Jaka skrzynia DSG w Cupra Ateca 1,5. 2024rok.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 lis 2024, 11:53
- Lokalizacja: Straszyn
- Samochód: Cupra Ateca 1,5 150Km DSG7.
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Jaka skrzynia DSG w Cupra Ateca 1,5. 2024rok.
Cześć. Czy to prawda że Cupra Ateka 1,5 z roku 2024 ma skrzynie DSG Dq 381. Ponoć Cupra nie stosowała skrzyń dsg dq 200????????.
-
- Posty: 929
- Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
- Samochód: Skoda
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 38 razy
Re: Jaka skrzynia DSG w Cupra Ateca 1,5. 2024rok.
Jeszcze w 5 watkach zapytaj o ta sama rzecz. Nie prawda
- Ocena: 5%
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 lis 2024, 11:53
- Lokalizacja: Straszyn
- Samochód: Cupra Ateca 1,5 150Km DSG7.
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Jaka skrzynia DSG w Cupra Ateca 1,5. 2024rok.
Informacja jest w certyfikacie, który był potrzebny do rejestracji. Jeśli to Seat 1,5 TSI to jest na pewno skrzynia DQ200, jeśli nowa Cupra to DQ381.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 lis 2024, 11:53
- Lokalizacja: Straszyn
- Samochód: Cupra Ateca 1,5 150Km DSG7.
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Jaka skrzynia DSG w Cupra Ateca 1,5. 2024rok.
Standardowa najsłabsza wersja 150km.
Też nie mogłem uwierzyć ale handlowiec pokazywał mi konfigurator i wszędzie widniała dq381 bo specjalnie o to pytałem.
Powiedział że do Formentora też dają już taka skrzynie.
Też nie mogłem uwierzyć ale handlowiec pokazywał mi konfigurator i wszędzie widniała dq381 bo specjalnie o to pytałem.
Powiedział że do Formentora też dają już taka skrzynie.
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 05 wrz 2024, 21:34
- Samochód: Seat Ateca 1,5 TSI DSG
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
- Kris_G
- Posty: 38
- Rejestracja: 28 wrz 2024, 16:42
- Samochód: Cupra Ateca 1.5 DSG
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Jaka skrzynia DSG w Cupra Ateca 1,5. 2024rok.
Cupra Ateca 1.5 TSI DSG
październik 2024
Wyciąg z homologacji
Pozycja 0.2.3.4:
DQ200
Dla niepewnych:
Cupra Formentor 1.5 DSG: DQ381
Cupra Ateca 1.5 DSG: DQ200
październik 2024
Wyciąg z homologacji
Pozycja 0.2.3.4:
DQ200
Dla niepewnych:
Cupra Formentor 1.5 DSG: DQ381
Cupra Ateca 1.5 DSG: DQ200
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 paź 2024, 10:24
- Samochód: Cupra Ateca 1,5 TSI
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Jaka skrzynia DSG w Cupra Ateca 1,5. 2024rok.
Potwierdzam. W 1,5 jest DQ200 też mam w certyfikacie.
Produkcja październik 2024
Cupra Ateca 1,5 TSI
Październik 2024
Październik 2024
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 lis 2024, 21:26
- Samochód: Cupra Ateca
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Jaka skrzynia DSG w Cupra Ateca 1,5. 2024rok.
Też mogę potwierdzić:
Cupra Ateca 2024 (październik) 1.5 DSG = DQ200
Cupra Formentor 2022 (luty) 1.5 DSG = DQ381
No i jestem zaskoczony jak płynnie DQ200 pracuje. Może to kwestia programu, ale o wiele szybciej reaguje na polecenia niż Formentor. Ma zauważalnie mniejszą zwłokę przy ruszaniu, nie myli się z biegami, nie szarpie, chętniej redukuje przy wytracaniu prędkości i nie trzeba tyle czekać na redukcję przy przyspieszaniu. Ogólnie przyjemniejsza w użytkowaniu.
Cupra Ateca 2024 (październik) 1.5 DSG = DQ200
Cupra Formentor 2022 (luty) 1.5 DSG = DQ381
No i jestem zaskoczony jak płynnie DQ200 pracuje. Może to kwestia programu, ale o wiele szybciej reaguje na polecenia niż Formentor. Ma zauważalnie mniejszą zwłokę przy ruszaniu, nie myli się z biegami, nie szarpie, chętniej redukuje przy wytracaniu prędkości i nie trzeba tyle czekać na redukcję przy przyspieszaniu. Ogólnie przyjemniejsza w użytkowaniu.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3892
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Cupra Formentor 1.5 e-TSI ACT DSG7 150 KM
- Podziękował: 97 razy
- Otrzymał podziękowań: 167 razy
Re: Jaka skrzynia DSG w Cupra Ateca 1,5. 2024rok.
To raczej jest pewne że jest inne oprogramowanie, bo ja mam Formentora z 2024 i w porównaniu z Ateca to Formentor idzie jak burza.
- kmw
- Posty: 195
- Rejestracja: 28 cze 2023, 16:55
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Cupra Ateca 1.5TSI DSG 2024
- Podziękował: 61 razy
- Otrzymał podziękowań: 46 razy
Re: Jaka skrzynia DSG w Cupra Ateca 1,5. 2024rok.
Też byłem zaskoczony zachowaniem skrzyni, zwłaszcza po tym, co tu wyczytałem. W Cupra Ateca 1.5 owszem, trzyma obroty w okolicach 1500 przy spokojnej stałej jeździe i zmienia je wtedy przy 2000 obrotów/min, ale wystarczy delikatnie mocniej przyspieszyć, nawet nie na połowę możliwości, a na jakieś 30-40% i obrotomierz przy zmianie biegów dochodzi do 3000 obr/min i to w trybie D. Przy bardziej dynamicznej jeździe i np. ostrym wyprzedzaniu i puszczeniu nogi z gazu po tym manewrze nie zrzuca od razu biegu na maxa do tych 1500, tylko potrafi utrzymywać je na poziomie ponad np. 3500 w oczekiwaniu na to, czy kierowca będzie dalej chciał cisnąć, czy nie, jeśli nie, to wtedy po 6-7 sekundach włącza wyższe biegi. W normalnych ruchu miejskim bez korków silnik często pracuje w zakresie 2000-3000 obrotów. Podczas nawet spokojnej jazdy pod niewielką górkę na drodze często sam sobie redukuje bieg.ubnt pisze: ↑07 lis 2024, 21:36Też mogę potwierdzić:
Cupra Ateca 2024 (październik) 1.5 DSG = DQ200
Cupra Formentor 2022 (luty) 1.5 DSG = DQ381
No i jestem zaskoczony jak płynnie DQ200 pracuje. Może to kwestia programu, ale o wiele szybciej reaguje na polecenia niż Formentor. Ma zauważalnie mniejszą zwłokę przy ruszaniu, nie myli się z biegami, nie szarpie, chętniej redukuje przy wytracaniu prędkości i nie trzeba tyle czekać na redukcję przy przyspieszaniu. Ogólnie przyjemniejsza w użytkowaniu.
Do tego tak jak pisałeś praktycznie brak zwłoki, natychmiastowe i płynne ruszanie. Brak żeglowania w D (jest w trybie ECO).
Mi pasuje taka charakterystyka, ale ciekawy jestem jak się jeździ Atekami z opisywanymi na forum zamulonymi przez oprogramowanie DSG. Do pełni szczęścia brakuje tylko tego, żeby tarcze sprzęgła były bardziej trwałe
Jeszcze taka różnica, ale w to w nowych Seat Ateca chyba tez tak jest, że w D nie wyświetlają się już numery biegów np. D2, D3 itd, jest tylko D. Nie wiem jak w Seatach, w Atecach od Cupry nie ma żadnych ekologicznych zachęt typu wyświetlanie punktów jakiegoś zielonego eko listka po zakończonej jeździe, sugestii, żeby zdjąć nogę z gazu i takich innych rzeczy, które mam np. w Golfie 7 i które masowo występują w nowych autach.
Jeździłem też kilkoma Formentorami, ale najwięcej, bo 10 dni właśnie takim 1.5 z 2022 roku z DQ381 i ta skrzynia pracowała chyba podobnie, ale wiadomo, to było trochę inne auto, trochę inaczej też musiałem jeździć, raczej bez szaleństw (Portugalia), zmieniała biegi raczej płynnie, ruszało się tez OK, nic nie przeszkadzało. Właściwie skrzynia w tym aucie była jedną z niewielu mocnych stron, przez resztę w zasadzie odrzuciłem Formentora jako moje przyszłe auto i wybrałem starszą Atecę. W Formentorze super działa "dźwignia" zmiany biegów, jak dla mnie rewelacja, fajne jest też sterowanie żeglowaniem. W tym co jeździłem było tak, że jak się raptownie zdjęło nogę z pedału gazu, to hamował silnikiem, jak delikatnie, to włączało się żeglowanie. Podobało mi się to, bo szybko nauczyłem się z tego korzystać przy dojeżdżaniu np. do skrzyżowania w zależności od tego jak daleko ono jeszcze było i jaki był ruch na drodze, a w DQ381 tryb żeglowania chyba nie skraca żywotności sprzęgieł.