jazda ATECA CUPRA-

Dyskusje na temat Cupry Ateca I generacji (2018-)
Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 176
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: hetman72 »

A czy nie jest tak, że tryb Comfort to taki MIX trybów E/D z normalnej Ateci?
Bo u mnie w Eco to samochód jest taki sobie, ale bardzo dobrze jedzie się w dłuższej trasie czyli wypisz, wymaluj Comfort w Cuprze.
O innych trybach się nie wypowiem, bo wiadomo, że jest coraz lepiej ;-)


Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Sponsor

Re: jazda ATECA CUPRA-

Sponsor


Awatar użytkownika
chris
Posty: 190
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: chris »

Jak komuś za mało mocy to można jeszcze 2.0 TSI 300KM sobie podkręcić :)
Właśnie pojawił się w Czechach soft od BSR dla Cupra Ateca, podnoszący moc silnika do 359KM a moment obrotowy aż do 462Nm :shock:

https://www.bsrczech.cz/tuningove-kity/ ... -2019-dnue

Co ciekawe jest także dostępny soft dla Seata Ateca 2.0 TSI 190KM, podnoszący jego moc do 282KM a moment aż do 431Nm :o
Najważniejsze, że taka modyfikacja od BSR już w podstawowej cenie obejmuje swoją gwarancją wszelkie uszkodzenia układu napędowego, które nie byłyby objęte gwarancją producenta lub dealera ;)

https://www.bsrczech.cz/tuningove-kity/ ... -2017-2020

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 865
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.!
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: Frodo »

chris pisze:
21 sie 2019, 13:25
Jak komuś za mało mocy to można jeszcze 2.0 TSI 300KM sobie podkręcić :)
Właśnie pojawił się w Czechach soft od BSR dla Cupra Ateca, podnoszący moc silnika do 359KM a moment obrotowy aż do 462Nm :shock:

https://www.bsrczech.cz/tuningove-kity/ ... -2019-dnue

Co ciekawe jest także dostępny soft dla Seata Ateca 2.0 TSI 190KM, podnoszący jego moc do 282KM a moment aż do 431Nm :o
Najważniejsze, że taka modyfikacja od BSR już w podstawowej cenie obejmuje swoją gwarancją wszelkie uszkodzenia układu napędowego, które nie byłyby objęte gwarancją producenta lub dealera ;)

https://www.bsrczech.cz/tuningove-kity/ ... -2017-2020
Wykres momentu obrotowego dla Cupry wygląda dużo lepiej, niezależnie od tego ten dla 190 to też... orgazm motoryzacyjny! :shock:
za jedyne 3500 zł :D
BSR jest też w Warszawie!! Beta testerzy pilnie poszukiwani!!! 8-)
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360. R.I.P.! :cry:

Awatar użytkownika
chris
Posty: 190
Rejestracja: 21 kwie 2018, 20:14
Samochód: Cupra Ateca 2.0TSI 300KM
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: chris »


wojtasko
Posty: 1
Rejestracja: 07 mar 2020, 12:06
Samochód: Cupra Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: jazda ATECA CUPRA-

Post autor: wojtasko »

Kamyczek pisze:
08 maja 2019, 0:10
Od ponad roku użytkuję Atecę FR TSI 2,0 4X4 DSG7 ostatnio miałem okazję więc przejechałem się Atecą Cuprą i moje wrażenia są następujące .
Dynamika auta jest oczywiście odczuwalnie lepsza auto przyspiesza lepiej i ma co nieco z wyścigówki . Ze względu na sportowy układ wydechowy w aucie jest głośniej w stosunku do 2,0TFSI 190Ps . Ateca jest dość wysoka i tak Cupra jak wersja normalna jest wrażliwa na podmuchy wiatru i po prostu się buja . Porównując wnętrze różnice wizualne są raczej niewielkie rzekł bym kosmetyczne . W prowadzeniu jak dla mnie różnicy wielkiej nie ma lub są bardzo niewielkie . W zasadzie obie wersje mają ten sam silnik 2.0 TSI tyle że Cupra ma duży intercooler , i turbinę . Jeśli ktoś ma fantazję ścigać się 2,0 TSI 190 z Cuprą z pewnością przegra tyle że poza tym miodem który widać jest odrobina dziekciu a jest nim druzgocząca różnica w spalaniu paliwa . W trybie sport moja ateca mieści się w 9 l przy normalnej dynamicznej jeździe Cupra przy mojej zabawie wychlała 18l/100 przy tym nie powiedział bym że jedzie dwa razy lepiej , za to pali właśnie tak . W pierwszej chwili miałem apetyt na przesiadkę z 190 na 300ps teraz nie widzę sensu by mieć głośniej w aucie ,które jedzie może ze 25% lepiej i pali o 100% więcej paliwa . Tym bardziej że co kawałek radar , drogi coraz bardziej zatłoczone a po naszych autostradach często sunie się z prędkością bliższą 90 niż temu co na niej wolno .
Na tym forum pewnie sporo fanatyków prędkości i mocy , tyle że każdy musi zdecydować sam czy chce mieć auto do podróżowania cicho wygodnie i ekonomicznie czy wyścigówkę do szpanowania małolatom . W każdym razie jako to drugie to bym wybrał raczej niższego Leona lub coś w tym stylu bo w cuprze te 300 kucy rozpędza może auto fajnie ale nic poza tym nie daje .
Użytkuję Cupra Ateca (jako drugi samochód) od roku i przy mojej dość "ciężkiej" nodze muszę przyznać, że nie jest tak źle - po mieście pali średnio 13-13,5 l/100 km, przy bardzo dynamicznej jeździe nawet 15 l, ale na trasie naprawdę można zejść ze spalaniem nawet do 8,5-9l/100 km (dość spokojna jazda w trybie Comfort)
Głównym użytkownikiem auta jest moja żona i u niej wychodzi jeszcze lepiej - 12 l w mieście i 8l na trasie.
A prowadzenie auta jest rewelacyjne

ODPOWIEDZ