Re: 1.6 TDI ‒ wrażenia z użytkowania
: 17 lip 2017, 12:35
Moje wrażenia z użytkowania 1,6 TDI.
Ograniczę się tylko do oceny napędu, bo resztę oceniamy gdzie indziej. Po pierwsze jestem miłośnikiem silników Diesla, więc może coś przejaskrawiam, ale staram się podchodzic do tematu rzetelnie. Długo wahałem się z wyborem TSI czy TDI, bo przyznaję, że TSI to pierwszy silnik benzynowy, który spełnia kryteria dieslowskiej elastyczności, kiedyś w benzynach nie do osiągnięcia. Jedyny jak dla mnie minus to spalanie. Jeżeli w jeździe ekonomicznej, pozamiejskiej spalanie TSI jest małe, około 1litr/100 km więcej od TDI, to już w jeździe szybkiej, dynamicznej oraz miejskiej różnice są znaczące. To samo w zimie, na krótkich odcinkach miejskich. Ale do rzeczy: jeździłem do tej pory przez pięć lat JETTĄ 1,6 TDI, myślałem, że w Atece będzie taki sam silnik. To tylko ta sama pojemność i takie same wartości liczbowe mocy i momentu na papierze. Budowa, osprzęt, oprogramowanie są całkiem inne np: intercooler wodny taki jak w TSI. Kultura pracy dużo lepsza, a "cisza" pracującego silnika rewelacyjna, o czym pisał już kolega Vashu . Słychać go właściwie tylko przy przyspieszaniu. Na postoju porównywalny z benzynowymi.
Spalanie: Jazda ekonomiczna, poza miastem, do 100km/h, wyprzedzanie sporadyczne:
Jazda dynamiczna, w 75% autostradowa, częste wyprzedzanie i przyspieszanie, prędkość średnia 100km/h
Jednym słowem jestem bardzo zadowolony i nie żałuję wyboru. Oczywiście zawsze może być lepiej np: 2.0 TDI, ale dużo wyższy koszt zakupu, plus układ katalityczny SCR (Ad blue). Za 1,6 TDI zapłaciłem tylko 3 tyś. więcej od TSI i czekałem tylko 60 dni.
Ograniczę się tylko do oceny napędu, bo resztę oceniamy gdzie indziej. Po pierwsze jestem miłośnikiem silników Diesla, więc może coś przejaskrawiam, ale staram się podchodzic do tematu rzetelnie. Długo wahałem się z wyborem TSI czy TDI, bo przyznaję, że TSI to pierwszy silnik benzynowy, który spełnia kryteria dieslowskiej elastyczności, kiedyś w benzynach nie do osiągnięcia. Jedyny jak dla mnie minus to spalanie. Jeżeli w jeździe ekonomicznej, pozamiejskiej spalanie TSI jest małe, około 1litr/100 km więcej od TDI, to już w jeździe szybkiej, dynamicznej oraz miejskiej różnice są znaczące. To samo w zimie, na krótkich odcinkach miejskich. Ale do rzeczy: jeździłem do tej pory przez pięć lat JETTĄ 1,6 TDI, myślałem, że w Atece będzie taki sam silnik. To tylko ta sama pojemność i takie same wartości liczbowe mocy i momentu na papierze. Budowa, osprzęt, oprogramowanie są całkiem inne np: intercooler wodny taki jak w TSI. Kultura pracy dużo lepsza, a "cisza" pracującego silnika rewelacyjna, o czym pisał już kolega Vashu . Słychać go właściwie tylko przy przyspieszaniu. Na postoju porównywalny z benzynowymi.
Spalanie: Jazda ekonomiczna, poza miastem, do 100km/h, wyprzedzanie sporadyczne:
Jazda dynamiczna, w 75% autostradowa, częste wyprzedzanie i przyspieszanie, prędkość średnia 100km/h
Jednym słowem jestem bardzo zadowolony i nie żałuję wyboru. Oczywiście zawsze może być lepiej np: 2.0 TDI, ale dużo wyższy koszt zakupu, plus układ katalityczny SCR (Ad blue). Za 1,6 TDI zapłaciłem tylko 3 tyś. więcej od TSI i czekałem tylko 60 dni.