jazda ATECA CUPRA-

Dyskusje na temat Cupry Ateca I generacji (2018-)
Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 556
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: Frodo » 01 cze 2019, 10:53

Kamyczek pisze:
31 maja 2019, 22:50
Mi na trasie te 190 koni zapewnia taki komfort podróżowania że nic więcej nie chcę i nie potrzebuję.
Są różne priortytety, po prostu niektórzy chcą wydać dodatkowe 50k+ na taką przyjemność. Inni np. wolą latać do Afryki. Niestety dla większości Polaków, to zbyt droga zabawa (nawet jakakolwiek Ateca, por. mediana zarobków...), ale kto bogatemu zabroni?
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Sponsor

Re: jazda ATECA CUPRA-

Sponsor


Felix
Posty: 271
Rejestracja: 27 maja 2018, 21:08
Samochód: Seat Leon FR

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: Felix » 01 cze 2019, 12:30

@Kamyczek, nadal porównujesz wyniki spalania, nie biorąc pod uwagę realnych warunków użytkowania.
2.0 190KM pali Ci 8.6? To mało. Mi 1.5 pali troszkę więcej. To oznacza, że na swoich trasach raczej nie masz korków i jeździsz raczej w trasie niż w mieście, oraz bardziej krajówkami niż autostradami. I rzadko korzystasz z pełni możliwości silnika. W takich warunkach Cupra też spali mniej niż 11,6. A jeżeli tak przeliczasz tą różnicę w spalaniu na pieniądze i robisz 40kkm rocznie, to czemu nie kupiłeś Diesla? ;)
Co do tego co komu wystarcza, to 1.5 w normalnej eksploatacji też jest więcej niż wystarczające. Tak naprawdę wszystko co ponadto to swego rodzaju fanaberia.
Ale każdy ma prawo do spełniania swoich zachcianek, w miarę możliwości finansowych i potrzeb.
Ja np. wolałbym 2.0 od 1.5 (mimo, że 1.5 jest wystarczające), ale powstrzymał mnie dużo mniejszy bagażnik, a nie cena czy spalanie.
A od 2.0 wolałbym Cuprę. Ale tu już poza bagażnikiem powstrzymuje mnie również cena :)

Cupra_ateca
Posty: 4
Rejestracja: 28 kwie 2019, 8:12
Samochód: Cupra Ateca

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: Cupra_ateca » 01 cze 2019, 14:27

Mam propozycję, nie sprowadzajmy dyskusji na temat samochodów na forum motoryzacyjnym do argumentów niezwiązanych z samymi samochodami, a odnoszącymi się do zarobków itp., w szczególności nie oceniajmy innych użytkowników i ich wyborów. W szczególności nie oceniajmy innych użytkowników tego forum sformułowaniami ad personam typu "pieniądze rodziców" czy "kto bogatemu zabroni". Jako, że jest to forum poświęcone Atece, w tym również Cuprze wyraziłem swoją opinię jako jej posiadacz. Czy Cupra jest dobrym samochodem? Uważam, że tak - czy potrzebnym i rozsądnym jest posiadanie 300 konnego silnika w samochodzie - pewnie nie, ale jest to bardzo przyjemne. Zwracam też uwagę, że Cupra to nie tylko mocniejszy silnik, ale też inne elementy są w niej zmienione względem Ateci, dlatego różnica w cenie to nie tylko moc silnika.

root
Administrator
Posty: 535
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Škoda Superb III Kombi 1.8 TSI

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: root » 01 cze 2019, 15:21

Kamyczek pisze:
31 maja 2019, 22:50
Są tu tacy ,którzy za te 110ps i napis cupra dadzą się pokroić szczególnie jak za wszystko płacą bogaci rodzice .
Powstrzymaj się przed takimi ocenami…
Cupra_ateca pisze:
01 cze 2019, 14:27
W szczególności nie oceniajmy innych użytkowników tego forum sformułowaniami ad personam typu […] "kto bogatemu zabroni".
Akurat to sformułowanie jest żartobliwe, ale co do reszty się zgadzam.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Ateki? Daj mu znać o naszym forum! :)

dario37
Posty: 1005
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI DSG7Xcellence Black Magic

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: dario37 » 01 cze 2019, 15:28

Nastepny niedowartościowiany,zły ze nie ma kasy na takie auto....
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 Black Magic Xcellence.

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 556
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: Frodo » 01 cze 2019, 15:58

"kto bogatemu u zabroni" to po prostu żartobliwe ujęcie tzw. efektywnego popytu - ktoś chce (są różne priorytety) i go stać (są różne źródła i/lub kompromisy), to kupuje. Cupra nie jest bynajmniej szczytem marzeń i nie widzę w tym nic obraźliwego, chyba że to dla kogoś akurat wyjątkowo drażliwa kwestia. ;)
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 1992
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: Endrju » 01 cze 2019, 17:08

Proszę o trzymanie się tematu i koniec komentowania wypowiedzi.
Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Ramki klubowe chętnych proszę o wpisywanie się w temacie - https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... p=415#p415
Wlepki forumowe.https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... t=42
Obrazek

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 247
Rejestracja: 31 gru 2016, 18:24
Lokalizacja: Radom
Samochód: Ateca 1.4T XC FWD

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: majcher » 15 cze 2019, 9:47

Nowa reklama Cupry, bo trochę trudno to testem nazwać.

Seat Ateca 1.4 TSI ACT 150KM XCELLENCE Rodium Grey

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 556
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: Frodo » 15 cze 2019, 13:33

majcher pisze:
15 cze 2019, 9:47
Nowa reklama Cupry, bo trochę trudno to testem nazwać.
Dodam: https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiar ... ia-paliwa/
Dynamiczna jazda po mieście: 20 l/ 100 km
Dla porównania T-Roc TSI 190 (niewiele lżejszy od Ateci, a różnica w oporze powietrza pewnie nie ma większego znaczenia po mieście): 14,2 l/ 100 km
Skoro jak najbardziej potrafię osiąnąć 14, to pewnie osiągałbym również 20... w drodze do stacji! :?
To już trzeba myśleć o zakupach hurtowych - własna cysterna? :lol: A bak powinien być co najmniej 100 l, na serio, przynajmniej człowiek by o tym rzadziej myślał! (dla mnie 55 jest za mały nawet dla 2.0 190)
Nie ukrywam, że mi się podoba - jest to samo uczucie jakie miałem w dzieciństwie, gdy mi się podobała jakaś zabawka. :D
Jednak mam jakieś opory przed takim rozwiązaniem. Jednorazowy większy wydatek można przeboleć, ale wiem, że bym się wkurzał przy każdym tankowaniu - po mieście co 200 km z hakiem??!! Mnie to skutecznie zniechęciło. Może nadchodząca hybryda Cupra będzie w sam raz dla mnie. ;)
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą: stacyjka 8-)

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 247
Rejestracja: 31 gru 2016, 18:24
Lokalizacja: Radom
Samochód: Ateca 1.4T XC FWD

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: majcher » 16 cze 2019, 1:34

Ciekawy komentarz youtube.

Pawel Daniel
"Posiadam ten samochód od dwóch miesięcy. Mam przejechane w tej chwili 3 tysiące. Niestety na razie spalanie bardzo wysokie. Na autostradzie przy 140 km/h nie chce zejść poniżej 12 litrów. Silnik w sumie jeszcze na dotarciu więc spalanie powinno być wkrótce mniejsze.
W moim odczuciu ma bardzo sztywno zestrojone zawieszenie i w trybie Comfort wcale nie jest komfortowo - zwłaszcza na poprzecznych nierównościach. Zasięg na jednym baku zatrważająco niski. Przy ekonomicznej jeździe na autostradzie (120 km/h) jedynie 480 kilometrów. To duża ułomność. Te kwestie w tym teście w ogóle nie zostały poruszone!!! A to według mnie kłóci się trochę z tezą, że jest to samochód uniwersalny i na przykład nadaje się do pokonywania dużych odległości.
To, co podoba mi się, to na pewno osiągi w trybie Cupra i rewelacyjne hamulce Brembo. Niemniej jednak spodziewałem się sztywniejszego zawieszenia w trybie Cupra i większego komfortu w trybie Comfort. Uważam, że największym mankamentem tego samochodu jest właśnie tryb Comfort i fatalne dobieranie biegów przez skrzynię DSG. Już przy prędkości 50 km/h mam siódmy bieg i nawet gwałtowne przyciśnięcie pedału gazu nie wywołuje odpowiedniej reakcji skrzyni biegów. Redukcja przebiega naprawdę ospale i to czasami stwarza wręcz niebezpieczne sytuacje. Tego trybu nie powinno się w ogóle używać. W teście Zachara nic o tym nie powiedziano. Na szczęście w trybie Sport i Cupra skrzynia działa niezwykle szybko i dynamicznie. W tych trybach samochód całkowicie zmienia swoje oblicze. Tryb Cupra dostarcza dużych wrażeń i na przykład porównując odczucia do Forestera XT turbo (241 KM; posiadam taki samochód), Cupra zwycięża na całej linii. W codziennym użytkowaniu (tryb Comfort) z kolei lepiej radzi sobie według mnie Subaru (mniej sztywne zawieszenie, lepsza reakcja na gaz - ale podkreślam tylko w trybie Comfort). Tak naprawdę Cupra jest idealnym samochodem do zabawy. W zakrętach rzeczywiście spisuje się bardzo dobrze. Tutaj w pełni zgadzam się z Zacharem."
Seat Ateca 1.4 TSI ACT 150KM XCELLENCE Rodium Grey

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość