Używana Cupra, czy nowa Ateca ?

Dyskusje na temat Cupry Ateca I generacji (2018-)
Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 288
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI

Re: Używana Cupra, czy nowa Ateca ?

Post autor: thecichy » 04 kwie 2020, 22:21

Frodo pisze:
04 kwie 2020, 20:34
Ja planowałem zatrzymać 10+ lat, więc dbałem. Znam osoby, które biorą droższe/lepsze auta w leasingu wybierając najniższą ratę, z góry zakładając, że po 3-4 latach wezmą nowy i za bardzo nie dbają. Więc jakbym miał zgadywać, to ofert od tych którzy najbardziej dbają jest najmniej.
PS. Odnoście podłużnic to pewnie nikt w ASO zgodnie z procedurami nie może prostować, bo uzyskanie pierwotnych właściwości takiego metalu jest niemożliwe (w praktyce na samochodzie, zakładam, że nikt nie będzie poddawał karoserii obróbce termicznej ;) ) - to jak prostowanie pogiętej puszki...
Jak to zwykł mawiać Jeremy Clarkson, "są tacy, którzy..."
https://www.youtube.com/user/tussik01/videos
(to tak jako ciekawostka) ;)

Sponsor

Re: Używana Cupra, czy nowa Ateca ?

Sponsor


BShKF
Posty: 16
Rejestracja: 21 sty 2020, 17:35
Samochód: Opel Astra

Re: Używana Cupra, czy nowa Ateca ?

Post autor: BShKF » 05 kwie 2020, 13:13

Kuchar pisze:
04 kwie 2020, 14:59
Zgodzę się na za zasadzie i tak i nie.
Pierwsza sprawa, grono odbiorców - masz całkowitą rację przy czym większość z tych osób to "świadomi użytkownicy" czyli tacy którzy wiedzą co kupili, po co to kupili, ale też w większości przypadków dbają, rozgrzewają, schładzają, wymieniają i to zwykle na oryginały bądź nawet na części "ponad stan".
Druga sprawa, w przypadku zakupu używanej Cupry Ateci to na dzień dzisiejszy kupujesz praktycznie nowe auto z przebiegiem po prostu znikomym i wręcz jestem pewien że taka Cupra z przebiegiem 5tyś km będzie znaczniej mniej rozjeżdżona niż zwykła 2.0TDI z przebiegiem np 50 tyś km ( oczywiście, jak dbasz tak masz, od reguły są wyjątki etc.)

I jeszcze jedno, bo napisałeś, że nie chciałbyś być właścicielem Cupry po gwarancji, wyjaśnisz dlaczego? (akurat tak się składa, że mój Leon już jest poza gwarancją, i ma prawie 50tyś km nalotu na stage 1 ;) )
Jasne, odsetek świadomych kierowców wśród aut sportowych będzie wyższy niż w przypadku zwykłego auta, ale zdecydowanie nie zakładałbym, że wszyscy tacy będą. W bardzo optymistycznej wersji obstawiam, że to może 50% ogółu.
To raz, a dwa to fakt, że auta sportowe, zwłaszcza poczynając od 2 właściciela, statystycznie częściej zmieniają właścicieli. Po prostu pobawisz się, stwierdzisz wystarczy i zmienisz auto. A ta zabawa lekka dla auta raczej nie będzie, na zasadzie płacisz, więc korzystasz ;)
No i trzecia rzecz, dziś ludzie nie przywiązują się aż tak do aut. Pierwszy właściciel ma zwykle zamiar nim jeździć przez 2-4 lata, czyli wtedy gdy jest gwarancja i gdy auto jest na ogół bezawaryjne i bezobsługowe poza wymianą opon i przeglądami. Te osoby nieszczególnie interesuje dalszy los tego aut, tzn. czy kolejny właściciel będzie miał z nim problemy czy nie. To nie jest zmartwienie pierwszego właściciela, więc auto jest niejako na jego łasce ;) A nie każdy będzie łaskawy...

Co do kwestii gwarancji, to nie zarzucam Cuprze, że jest szczególnie awaryjna po okresie gwarancji. Tu bardziej chodzi o moje preferencje i spokojny sen. Mam dość przykre doświadczenia ze swoim ostatnim autem używanym, gdzie co 2 miesiące wychodziło coś nowego do serwisowania, dlatego teraz staram się zabezpieczać przed takimi niespodziankami jak tylko mogę.

Awatar użytkownika
Frodo
Posty: 778
Rejestracja: 21 gru 2018, 13:19
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI R.I.P.!

Re: Używana Cupra, czy nowa Ateca ?

Post autor: Frodo » 05 kwie 2020, 13:16

thecichy pisze:
04 kwie 2020, 22:21
Jak to zwykł mawiać Jeremy Clarkson, "są tacy, którzy..."
https://www.youtube.com/user/tussik01/videos
(to tak jako ciekawostka) ;)
Bardzo ciekawe i szacunek dla umiejętności p. Artura - jest całkiem niezły! :D
Oczywiście co się będzie działo z pasażerami gdy auto zostanie uderzone w podobny sposób (jak np. C63 - oglądałem tylko 2 odcinki, pewnie są lepsze przykłady), to już zupełnie inna sprawa. Zapewne nie będzie w najmniejszej mierze tak deformować i pochłaniać energię jak pierwotnie. Może nawet zniszczenia auta byłyby mniejsze bo pewnie coś jest nadbudowane, gorzej z ludźmi w środku...
Ateca 2.0 TSI FR, red, DCC, Comfort Asst.+, 360, preinstalacja haka i dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą: stacyjka R.I.P.! :cry:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości