VCDS, OBDeleven).Rafiner pisze: ↑10 paź 2018, 22:39Genialne. Oglądałem filmiki na you.... kurcze można panować nad czasem wypalania i nie zaskakiwać się. Super by było jakbym mogl sam decydować o wcześniejszym wypalaniu po np 90% zapelnieniu. Np jadę trasę, i mam 30 km do domu, cyk i wypalone zanim dojade.
Czy to urządzenie można mieć cały czas wpiete ? Sprawdzam kiedy chce.
Natomiast ELM 327 możesz mieć cały czas wpięte, ale trzeba kupić model z wyłącznikiem (droższy), bo zwykły cały czas ciągnie prąd, mało bo mało ale jednak, nawet po wyłączeniu silnika.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 827
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Kontrola wypalania filtra DPF
Zamówiłem dzisiaj, będzie jutro. Odczyt przetestuje u siebie, a dpfa u kolegi.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Kontrola wypalania filtra DPF
Pojawiło się urządzenie, które informuje (dźwiękiem i kontrolką) o rozpoczęciu i zakończeniu procedury wypalania filtra DPF.
Kostka do wpięcia w gniazdo OBDII, w wersji z kontrolką LED, lub bez. Pozwala też na sprawdzenie stopnia zapełnienia filtra sadzą, oraz skasowanie ewentualnych błędów w sterownikach. https://ms-group.pl/product/dpf-control-vag-cr-group/
Kostka do wpięcia w gniazdo OBDII, w wersji z kontrolką LED, lub bez. Pozwala też na sprawdzenie stopnia zapełnienia filtra sadzą, oraz skasowanie ewentualnych błędów w sterownikach. https://ms-group.pl/product/dpf-control-vag-cr-group/
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...