1.6 TDI ‒ wrażenia z użytkowania
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3728
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: 1.6 TDI ‒ wrażenia z użytkowania
Ekologia podobno, no i zakaz wjazdu do centrum miast w Europie.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 05 mar 2019, 22:37
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5TSI DSG
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 1.6 TDI ‒ wrażenia z użytkowania
Patrząc na nowy cennik chyba coś im nie wychodzi z tą ekologią.
2.0 TSI Emisja Co2 -> 190 - 194
2.0 TDI Emisja Co2 -> 171 - 178
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 1.6 TDI ‒ wrażenia z użytkowania
Dziś test do pracy na normal, spalanie 4.5l.
Do dupy ten tryb Eco, nie dość że nie ma hamowania silnikiem (wrzuca bieg jałowy, więc jakie to Eco???) to jeszcze więcej pali, do tego schodzi na niskie, denerwujące obroty.
Zauważyłem, że ten silnik mniej pali jak się jedzie trochę bardziej dynamicznie (czyli szybko przyspiesza do 60/90 km/h).
Do dupy ten tryb Eco, nie dość że nie ma hamowania silnikiem (wrzuca bieg jałowy, więc jakie to Eco???) to jeszcze więcej pali, do tego schodzi na niskie, denerwujące obroty.
Zauważyłem, że ten silnik mniej pali jak się jedzie trochę bardziej dynamicznie (czyli szybko przyspiesza do 60/90 km/h).
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: 1.6 TDI ‒ wrażenia z użytkowania
Taki całkiem "do dupy" to nie jest, trzeba tylko wiedzieć kiedy go używać. Przy mniejszych prędkościach, w mieście, hamowanie silnikiem wpływa na spalanie i oszczędzanie układu hamulcowego, ale w trasie, przy większych prędkościach zyskujemy używając trybu EKO (żeglowanie). Każdorazowe odpuszczenie gazu to wykorzystanie zgromadzonej energii na jazdę wybiegiem, eliminując opór silnika (pozostaje tylko opór powietrza). Na trasie daje to wymierne oszczędności, a w jeździe "na kropelkę" to podstawowa zasada.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 1.6 TDI ‒ wrażenia z użytkowania
To może ten tryb nadaje się tylko na ekspresowki i autostrady, bo na zwykłej krajówce, z przejazdami przez małe miasteczka, wychodzi mi większe spalanie. Jeżdżę raczej przepisowo w terenie zabudowanym, poza różnie, maks 120 .
Będę testował jeszcze na dłuższych trasach tryb Eco z DSG.
Jedyna różnica przy większych prędkościach to wysprzeglanie biegu i jazda na luzie (spalanie jak na jałowym), w normal i sport jest już hamowanie silnikiem i spalanie 0. Przy niższych prędkościach tryb irytuje niskimi obrotami i drganiem samochodu.
Będę testował jeszcze na dłuższych trasach tryb Eco z DSG.
Jedyna różnica przy większych prędkościach to wysprzeglanie biegu i jazda na luzie (spalanie jak na jałowym), w normal i sport jest już hamowanie silnikiem i spalanie 0. Przy niższych prędkościach tryb irytuje niskimi obrotami i drganiem samochodu.
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 1.6 TDI ‒ wrażenia z użytkowania
Spalanie z samych dojazdów do pracy, trasa to 40km, trochę miasta i kilka wiosek, 60% kiepskiej jakości krajówka na terenach wiejskich :
Trase pokonuje normalnie, lekko dynamicznie (jak jadę szybko lub bardzo szybko to zyskuje 3-4 min, nie warto, bo ograniczenia po drodze to często 60 i 70, więc mandat może być wysoki )
Z dystrybutora wyszło 5.6.
Jak się pobawię w eco driving to minimalne spalanie jakie pokazał komputer to było 4.3
Jak na gabaryty auta spalanie rewelacja.
Jak jeździłem silnikiem 2.0 TDI 4x4 (ale w Tiguanie allspace ), spalanie wyszło 6.8 (z komputera, dystans mieszany 300+ km) a dynamika auta niewiele lepsza od Ateca 1.6.
Natomiast Ateca 2.0 190km 4x4 spaliła podobnie, około 7l, ale dynamika znacznie, znacznie lepsza . Wziąłbym 2.0 TDI 190km ale dopłata 45k ostudzila zapały.
Trase pokonuje normalnie, lekko dynamicznie (jak jadę szybko lub bardzo szybko to zyskuje 3-4 min, nie warto, bo ograniczenia po drodze to często 60 i 70, więc mandat może być wysoki )
Z dystrybutora wyszło 5.6.
Jak się pobawię w eco driving to minimalne spalanie jakie pokazał komputer to było 4.3
Jak na gabaryty auta spalanie rewelacja.
Jak jeździłem silnikiem 2.0 TDI 4x4 (ale w Tiguanie allspace ), spalanie wyszło 6.8 (z komputera, dystans mieszany 300+ km) a dynamika auta niewiele lepsza od Ateca 1.6.
Natomiast Ateca 2.0 190km 4x4 spaliła podobnie, około 7l, ale dynamika znacznie, znacznie lepsza . Wziąłbym 2.0 TDI 190km ale dopłata 45k ostudzila zapały.
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 gru 2019, 16:51
- Samochód: ATECA 1.6 TDI excellence DSG
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 1.6 TDI ‒ wrażenia z użytkowania
Tak czytam wasze osiągi i zazdroszczę spalania. U mnie w trasie przy 120-130km/h pali średnio 7,5-8 l/100 km. Nawet jak jadę spokojnie ok 80km/h to poniżej 5,5 litrów nigdy nie schodzi. Nawet w serwisie byłem, ale sprawdzili i niby wszystko ok :/
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 1.6 TDI ‒ wrażenia z użytkowania
Teraz to ja potrafię zrobić tak:
Wynik na zimowkach.
Aktualnie z dystrybutora wychodzi mi 4.9-5.5, zależy ile było miasta. Jeżdżę mniej więcej +10 do ograniczenia, czyli krajówki 95-100km.
Wynik na zimowkach.
Aktualnie z dystrybutora wychodzi mi 4.9-5.5, zależy ile było miasta. Jeżdżę mniej więcej +10 do ograniczenia, czyli krajówki 95-100km.
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦
- pawel_luk1
- Posty: 30
- Rejestracja: 10 paź 2019, 18:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI Style 150KM
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: 1.6 TDI ‒ wrażenia z użytkowania
Bardzo dużo zależy od warunków na drodze. Jeśli kolega Grze_chu ma mały ruch na odcinku 40 km, to może sobie robić takie ładne wyniki.
Zapraszam do Wrocławia w godzinach 7:00 - 8:00 lub 16:00 - 17:00 i jazdę na odcinku 10 km. Wyniki spalania będą diametralnie inne niż spokojna trasa poza miastem o długości 40 km.