Czy ktoś ma większe porównanie i może coś napisać?
Jechałem i jednym i drugim, z tym, że Seat na 18" felgach bardzo komfortowo (Xperience), pięknie tłumił nierówności zapewne ze względu na wyższy profil opony (50). Cupra Ateca 1.5 TSI w standardzie ma felgi 19 z profilem 40, więc jazda po nierównościach jest odczuwalnie mniej komfortowa.
Cuprą jechałem może z 15 minut, więc dość niewiele, może ktoś coś więcej napisać, czy to tylko kwestia kół, a zawieszenie jest to samo, czy może w zawieszeniu jednak jest twardsze/niższe, niż w Seacie?
Cupra Ateca 1.5 TSI, a Seat Ateca 1.5 TSI - zawieszenie
- rybsko
- Posty: 416
- Rejestracja: 19 kwie 2021, 17:12
- Lokalizacja: Pomorskie
- Samochód: Ateca FR TSI 2.0 FL
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Cupra Ateca 1.5 TSI, a Seat Ateca 1.5 TSI - zawieszenie
Niestety, nie potwierdzę Ci tego, bo nie jechałem Cuprą, ale korzystam z kół 18" zimą i 19" latem. Różnica w odczuciach zawieszenia/drogi przy każdej zmianie kół, jest zaskakująco duża. Gdyby mi ktoś zrobił blind test w moim aucie, raczej rozpoznałbym bez problemu na jakich oponach jadę już po krótkim dystansie, szczególnie po łatanym asfalcie.
Zwróć też uwagę, że jest jeszcze DCC, które nie jest chyba obowiązkowe, przynajmniej w Seacie, a jego obecność i ustawienia też może wpływać na wrażenia. Ale obstawiałbym, że kluczowy jest profil.
Zwróć też uwagę, że jest jeszcze DCC, które nie jest chyba obowiązkowe, przynajmniej w Seacie, a jego obecność i ustawienia też może wpływać na wrażenia. Ale obstawiałbym, że kluczowy jest profil.
- kmw
- Posty: 195
- Rejestracja: 28 cze 2023, 16:55
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Cupra Ateca 1.5TSI DSG 2024
- Podziękował: 61 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Cupra Ateca 1.5 TSI, a Seat Ateca 1.5 TSI - zawieszenie
Też właśnie obstawiam profil, na 18" i profilu 50" Ateca jest bardzo komfortowa, a przy tym świetnie trzyma się do, również w zakrętach, nie wychyla się.
- Ocena: 5%